W gdańskim salonie AMG Brand Center w Mercedes-Benz Witman zaparkował egzemplarz Klasy C z nadwoziem Coupe w wydaniu C63 AMG Final Edition. To kończąca tę serię modelową linia 499 limitowanych egzemplarzy. To także pożegnanie silnika V8 w tych modelach. Nowa generacja Klasy C w wydaniu AMG będzie dysponować hybrydowym zespołem napędowym z 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem.
Klasa C w wydaniu AMG była symbolem samochodu o demonicznych osiągach, ale też pewnej funkcjonalności. Ze względu na gabaryty i masę, na drodze była nawet lepsza niż Klasa E czy S AMG, ale też przestronniejsza i trochę wygodniejsza niż Klasa A.
W przeciwieństwie do tej ostatniej, miała silnik V8. Miała… bo ta epoka właśnie się kończy. Pogoń za jak najmniejsza emisją Co² i spalaniem paliwa powoduje, że Mercedes rezygnuje z wielkich motorów na rzecz mniejszych, w dodatku wspomaganych przez jednostkę elektryczną. C63 S Final Edition to limitowana do 499 egzemplarza seria modelowa, która jest zwieńczeniem tej 8-cylindrowej historii.
W wersji AMG Final Edition elementy wyposażenia wnętrza, takie jak fotele AMG Performance z tapicerką skórzaną nappa w kolorze magmowo-szarym i czarnym oraz kierownica Performance z kolorowym oznaczeniem godziny 12, łączą się z elementami nadwozia, takimi jak lakier szary grafit magno z ofoliowaniem maski silnika i listew bocznych z żółtymi akcentami. Wyróżniają ją takie elementy jak kute obręcze kół AMG ze skrzyżowanymi ramionami, lakierowane na czarny mat i polerowane, a we wnętrzu kierownica AMG Performance V4 DINAMICA z kolorowym oznaczeniem godziny 12 i plakietką “AMG Edition”, elementy wykończeniowe AMG w ciemnym aluminium ze szlifem wzdłużnym wykończone matowym karbonem, plakietka Final Edition na konsoli środkowej „1 of 499″, dywaniki podłogowe z żółtymi ozdobnymi szwami oraz listwy progów drzwiowych z podświetlanym napisem.
C63 S AMG ma pod maską 4-litrowy silnik V8 bi-turbo o mocy 510 KM osiągający 700 Nm momentu obrotowego. Czas potrzebny na osiągnięcie 100 km/h to 3.9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 290 km/h. Napęd przekazywany jest na tylne koła – to kolejny element, który przechodzi do historii. Nowy model Klasy C w wydaniu AMG, poza silnikiem z o połowę mniejsza liczbą cylindrów, będzie też samochodem z napędem na 4 koła.
Rynkowe ceny Mercedesa-AMG C63 Coupe Finale Edition wynoszą ponad 600 000 zł.