W salonie Audi Gdańsk Stadion, znajdującym się w dzielnicy Letnica, tuż obok gdańskiego stadionu, oficjalnie zainaugurowano w piątek działalność dedykowanemu salonowi Audi R/RS. To pierwszy tego typu obiekt w Polsce, poświęcony w całości przedstawicielom Audi Sport – czyli najbardziej wyczynowym, seryjnym modelom z czterema pierścieniami. Salony sportowych dywizji niemieckich marek stały się wizytówką Trójmiasta – w naszym regionie funkcjonują już podobne obiekty także konkurencyjnych marek spod znaku Mercedesa-AMG oraz BMW M Power.
Trochę historii – czym jest Audi Sport?
Od roku 1983, quattro GmbH z główną siedzibą w Neckarsulm, budowało samochody sportowe o dużej mocy. W roku 2016, ta spółka – córka Audi AG, zmieniła swą nazwę na Audi Sport GmbH. Opiera swoją strategię na czterech filarach. Konstruuje i wytwarza m.in. model Audi R8, całą gamę samochodów Audi typu RS, ale odpowiada też za dostarczanie wyczynowych aut wyścigowych klientom zewnętrznym, czyli za program Audi Sport customer racing. Poza tym, zajmuje się indywidualizacją aut w programie Audi exclusive oraz produkcją i dystrybucją akcesoriów Audi Sport collection.
Nazwa Audi Sport inspirowana jest długą i pełną sukcesów tradycją sportów motorowych czterech pierścieni. Już w latach trzydziestych ubiegłego wieku, legendarne „Srebrne Strzały” marki Auto Union, były na wszystkich wyścigowych torach ówczesnego świata niedoścignionym wzorem. W latach osiemdziesiątych XX w. Audi quattro ze stałym napędem na cztery koła nie miało sobie równych na trasach rajdowych. Na początku XXI wieku Audi zdominowało długodystansowe wyścigi z 24 godzinnym Le Mans na czele. Dziś, marka z czterema pierścieniami w logo angażuje się w wyścigi serii DTM, Formuły E, GT i klasy TCR. Wspiera też młodych kierowców startujących w pucharze Audi Sport TT Cup.
Skrót RS oznacza najmocniejszy w danej rodzinie Audi silnik, dynamikę, oszczędność formy, doskonałe właściwości użytkowe oraz stały napęd na cztery koła quattro. Tradycja aut z Ingolstadt z oznaczeniem RS rozpoczęła się wraz z pojawieniem się na drogach Audi RS 2 Avant w roku 1994.
Dedykowana przestrzeń Audi Sport w Gdańsku
Wydzielona w gdańskim salonie strefa to zupełnie inna architektura wnętrza. Dominuje w niej kolor czarny z jasnym, rozświetlonym sufitem. Eksponowanych jest tam kilka modeli – wszystkie z linii RS. Dla pełnego zadowolenia klientów, do ich dyspozycji przeznaczona jest także flota smaochodów demonstracyjnych. Z zewnątrz, całość wkomponowana jest w bryłę budynku, bez znaków szczególnych.
Przestrzeń w gdańskim salonie to pierwsza tego typu inwestycja w naszym kraju.
Grupa Plichta związana jest z Audi od 2015 roku. Pomorski gigant szturmem zdobył rynek samochodów Premium i dzisiaj jest to najlepiej sprzedająca się marka tego segmentu na Pomorzu. W Trójmieście firma ma 4 oddziały: trzy w Gdańsku, w tym butikowy „showroom” Audi City Gdańsku oraz jeden w Gdyni.
Podczas piątkowej inauguracji salonu padło wiele pochlebnych słów ze strony Dyrektora marki Audi w Polsce, Michała Bowsza. – „Współpraca z Grupą Plichta to moja najlepsza biznesowo decyzja(…). Z tego miejsca dziękuje za pasję i zaangażowanie wszystkim pracownikom tego obiektu i właścicielowi, Aleksandrowi Plichta” – powiedział na chwilę przez uroczystym momentem otwarcia.
Wyjątkowe samochody i atrakcje w Audi Gdańsk Stadion podczas otwarcia
Na czele rodziny Audi Sport stoi super-sportowy model R8. Pierwsza generacja tego pojazdu weszła na rynek w roku 2007. Najbardziej charakterystyczne cechy Audi R8 to: montowany centralnie silnik, konsekwentnie wdrażana lekka konstrukcja oparta na rozwiązaniu Audi Space Frame oraz napęd quattro. Podczas gali otwarcia obiektu w Gdańsku, goście mogli przyjrzeć się kilku egzemplarzom tego modelu.
Organizatorzy bardzo mocno „postawili” na motoryzacyjne akcenty.
Najwięcej emocji wzbudziły bez wątpienia prawdziwe samochody wyścigowe, przywiezione specjalnie na tę okazję. Były to: R18 z serii Le Mans kierowcy Lucasa di Grassi, jeden z 7 istniejących egzemplarzy oraz RS3 LMS TCR.
Ponadto, miłośnicy klasyki mogli wypatrzeć Audi RS4 B5 w strefie serwisowej oraz trzy generacje nieprodukowanych już RS6 – od C5 do C7C7, które w tym roku obchodzą jubileusz 20-lecia. Ten ostatni element stał się też główną częścią „studia fotograficznego” zaaranżowanego w przestrzeni Audi Select. Goście mogli sfotografować się na ich tle, a następnie graficy komputerowi dobierali odpowiednie tło do danej fotografii.
Imprezę poprowadzili Patricia Kazadi oraz Damian Michałowski.