niedziela , 17 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Torowa żmija w Sopocie – Dodge Viper ACR

Dodge Viper ACR w Porsche Approved-06783Ma silnik o pojemności 8.4 litra (!), 653 konie mechaniczne i 814 Nm momentu obrotowego. Od „A do Z” przygotowany jest do jazdy po torze wyścigowym, a homologację drogowym zawdzięcza dodatkom, które znalazły się w nim tylko po to, aby móc legalnie przejechać z domu na „pętlę”. Mowa o limitowanym, prawdopodobnie jedynym w Polsce egzemplarzu Dodge’a Vipera (ang. Żmija) ACR, które czeka na odbiór w salonie Porsche Approved w Sopocie.  

ACR to skrót od American Club Racer. Jest to najmocniejsza i najdroższa z wersji Viper’a, ale co ciekawe – wcale nie najszybsza. Imponujące osiągi w przypadku tego samochodu nie opierają się o same cyfry.

Dodge Viper ACR w Porsche Approved-06784

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu raptem 3.2 sekudny, ale prędkość maksymalna wynosi „tylko” 285 km/h, a to 20 km/h wolniej niż w przypadku modelu GTC.

Skąd taka różnica? W modelu ACR największą wagę przywiązano do prowadzenia i aerodynamiki. Poprawia ona stateczność, prowadzenie i najogólniej przyczepność na zakręcie. Dodatkowy pakiet Extreme Aero, w skład którego wchodzi między innymi tylne skrzydło i rozbudowany przedni spliter, generuje aż 1 tonę nacisku aerodynamicznego przy prędkości maksymalnej, ale równocześnie trochę ją zmniejsza. ACR nie ma być mistrzem prostej, ale ma bić rekordy okrążenia.

Napęd przekazywany jest oczywiście na koła tylne i odbywa się to przy pomocy ręcznej 6-biegowej skrzyni biegów. Model ACR jest również wyposażony w specjalnie opracowane do tego samochodu opony Kumho Ecsta V720, oraz lekkie 19-calowe felgi. Tylne gumy mają imponującą szerokość 355 milimetrów.

Jak na prawdziwie torowy samochód przystało Viper ACR ma również regulowane w zakresie 76 mm zawieszenie marki Bilstein z szybkim dostępem do „regulatorów” poprzez specjalne otwory w masce. O skuteczne powstrzymanie tej mocy i precyzji prowadzenia dbają natomiast hamulce z ceramicznymi tarczami o średnicach 390 mm z przodu i 360 mm z tyłu oraz 6-tłoczkowe zaciski Brembo na przedniej osi.

Dodge Viper ACR w Porsche Approved-06799

Egzemplarz, który eksponowany jest w Sopocie, trafił tam z Monachium i został sprowadzony na życzenie jednego z klientów Porsche Centrum Sopot. Na co dzień porusza się on 911’tką 991.2 w wersji Turbo.

Dodge Viper ACR zapewne nie będzie częstym widokiem na ulicach Trójmiasta, bowiem właściciel ma zamiar korzystać z niego wyłącznie na torach wyścigowych – możliwe, że nawet nie zostanie zarejestrowany – powiedział nam jeden z pracowników Porsche Approved Sopot.

Dodge Viper ACR w Porsche Approved-06792

Samochód trafił na rynek w II połowie 2015 roku. Jego cena na rynku amerykański wynosi około 120 000$. Egzemplarz, który został sprowadzony do Polski kosztował blisko 200 000 €.

W sopockim salonie pozostanie jeszcze tylko przez kilka dni.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Asfalt LOTOSU redukujący smog ma trafić na drogę w pow. ostródzkim

LOTOS Asfalt i Samorząd Powiatu Ostródzkiego chcą zbudować doświadczalny odcinek drogi z asfaltem redukującym smog. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *