piątek , 21 stycznia 2022
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner British Auto Zdunek 750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner British Auto Zdunek 750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_XC60
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow

Stado Mustangów w Sopocie – czyli „Born to be Free”

-Born to be free- - wystawa Mustangów w Sopocie -00126Stworzono go, aby konkurował z europejskimi samochodami o charakterze GT. Podczas gdy Ferrari, Mercedes czy Porsche „jadły bułkę przez bibułkę” przed kasynem, albo filharmonią, on pochłaniał hamburgery, pił piwo i śpiewał kowbojskie przyśpiewki. Mustang, a właściwie Ford Mustang. Amerykańska „budżetówka”, która stała się legendą i jednym z symboli motoryzacji zza oceanu, miał dzisiaj swoje święto w Sopocie. „Born to be Free” to kolejny projekt wystawowy sopockiego stowarzyszenia Classic Moto Story, które regularnie, od kilku już lat organizuje samochodowe wystawy w kurorcie. 

Tym razem, na Skwerze Kuracyjnym przy Molo, zaparkowało ponad 60 samochodów. Wszystkie łączyła jedna nazwa – Mustang. Żaden inny samochód tym razem nie miał wstępu na tę imprezę. Uczestnicy przyjechali z całego kraju, od Słupska i Goleniowa, aż po Warszawę i Kraków.

Właściciele Mustangów spotkali się przed południem, na parkingu pod Operą Leśną, skąd w uformowanej kolumnie przejechali do centrum Sopotu.

-Born to be free- - wystawa Mustangów w Sopocie -1590108

Zabytkowa część wystawy przejechała pod eskortą policji ulicą Monte Casino, a nowsze modele udały się bezpośrednio na Skwer Kuracyjny.

Wśród aut dominowały najnowsze modele generacji V i VI. Wśród nich, trafiło się bardzo wiele zmodyfikowanych samochodów. Były więc Mustangi udające policyjne radiowozy, słynne modele Shelby oraz wiele modeli tuningowanych według własnego wzorca.

Jednym z ciekawszych egzemplarzy był model Shelby GT350 z 2009 roku, będący jednym z 9 wyprodukowanych. Zmodyfikowany Mustang V wyposażony jest w turbodoładowany silnik 4.6 l V8, który generuje aż 650 koni mechanicznych.

-Born to be free- - wystawa Mustangów w Sopocie -00059

Do Sopotu przyjechały również klasyczne modele I generacji oraz kwalifikujące się pomału do kategorii „youngtimer” samochody serii IV. Nie udało nam się natomiast wypatrzeć modeli serii II i III.

-Born to be free- - wystawa Mustangów w Sopocie -00120Pierwszy Mustang zaprezentowany został 17 kwietnia 1964 roku w Nowym Jorku. Produkcja rozpoczęła się 9 marca od białego kabrioletu z czarnymi elementami wystroju, który zjechał z linii produkcyjnej w Dearborn w stanie Michigan.
Ford skonstruował Mustanga nie tylko z myślą o europejskich konkurentach, ale także o amerykańskim sportowym samochodzie, produkowanym przez rodzimego rywala – Chevroleta, model Corvette. Pomysł na Mustanga był jednak inny – bowiem od samego początku miał to być samochód dostępny dla wielu osób i miał się on stać bardzo popularny. To się udało.

Pierwsze pokolenie ludzi urodzonych tuż po II wojnie światowej (tzw. „baby-boomers”) osiągało w połowie lat 60-tych dorosłość i poszukiwało swojego pierwszego auta – niewielkiego, a jednocześnie o sportowym charakterze. Receptą na tę potrzebę był właśnie Mustang – sportowy samochód, który nie kosztował fortuny. Po 2 latach produkcji, bramy fabryki opuściło milion tych aut.

-Born to be free- - wystawa Mustangów w Sopocie -00148

Ten trend utrzymywany jest do dzisiaj. Ford Mustang wciąż pozostaje jednym z najtańszych, prawdziwie sportowych samochodów na rynku. Podczas wystawy w Sopocie, przekonywali o tym przedstawiciele FordStore Euro-Car z Gdyni, który jako jedyny salon w Trójmieście oferuje te słynne auta.

Bazowa cena nowego Mustanga Fastback z silnikiem 2.3 l i manualną skrzynią biegów rozpoczyna się od 162 000 zł. Wersja 5.0 V8 to minimum 183 000 zł. Dopłata do skrzyni automatycznej wynosi 9000 zł. Wersja Convertible (kabriolet) jest natomiast o 17 000 zł droższa od modelu z zamkniętym nadwoziem.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Pracownicy wypożyczalni sprzedawali samochody w leasingu. Prokuratura postawiła im zarzuty

Prokuratura Okręgowa w Gdańsku prowadzi śledztwo w sprawie przywłaszczenia pojazdów na szkodę firm leasingowych oraz …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *