wtorek , 19 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

[Szybki test] Suzuki Ignis 1.2 DualJet 2WD Elegance

Suzuki Ignis - syzbki test z Motor Centrum-1320838Nowe Suzuki Ignis to jeden z tych motoryzacyjnych gadżetów, który wygląda oryginalnie, jeździe przeciętnie, ale kosztuje dużo. Typowo japońska stylistyka nie każdemu przypadnie do gustu, ale bezsprzecznie jest bardzo wyrazista. W środku jak na swoje wymiary oferuje bardzo dużo przestrzeni. Na drodze – jest typowym, miejskim samochodem. Za to cena od minimum 49 900 zł wydaje się już wygórowana… a tyle zapłacimy za przysłowiowego „golasa”. Podczas godzinnej jazdy próbnej przy okazji prezentacji nowego modelu w Motor Centrum mieliśmy okazje poznać kilka jego cech. 

Poprzednik obecnego Ignis’a produkowany był na Węgrzech i należał do segmentu małych, prostych samochodów miejskich o lekko „uterenowionym” charakterze. Coś na wzór dzisiejszych crossover’ów.

Suzuki Ignis - syzbki test z Motor Centrum-1320830

Nowy Ignis pozostał wierny temu wzorcowi, ale wyraźnie zmieniły się jego aspiracje. Próbuje być czymś więcej niż tylko zwykłym wozidełkiem do miasta.

Wygląd samochodu jest pudełkowaty, ale zarazem oryginalny. Niektóre detale mogą się podobać i na pewno na ulicy przyciągną wzrok zainteresowanych. Czy jednak Ignis zasługuje na miano ładnego samochodu pozostaje kwestią bardzo indywidualną. O ile przód zbiera raczej pozytywne opinie, o tyle w internecie krąży wiele negatywnych opinii na temat tego jak wygląda ten samochód od tyłu. Wąskie nadwozie, ale stosunkowo szeroko rozstawione koła poprawiają stabilność samochodu, jednak wygląda on przez to dość zabawnie.

Opcjonalnie nadwozie może być dwukolorowe, co wymaga dopłaty 3090 zł. Standardowo oferowany jest tylko jeden kolor – czerwony. Lakiery metaliczne wymagają dopłaty 2090 zł. Ponadto można zażyczyć sobie pakiety personalizacyjne oraz naklejki dekoracyjne na karoserii.

Suzuki Ignis - syzbki test z Motor Centrum-1320802

We wnętrzu małego Suzuki króluje plastik, ale za to o ładnej fakturze i w białym kolorze. Wnętrze testowanej wersji Elegance jest dodatkowo wyposażone w kilka „bajerów”. Mamy więc centralny ekran do sterowania multimediami, elektrycznie regulowane szyby – również wyjątkowo małe tylne, a nawet skórzane wykończenie kierownicy.

Największym atutem wnętrza jest niewątpliwie jego obszerność. Jak na tak mały samochód, miejsca jest pod dostatkiem, a funkcjonalnie zaprojektowana przestrzeń ułatwia codzienne bytowanie z Ignisem. Tylna kanapa jest przesuwana, co umożliwia powiększenie przestrzeni bagażowej. Standardowo ma on pojemność 260 litrów w wersji przednionapędowej oraz 204 w modelu 4WD.

Suzuki Ignis - syzbki test z Motor Centrum-1320812Ignis występuje tylko z jednym silnikiem 1.2 litra o mocy 90 koni mechanicznych. Jednostka zapewnia żwawe przemieszczanie się w zakresie do 100 km/h. Powyżej tej prędkości mocy stopniowo zaczyna brakować, jednak od dalszego przyspieszania szybciej powstrzyma nas hałas w kabinie, niż niedostatek siły napędowej.

Zużycie paliwa oscyluje w okolicy 6 litrów benzyny na 100 km, co przy zaledwie 32-litrowym zbiorniku paliwa mimo wszystko zapewnia przyzwoity zasięg.

Suzuki Ignis - Motor Centrum-1320829Suzuki Ignis z podstawowym pakietem wyposażeniowym kosztuje 49 900 zł. Bogatszy pakiet Premium wymaga dopłaty 5000 zł. Najbogatszy Elegance to wydatek 61 900 zł. Za napęd na 4 koła dostępny w wersjach Premium i Elegance dopłacić trzeba 7000 zł. Ten dodatek, w połączeniu z prześwitem podwozia wynoszącym 180 mm daje możliwość dojechania dalej, niż może to się wydawać.

Suzuki Ignis - syzbki test z Motor Centrum-1320824

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/cylindry/zawory – benz./R4/16
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 90/6000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 120/4400
Skrzynia biegów/napęd – man. 5/przedni

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 12.2
Prędkość maksymalna (km/h) – 170

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 3700/1690/1595
Masa własna/ładowność (kg) – 830/500

Cena – 61 900 zł

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Jeep Gladiator – czyli Wrangler w wersji pick-up

Jeep to ugruntowana marka wśród producentów samochodów terenowych. Jednoznacznie kojarzy się z legendarnym Warnglerem, czyli …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *