Magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zaprezentowały wyniki analizy Top Marka 2018 – największego rankingu medialności brandów na polskim rynku. XI edycja badania obejmowała aż 500 marek z 50 branż. W rankingu dealerów samochodowych, Grupa Zdunek zajęła I miejsce co oznacza, że jest to najbardziej medialny dealer w Polsce.
Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku – łącznie ponad 52 mln informacji: 1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych i 46 mln postów w mediach społecznościowych.
Marki absolutnie topowe
W badaniu wyselekcjonowano 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wyłoniono 10 brandów, o których wzmiankowano najwięcej. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki, decydujące ostatecznie o sile brandu. Raport uwzględnia rankingi branżowe oraz klasyfikację wszystkich 500 marek poddanych badaniu. Pięćdziesięciu najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2018.
Najsilniejsze brandy badania
Topową marką całego rankingu, obejmującego 500 brandów, została PGE Polska Grupa Energetyczna. Siłę tej marki wyliczono na 17 948 385 pkt. O jej przewadze nad dwiema kolejnymi markami w badaniu zdecydował wyższy indeks sentymentu. Na 2. miejscu znalazł się TVN z wynikiem 15 291 632 pkt, następnie Polsat, który zgromadził 14 947 330 pkt. Czwarte miejsce należało do Mercedesa – 10 314 910 pkt. Top 5 zamknęło BMW z wynikiem 10 304 075 pkt. Na 9. miejscu znalazła się marka Audi – 8 109 123 pkt.
Wskaźniki zastosowane w badaniu „Top Marka 2018”
Impact – dotarcie wzmianki o marce w oparciu o dane o konsumpcji medium.
Indeks sentymentu – współczynnik oparty na wydźwięku; odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce: im wyższy, tym lepszy.
Siła marki – ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu; jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.
Grupa Zdunek często gości również na łamach portalu Moto3m.pl. Aby zobaczyć wszystkie publikacje na jej temat kliknij TUTAJ