MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Toyota Carter Gdańsk walczy o miejsca parkingowe dla aut elektrycznych i hybryd

Toyota Carter Gdańsk wypracowała realne miejsca do parkowania dla samochodów elektrycznych i hybryd Plug in także w Gdańsku! Toyota Carter Gdańsk od pięciu lat intensywnie zabiega o stworzenie – wzorem innych europejskich miast – zachęt dla osób, które zamiast konwencjonalnego napędu, zdecydują się na zakup samochodu elektrycznego lub hybrydowego.

W 2013 roku Carter współorganizował, wraz ze Związkiem Pracodawców Pomorza oraz firmami Serwis Haller i Automobil Wejherowo, konferencję – Trendy rozwoju napędów alternatywnych – wyzwania dla aglomeracji Trójmiasta – której wypadkową były uchwały miasta Sopotu i miasta Gdańska, tworzące ułatwienia w parkowaniu dla właścicieli pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym.

Zobacz również: Test Toyoty Prius

O ile w Sopocie sprawa stała się prosta. Każdy mieszkaniec – posiadacz hybrydy lub samochodu elektrycznego dostaje w ZDiZ, identyfikator umożlwiający ulgowe przebywanie w strefie płatnego parkowania, o tyle w Gdańsku niejasne zapisy uchwały sprawiały, że była ona w praktyce martwa. Postanowiliśmy to zmienić. 17 marca napisaliśmy w tej sprawie pismo do Prezydenta Pawła Adamowicza, które ostatecznie trafiło na biurko Wiceprezydenta Piotra Grzelaka, który z dużą przychylnością i szybko zajął się sprawą.

Maja Lesińska, Toyota Carter Gdańsk

W efekcie tych działań uwzględnione zostały postulaty Toyota Carter Gdańsk w nowym zespole zagadnień porządkujących parkowanie w Gdańsku. Znalazł się w nich następujący zapis:
Dzięki zmianom przepisów, postój w SPP będzie bezpłatny dla samochodów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. Wszystkie muszą mieć specjalne identyfikatory wydawane przez ZDiZ.

To oznacza, że – tak jak postulowaliśmy – wszystkie samochody elektryczne i hybrydowe typu Plug in będą mogly wreszcie korzystać z ulg we wszystkich strefach płatnego parkowania w mieście. Teraz pozostało nam jeszcze zabiegać o to, aby włączyć do zagadnień także klasyczne hybrydy.

Maja Lesińska, Toyota Carter Gdańsk

Źródło: Toyota Carter Gdańsk

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Polecane modele aut elektrycznych od CUPRY

Auta elektryczne zyskują coraz większą popularność, a marki takie jak CUPRA wprowadzają na rynek nowoczesne, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *