niedziela , 16 marca 2025
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Topowy Golf R w Volkswagen Plichta Gdańsk

Volkswagen Golf to jeden z ulubionych samochodów Polaków. Od ośmiu generacji ten kompaktowy model zyskuje sympatię i popularność nad Wisłą. Na szczycie gamy modelowej Golfa znajduje się model z literką „R”. To wersja o mocy 320 koni mechanicznych, czyli szybsza i mocniejsza niż kultowe GTI. W gdańskim salonie VW Plichta Gdańsk – Szadółki zaparkowały dwa egzemplarze tego hot-hatch’a. 

Golf jest najpopularniejszym Volkswagenem w historii. Występuje i występował w bardzo wielu wersjach zarówno nadwoziowych (3 drzwiowy, 5 drzwiowy, kombi, kabriolet), ale również z niezliczoną ilością pakietów wyposażeniowych, stylistycznych oraz z wieloma silnikami. Prezentowany na naszych zdjęciach Golf to ósma generacja, ale piąta edycja topowej wersji „R” (pierwsze trzy generacje nie występowały w takiej odmianie).

Golf R napędza 320-konny silnik benzynowy 2.0 TSI. Na przyspieszenie od 0 do do 100 km/h samochód potrzebuje 4,7 sekundy, a standardowo prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

„eRka” seryjnie jest wyposażona w opracowany wyłącznie na potrzeby tego modelu układ napędu na cztery koła – 4MOTION z R-Performance Torque Vectoring – ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego między koła tylnej osi. Po raz pierwszy – za pośrednictwem systemu Vehicle Dynamics Manager (VDM) – napęd na cztery koła jest również połączony w sieć z innymi układami, jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS) i amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia (DCC).

Finałowy tuning układu jezdnego Golfa R miał miejsce na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu. Efekt jest taki, że obecny Golf R – seryjnie wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową – jest o 17 sekund szybszy na 21-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu niż jego poprzednik.

Chętni do zakupu Golfa R muszą wysupłać z portfela około 261 000 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Wyczynowy sedan – BMW M3 CS w BMW Zdunek Gdańsk

Lekka konstrukcja z wieloma komponentami z karbonu, czyli tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, większa moc …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *