piątek , 24 września 2021
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow
mat.prasowe

Terenówka w mieście? To ma sens!

Na ulicach europejskich miast widać coraz więcej aut terenowych. Przodują bardzo modne crossovery i SUV. Ale pośród nich widać także uterenowione kombi, które zdobywają coraz większą rzeszę klientów.

Obecnie niemal każdy producent, sprzedający pojazdy na rynku europejskim, posiada w swojej ofercie auto typu SUV lub crossover. Fiat oferuje specjalną wersję swojej „pięćsetki”, Renault mniejszego Captura i większego Kadjara, Citroen model Kaktus, Peugeot 2008 i 2008, Volvo luksusowe XC90, BMW pojazdy z serii X, Toyota RAV4 a Honda model HR-V. Uterenowione kombi mają w swojej ofercie Volkswagen, Audi, Volvo i Skoda. Od niedawna do tej elitarnej rodziny należy także Seat Leon X-Perience.

Dlaczego Europejczycy decydują się na auta uterenowione?

Zarówno crossovery, jak i uterenowione kombi, to pojazdy z charakterem. Ich wygląd jest ucharakteryzowany na prawdziwe auta terenowe i jest bardzo oryginalny. Kabiny za to są tak samo wygodne, jak w typowych kompaktach czy też autach klasy D i wyższej, oferując szereg systemów wsparcia kierowcy. To idealne połączenie dla Europejczyków.

Crossovery i uterenowione kombi mają mocniejsze silniki i większy prześwit od typowych aut miejskich. Prowadzą się tak samo, jak one, ale dzięki wyższemu prześwitowi, kierowca nie musi obawiać się większych dziur i nierówności. Tak samo mniej groźne są wysokie krawężniki oraz inne, groźne elementy miejskiej architektury. Wyższy prześwit pozwala także bez obaw zjechać na drogi niższej jakości, znajdujące się pod miastem. Auta uterenowione odpowiedziały na modę, która spowodowała zakup setek tysięcy domów pod miastem i wyprowadzkę milionów mieszkańców do aglomeracji.

Większa dzielność, większe bezpieczeństwo

Jednym z elementów tej zwiększonej dzielności są dodatkowe osłony silnika i innych wrażliwych elementów (katalizatorów, filtrów DPF, układu wydechowego, reduktora, baku), wyprodukowane z lekkiego ale wytrzymałego aluminium. One również sprawiają, że kierowca czuje się pewniej w mieście, nie obawiając się, że w czasie zimy wyrzucony spod koła twardy kawałek lodu uszkodzi jakiś element pod autem. Tak samo pewniej czuje się kierowca, podjeżdżając pod wysoki krawężnik i wiedząc, ze miska olejowa jest chroniona przez aluminiową osłonę.

W czasie zimy w miastach często pojawia się gołoledź. Jest ona skrajnie niebezpieczna i powoduje, że większość aut nie ma jakichkolwiek szans na ruszenie z miejsca. Tymczasem uterenowione kombi i crossovery są wyposażane w napęd na cztery koła, w większości załączający się elektronicznie, w chwili wykrycia poślizgu przez elektroniczne czujniki. Taki element wyposażenia znacząco zwiększa bezpieczeństwo na drodze.

Uterenowione kombi na przykładzie Seata Leona

Seat Leon X-Perience powstał w oparciu o typowego Seata Leona. Zmiany to wyższy o 15 mm prześwit, mocniejsze jednostki napędowe, osłony podwozia oraz stały napęd na wszystkie koła ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. Pojazd ma także bardziej atrakcyjną sylwetkę od standardowego Leona, za sprawą nakładek ochronnych na progi i nadkola.

Warto przekonać się osobiście, jak w mieście sprawuje się uterenowione kombi. Seat Leon X-Perience czeka na zainteresowane osoby w salonie Plichta-Gdynia.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Ćwiczenia ratownictwa medycznego na torze Autodrom Pomorze

23 września o godzinie 10.00 na terenie Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Autodrom Pomorze w Pszczółkach …

Jeden komentarz

  1. Terenówka może ma sens, ale Volkswagen sensu nie ma. Ta firma się ostatecznie skompromitowała dieselgate. 40x więcej emisji trujących tlenków azotu w stosunku do normy to wystarcza, żeby żaden odpowiedzialny człowiek nie kupił samochodu z dieslem od Audi, Skody, SEATa, Volkswagena czy Porsche. I ta arogancja Niemców. To przerażające A najnowsze doniesienia mówią o tym, że te silniki po naprawie fatalnie się zachowują i jeszcze bardziej trują co napisali na stopvw.pl. Auto można mieć dowolne, ale nie VW!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *