poniedziałek , 27 września 2021
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Stado Mustangów w Sopocie – czyli „Born to be Free”

-Born to be free- - wystawa Mustangów w Sopocie -00126Stworzono go, aby konkurował z europejskimi samochodami o charakterze GT. Podczas gdy Ferrari, Mercedes czy Porsche „jadły bułkę przez bibułkę” przed kasynem, albo filharmonią, on pochłaniał hamburgery, pił piwo i śpiewał kowbojskie przyśpiewki. Mustang, a właściwie Ford Mustang. Amerykańska „budżetówka”, która stała się legendą i jednym z symboli motoryzacji zza oceanu, miał dzisiaj swoje święto w Sopocie. „Born to be Free” to kolejny projekt wystawowy sopockiego stowarzyszenia Classic Moto Story, które regularnie, od kilku już lat organizuje samochodowe wystawy w kurorcie. 

Tym razem, na Skwerze Kuracyjnym przy Molo, zaparkowało ponad 60 samochodów. Wszystkie łączyła jedna nazwa – Mustang. Żaden inny samochód tym razem nie miał wstępu na tę imprezę. Uczestnicy przyjechali z całego kraju, od Słupska i Goleniowa, aż po Warszawę i Kraków.

Właściciele Mustangów spotkali się przed południem, na parkingu pod Operą Leśną, skąd w uformowanej kolumnie przejechali do centrum Sopotu.

-Born to be free- - wystawa Mustangów w Sopocie -1590108

Zabytkowa część wystawy przejechała pod eskortą policji ulicą Monte Casino, a nowsze modele udały się bezpośrednio na Skwer Kuracyjny.

Wśród aut dominowały najnowsze modele generacji V i VI. Wśród nich, trafiło się bardzo wiele zmodyfikowanych samochodów. Były więc Mustangi udające policyjne radiowozy, słynne modele Shelby oraz wiele modeli tuningowanych według własnego wzorca.

Jednym z ciekawszych egzemplarzy był model Shelby GT350 z 2009 roku, będący jednym z 9 wyprodukowanych. Zmodyfikowany Mustang V wyposażony jest w turbodoładowany silnik 4.6 l V8, który generuje aż 650 koni mechanicznych.

-Born to be free- - wystawa Mustangów w Sopocie -00059

Do Sopotu przyjechały również klasyczne modele I generacji oraz kwalifikujące się pomału do kategorii „youngtimer” samochody serii IV. Nie udało nam się natomiast wypatrzeć modeli serii II i III.

-Born to be free- - wystawa Mustangów w Sopocie -00120Pierwszy Mustang zaprezentowany został 17 kwietnia 1964 roku w Nowym Jorku. Produkcja rozpoczęła się 9 marca od białego kabrioletu z czarnymi elementami wystroju, który zjechał z linii produkcyjnej w Dearborn w stanie Michigan.
Ford skonstruował Mustanga nie tylko z myślą o europejskich konkurentach, ale także o amerykańskim sportowym samochodzie, produkowanym przez rodzimego rywala – Chevroleta, model Corvette. Pomysł na Mustanga był jednak inny – bowiem od samego początku miał to być samochód dostępny dla wielu osób i miał się on stać bardzo popularny. To się udało.

Pierwsze pokolenie ludzi urodzonych tuż po II wojnie światowej (tzw. „baby-boomers”) osiągało w połowie lat 60-tych dorosłość i poszukiwało swojego pierwszego auta – niewielkiego, a jednocześnie o sportowym charakterze. Receptą na tę potrzebę był właśnie Mustang – sportowy samochód, który nie kosztował fortuny. Po 2 latach produkcji, bramy fabryki opuściło milion tych aut.

-Born to be free- - wystawa Mustangów w Sopocie -00148

Ten trend utrzymywany jest do dzisiaj. Ford Mustang wciąż pozostaje jednym z najtańszych, prawdziwie sportowych samochodów na rynku. Podczas wystawy w Sopocie, przekonywali o tym przedstawiciele FordStore Euro-Car z Gdyni, który jako jedyny salon w Trójmieście oferuje te słynne auta.

Bazowa cena nowego Mustanga Fastback z silnikiem 2.3 l i manualną skrzynią biegów rozpoczyna się od 162 000 zł. Wersja 5.0 V8 to minimum 183 000 zł. Dopłata do skrzyni automatycznej wynosi 9000 zł. Wersja Convertible (kabriolet) jest natomiast o 17 000 zł droższa od modelu z zamkniętym nadwoziem.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kokoszki. Trwa rozbudowa ul. Kartuskiej. Zaawansowanie prac już na poziomie 70 procent

Obecnie na placu budowy trwa układanie kolejnych warstw podbudowy jezdni. Wykonawca robót rozpoczął też układanie …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *