wtorek , 14 stycznia 2025
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

TopMarka 2018 – Grupa Zdunek najbardziej medialnym dealerem w Polsce

Magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zaprezentowały wyniki analizy Top Marka 2018 – największego rankingu medialności brandów na polskim rynku. XI edycja badania obejmowała aż 500 marek z 50 branż. W rankingu dealerów samochodowych, Grupa Zdunek zajęła I miejsce co oznacza, że jest to najbardziej medialny dealer w Polsce.  

Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku – łącznie ponad 52 mln informacji: 1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych i 46 mln postów w mediach społecznościowych.

Marki absolutnie topowe
W badaniu wyselekcjonowano 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wyłoniono 10 brandów, o których wzmiankowano najwięcej. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki, decydujące ostatecznie o sile brandu. Raport uwzględnia rankingi branżowe oraz klasyfikację wszystkich 500 marek poddanych badaniu. Pięćdziesięciu najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2018.

Fot. Grupa Zdunek
Fot. Grupa Zdunek

Najsilniejsze brandy badania
Topową marką całego rankingu, obejmującego 500 brandów, została PGE Polska Grupa Energetyczna. Siłę tej marki wyliczono na 17 948 385 pkt. O jej przewadze nad dwiema kolejnymi markami w badaniu zdecydował wyższy indeks sentymentu. Na 2. miejscu znalazł się TVN z wynikiem 15 291 632 pkt, następnie Polsat, który zgromadził 14 947 330 pkt. Czwarte miejsce należało do Mercedesa – 10 314 910 pkt. Top 5 zamknęło BMW z wynikiem 10 304 075 pkt. Na 9. miejscu znalazła się marka Audi – 8 109 123 pkt.

Wskaźniki zastosowane w badaniu „Top Marka 2018”
Impact – dotarcie wzmianki o marce w oparciu o dane o konsumpcji medium.
Indeks sentymentu – współczynnik oparty na wydźwięku; odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce: im wyższy, tym lepszy.
Siła marki – ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu; jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.

Grupa Zdunek często gości również na łamach portalu Moto3m.pl. Aby zobaczyć wszystkie publikacje na jej temat kliknij TUTAJ

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Pomorska Policja podsumowuje 2024 rok. Wypadków coraz więcej, pijanych trochę mniej

Kontrole drogowe, akcje grupy SPEED, wykorzystanie nowoczesnych narzędzi, projekty edukacyjne, współpraca z mediami oraz społeczeństwem …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *