Chociaż wygląd może zmylić i sugerować wtyk ładowarki, to ten samochód na prądzie nie pojedzie. Może natomiast wykorzystać energię elektryczną do podgrzania silnika, co wyraźnie zwiększy komfort jego użytkowania. Opcja numer 87652 87656 w Volvo XC60 to elektryczny podgrzewacz silnika. Jak to działa?
Przednie gniazdo wlotowe jest zamontowane w przednim zderzaku, co zapewnia do niego łatwy dostęp. Samochód wyposażony w to urządzenie na polskim rynku jest rzadkością, ale w Skandynawii jest czymś niemal powszechnym.
Elektryczna nagrzewnica silnika gwarantuje, że w samochodzie będzie ciepło i wygodnie, nawet w najmroźniejsze zimowe poranki. Uruchamianie już ciepłego silnika powoduje mniejsze jego zużycie i zużycie paliwa, a tym samym wytwarzanie mniejszej ilości szkodliwych spalin. Idealny czas wstępnego nagrzewania za pomocą elektrycznej nagrzewnicy silnika wynosi 2–3 godziny. To wystarczy, aby podnieść temperaturę silnika o 20–30°C powyżej temperatury zewnętrznej. Następnie temperatura nie wzrasta, a prąd elektryczny służy jedynie do utrzymania temperatury.
Cała instalacja zwiększa wagę samochodu o około 2 kilogramy, a urządzenie ma moc 550 W.