poniedziałek , 27 września 2021
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

[Sportowy tydzień] Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport w Porsche Centrum Sopot

W zestawieniu sportowych modeli dostępnych w trójmiejskich salonach, nie mogło oczywiście zabraknąć przedstawiciela marki Porsche. W Sopockim Centrum tej marki eksponowany jest wyjątkowy model 718 Cayman GT4. Co szczególnie ciekawe, wyposażony jest w tradycyjną, manualną skrzynię biegów. Przekazuje ona moc 4-litrowego, 6-cylindrowego boksera na tylne koła. To wymarzony model dla miłośnika jazdy torowej. 

Sercem samochodu jest nowy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów. Wolnossąca jednostka bazuje na tej samej rodzinie motorów, co silniki turbo w obecnej serii modelowej 911 Carrera. Nowy wysokoobrotowy bokser generuje moc 420 KM. To o 35 KM więcej niż w poprzednich modelach GT4. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm jednostka osiąga w zakresie od 5000 do 6800 obr./min. Napęd przekazywany na tylne koła przez manualną przekładnię pozwala rozpędzić się do 304 km/h, a pierwsze 100 km/h uzyskać po upływie 4,4 sekundy. Nowością jest adaptacyjna kontrola cylindra – w trybie częściowego obciążenia tymczasowo przerywa ona proces wtrysku w jednej z dwóch głowic, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa. Po raz pierwszy w wysokoobrotowym silniku do realizacji bezpośredniego wtrysku paliwa zastosowano piezoelektryczne wtryskiwacze. Rozdzielają one każdy proces wtrysku na maksymalnie pięć osobnych faz. Optymalną wymianę gazu w cylindrach zapewnia zmienny układ dolotowy z dwoma zaworami rezonansowymi.

Ogromne znaczenie w tym modelu odgrywa aerodynamika. W istotnym stopniu wpływa na nią nowo zaprojektowany jednokomorowy tylny tłumik zlokalizowany przy nadkolu. Tworzy on z tyłu przestrzeń dla funkcjonalnego dyfuzora, który odpowiada za około 30% siły docisku tylnej osi 718 Cayman GT4. Także montowane na stałe tylne skrzydło odznacza się większą efektywnością: wytwarza o około 20% większy docisk niż w poprzedniku. Przy prędkości 200 km/h odpowiada to 12 kilogramom dodatkowej siły docisku. Przedni pas, zoptymalizowany w stylu modelu GT, utrzymuje równowagę aerodynamiczną za sprawą dużego przedniego spojlera i tzw. kurtyn powietrznych. Te ostatnie uspokajają przepływ powietrza wzdłuż przednich kół.

O doskonałe czucie i prowadzenie dba lekkie, kolumnowe przednie i tylne zawieszenie w którym zastosowano techniki wyścigowe. Bezpośrednie połączenie z podwoziem jest częściowo realizowane za pomocą przegubów kulowych. System tłumienia Porsche Active Suspension Management ze zmniejszonym o 30 mm prześwitem obniża położenie środka ciężkości i zwiększa potencjał w zakresie dynamiki. Zaprojektowano go specjalnie do użytku na torze wyścigowym. Układ Porsche Stability Management (PSM) działa z większą czułością i precyzją, a na życzenie można go wyłączyć (dwustopniowo). Dynamikę wzdłużną i poprzeczną, osiągi w zakrętach oraz przyjemność z jazdy dodatkowo zwiększa Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.

Kluczem do sukcesu na torze jest także lekkość. Poza zmianami w konstrukcji, twórcy GT4 zmniejszyli masę, rezygnując z… wewnętrznych klamek. Zastąpiły je tasiemki, które poprzez pociągniecie, zwalniają blokadę drzwi.

GT4 jest również dostępny z opcjonalnym pakietem Clubsport, obejmującym tylne stalowe wzmocnienie z klatki bezpieczeństwa (tzw. rollbar), ręczną gaśnicę i sześciopunktowe „szelki” (pasy bezpieczeństwa) po stronie kierowcy.

Na północnej pętli toru Nürburgring 718 Cayman GT4 pokonało 20,6-kilometrowy odcinek toru w czasie o ponad 10 s krótszym od swojego poprzednika.

Egzemplarz widoczny na naszych zdjęciach jest fabrycznie nowy i jest dostępny w salonie Porsche Centrum Sopot za kwotę 569 670 zł brutto.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kokoszki. Trwa rozbudowa ul. Kartuskiej. Zaawansowanie prac już na poziomie 70 procent

Obecnie na placu budowy trwa układanie kolejnych warstw podbudowy jezdni. Wykonawca robót rozpoczął też układanie …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *