piątek , 28 stycznia 2022
Baner British Auto Zdunek 750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Baner British Auto Zdunek 750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_XC60
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow

Toyota Corolla 1.2 Turbo VVT-iW Hatchback

Toyota Corolla Hatchback 1.2 Selection - test moto3m-04060Toyota Corolla produkowana jest od ponad 50 lat i pod taką nazwą jest najpopularniejszym samochodem na świecie. W swojej najnowszej, 12-stej odsłonie wreszcie stała się wyrazista. O ile poprzednie generacje nie wyróżniały się własnym stylem, o tyle nowe wcielenie potrafi zwrócić na siebie uwagę. Czy się podoba czy nie, to kwestia gustu, ale przyznać trzeba, że styliści Toyoty wreszcie zaczęli pracować tak jak koledzy z działu inżynieryjnego. 

Inżynieria jest mocną stroną Toyoty. Ten producent już kiedyś zasłynął z budowy niezawodnych samochodów, a od kilkunastu lat z powodzeniem wprowadza na rynek technologię hybrydową.

Corolla jest bestsellerowym modelem, który znalazł już ponad 45 milionów nabywców! W naszym redakcyjnym teście prezentujemy jej najnowszą generację z nadwoziem typu Hatchback oraz z jedynym w ofercie niehybrydowym napędem – z benzynowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 koni mechanicznych.

Mimo, że nie jest to topowa jednostka napędowa, ma ona całkiem sporo do zaoferowania. Silnik 1.2 Turbo Toyoty jako jedyny w segmencie potrafi pracować zarówno w cyklu Otta, jak i Atkinsona. Podczas wolnej jazdy w pierwszej fazie cyklu sprężania, kiedy tłok porusza się do góry, zawory dolotowe są otwarte dłużej niż w cyklu Otto. Przy większym zapotrzebowaniu na moc następuje powrót do cyklu Otto, pozwalającego w pełni wykorzystać potencjał silnika. Efektem tego są mniejsze opory jego pracy i mniejsze zapotrzebowanie na paliwo. Ponadto silnik posiada denka tłoków chłodzone od spodu strumieniem oleju oraz indywidualny układ chłodzenia dla bloku silnika, który pracuje niezależnie od układu regulującego temperaturę głowicy. Intercooler również został wyposażony w indywidualny niskotemperaturowy obwód chłodzony cieczą. Konstruktorzy Toyoty poświęcili wiele uwagi, aby zapewnić jednostce właściwą temperaturę pracy, dzięki czemu charakteryzuje się ona lepszymi parametrami, większą niezawodnością i lepszymi osiągami.

Nowa Toyota Corolla Hatchback Selection 2019 - test Moto3m-04174

Katalogowo, Corolla 1.2 potrzebuje niespełna 10 sekund na osiągnięcie 100 km/ha, maksymalnie może jechać 200 km/h. Subiektywne wrażenia nie są porywające, ale do sprawnego poruszania się w mieście to wystarcza. Spalanie oscyluje między 6 a 8 litrami benzyny na każde 100 km.

Toyota Corolla Hatchback 1.2 Selection - test moto3m-04196Manualna, 6-biegowa skrzynia posiada układ iMT, który wspomaga kierowcę w płynnej jeździe, czyniąc ją bardziej komfortową, niezależnie od umiejętności zmiany biegów przez kierującego. Wykrywa on włączenie sprzęgła w chwili ruszania i dostosowuje wyjściową prędkość obrotową silnika zarówno podczas redukowania, jak i wrzucania wyższego biegu. W efekcie moment obrotowy jest zawsze dopasowany do prędkości i przełożenia, dzięki czemu zmiana biegów odbywa się bez najmniejszego szarpnięcia.

Zewnętrzna stylistyka Corolli jest bardzo nowoczesna i szczególnie w wyższych wersjach wyposażeniowych dość awangardowa. Ostre linie, dwukolorowe nadwozie oraz finezyjnie ukształtowane lampy czynią z nowej Toyoty atrakcyjny samochód, wyraźnie inny niż poprzednicy.

Corollę zbudowano na nowej platformie GA-C. Nadwozie hatchbacka jest dłuższe od poprzednika o 40 mm i szersze o 30 mm. Zmianie uległa także wysokość, która jest niższa o 25 mm. Zaowocowało to także obniżeniem środka ciężkości o 10 mm, co miało wpływ na jakość prowadzenia.

Zamiany w konstrukcji zawieszenie objęły między innymi inną geometrię przedniego zawieszenia, nowy projekt tylnej, wielowahaczowej osi, oraz przeprojektowany układ kierowniczy. Prowadzenie jak i zachowanie się na drodze nowej Corolli i wreszcie dorównuje najlepszym konkurentom. Samochód jest sztywny i precyzyjny, ale nie pogorszył się przez to komfort jazdy.

Toyota Corolla Hatchback 1.2 Selection - test moto3m-04151

Kabina pasażerska ma charakterystyczny kształt dla nowej rodziny Toyot i jest przy tym naprawdę dobrze wykończona. Miękkie materiały, ciekawe kształty i wygodne fotele, sprawiające wrażenie bardzo sportowych.

Ceny nowej Corolli zaczynają się od 75 900 zł.

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – benz./1197/R4/16
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 116/5200
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 185/1500 – 4000
Skrzynia biegów/napęd – man. 6/przedni

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 9.3
Prędkość maksymalna (km/h) – 200

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4370/1790/1435
Masa własna/ładowność (kg) – 1279/brak danych

Cena – od 75 900 zł (testowana wersja Selection – od 107 400 zł)

Naszym zdaniem

Nowa Toyota Corolla Hatchback Selection 2019 - test Moto3m-04173Nowa Toyota Corolla to bardzo nowoczesny samochód, który mimo zastosowanej technologii wciąż ma dość konserwatywny sposób obsługi. To swego rodzaju fenomen, bo projektanci łączą tu dwa bieguny – dużo nowinek ze świata multimediów, które zadowolą młodych klientów, z typową i intuicyjną funkcjonalnością, która nie sprawi problemów starszym klientom.

Model oferowany jest w 3 wariantach nadwozia – kombi to propozycja dla osób szukających większych możliwości transportowych. Sedan to klasyczna elegancja, a prezentowany hatchback ma najbardziej dynamiczny styl, chociaż co za tym idzie – także pewne ograniczenia co do wielkości np. bagażnika, który w tej wersji oferuje 313 litrów.

Ciekawym rozwiązaniem okazuje się także konwencjonalny napęd bazujący na wydajnym i ekonomicznym silniku benzynowym.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kia EV6 GT-Line – niczym eksponat z galerii sztuki nowoczesnej

Kto by pomyślał, że najnowszy trend w motoryzacji – czyli elektromobilność, zostanie tak pięknie i …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *