wtorek , 8 października 2024
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

To już koniec. Mercedes-AMG C63 Coupe Final Edition – 1 z 499 na zakończenie V8 w Klasie C

W gdańskim salonie AMG Brand Center w Mercedes-Benz Witman zaparkował egzemplarz Klasy C z nadwoziem Coupe w wydaniu C63 AMG Final Edition. To kończąca tę serię modelową linia 499 limitowanych egzemplarzy. To także pożegnanie silnika V8 w tych modelach. Nowa generacja Klasy C w wydaniu AMG będzie dysponować hybrydowym zespołem napędowym z 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem. 

Klasa C w wydaniu AMG była symbolem samochodu o demonicznych osiągach, ale też pewnej funkcjonalności. Ze względu na gabaryty i masę, na drodze była nawet lepsza niż Klasa E czy S AMG, ale też przestronniejsza i trochę wygodniejsza niż Klasa A.

W przeciwieństwie do tej ostatniej, miała silnik V8. Miała… bo ta epoka właśnie się kończy. Pogoń za jak najmniejsza emisją Co² i spalaniem paliwa powoduje, że Mercedes rezygnuje z wielkich motorów na rzecz mniejszych, w dodatku wspomaganych przez jednostkę elektryczną. C63 S Final Edition to limitowana do 499 egzemplarza seria modelowa, która jest zwieńczeniem tej 8-cylindrowej historii.

W wersji AMG Final Edition elementy wyposażenia wnętrza, takie jak fotele AMG Performance z tapicerką skórzaną nappa w kolorze magmowo-szarym i czarnym oraz kierownica Performance z kolorowym oznaczeniem godziny 12, łączą się z elementami nadwozia, takimi jak lakier szary grafit magno z ofoliowaniem maski silnika i listew bocznych z żółtymi akcentami. Wyróżniają ją takie elementy jak kute obręcze kół AMG ze skrzyżowanymi ramionami, lakierowane na czarny mat i polerowane, a we wnętrzu kierownica AMG Performance V4 DINAMICA z kolorowym oznaczeniem godziny 12 i plakietką “AMG Edition”, elementy wykończeniowe AMG w ciemnym aluminium ze szlifem wzdłużnym wykończone matowym karbonem, plakietka Final Edition na konsoli środkowej „1 of 499″, dywaniki podłogowe z żółtymi ozdobnymi szwami oraz listwy progów drzwiowych z podświetlanym napisem.

C63 S AMG ma pod maską 4-litrowy silnik V8 bi-turbo o mocy 510 KM osiągający 700 Nm momentu obrotowego. Czas potrzebny na osiągnięcie 100 km/h to 3.9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 290 km/h. Napęd przekazywany jest na tylne koła – to kolejny element, który przechodzi do historii. Nowy model Klasy C w wydaniu AMG, poza silnikiem z o połowę mniejsza liczbą cylindrów, będzie też samochodem z napędem na 4 koła.

Rynkowe ceny Mercedesa-AMG C63 Coupe Finale Edition wynoszą ponad 600 000 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Oferta Grupy Plichta powiększa się o markę MG

MG, wywodzące się z Wielkiej Brytanii, a obecnie będące własnością chińskiego konglomeratu motoryzacyjnego SAIC Motor, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *