poniedziałek , 17 marca 2025
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Torowa żmija w Sopocie – Dodge Viper ACR

Dodge Viper ACR w Porsche Approved-06783Ma silnik o pojemności 8.4 litra (!), 653 konie mechaniczne i 814 Nm momentu obrotowego. Od „A do Z” przygotowany jest do jazdy po torze wyścigowym, a homologację drogowym zawdzięcza dodatkom, które znalazły się w nim tylko po to, aby móc legalnie przejechać z domu na „pętlę”. Mowa o limitowanym, prawdopodobnie jedynym w Polsce egzemplarzu Dodge’a Vipera (ang. Żmija) ACR, które czeka na odbiór w salonie Porsche Approved w Sopocie.  

ACR to skrót od American Club Racer. Jest to najmocniejsza i najdroższa z wersji Viper’a, ale co ciekawe – wcale nie najszybsza. Imponujące osiągi w przypadku tego samochodu nie opierają się o same cyfry.

Dodge Viper ACR w Porsche Approved-06784

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu raptem 3.2 sekudny, ale prędkość maksymalna wynosi „tylko” 285 km/h, a to 20 km/h wolniej niż w przypadku modelu GTC.

Skąd taka różnica? W modelu ACR największą wagę przywiązano do prowadzenia i aerodynamiki. Poprawia ona stateczność, prowadzenie i najogólniej przyczepność na zakręcie. Dodatkowy pakiet Extreme Aero, w skład którego wchodzi między innymi tylne skrzydło i rozbudowany przedni spliter, generuje aż 1 tonę nacisku aerodynamicznego przy prędkości maksymalnej, ale równocześnie trochę ją zmniejsza. ACR nie ma być mistrzem prostej, ale ma bić rekordy okrążenia.

Napęd przekazywany jest oczywiście na koła tylne i odbywa się to przy pomocy ręcznej 6-biegowej skrzyni biegów. Model ACR jest również wyposażony w specjalnie opracowane do tego samochodu opony Kumho Ecsta V720, oraz lekkie 19-calowe felgi. Tylne gumy mają imponującą szerokość 355 milimetrów.

Jak na prawdziwie torowy samochód przystało Viper ACR ma również regulowane w zakresie 76 mm zawieszenie marki Bilstein z szybkim dostępem do „regulatorów” poprzez specjalne otwory w masce. O skuteczne powstrzymanie tej mocy i precyzji prowadzenia dbają natomiast hamulce z ceramicznymi tarczami o średnicach 390 mm z przodu i 360 mm z tyłu oraz 6-tłoczkowe zaciski Brembo na przedniej osi.

Dodge Viper ACR w Porsche Approved-06799

Egzemplarz, który eksponowany jest w Sopocie, trafił tam z Monachium i został sprowadzony na życzenie jednego z klientów Porsche Centrum Sopot. Na co dzień porusza się on 911’tką 991.2 w wersji Turbo.

Dodge Viper ACR zapewne nie będzie częstym widokiem na ulicach Trójmiasta, bowiem właściciel ma zamiar korzystać z niego wyłącznie na torach wyścigowych – możliwe, że nawet nie zostanie zarejestrowany – powiedział nam jeden z pracowników Porsche Approved Sopot.

Dodge Viper ACR w Porsche Approved-06792

Samochód trafił na rynek w II połowie 2015 roku. Jego cena na rynku amerykański wynosi około 120 000$. Egzemplarz, który został sprowadzony do Polski kosztował blisko 200 000 €.

W sopockim salonie pozostanie jeszcze tylko przez kilka dni.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Zestaw na lato? Mercedes-Benz Brabus G800 i Mercedes-AMG GT C Roadster Edition 50

Do salonu samochodów używanych Mercedes-Benz Grupa Wróbel w Będzieszynie koło Gdańska, trafiły dwa wyjątkowe samochody. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *