BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Trasa S6 w pomorskim nabiera mocy prawnej – drugi ZRID wydany

Wojewoda Pomorski wydał kolejną, drugą już decyzję-zgodę na realizację inwestycji drogowej dla odcinka drogi ekspresowej S6 Chwaszczyno – Gdynia. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Dwa odcinki

Budowa trasy S6 między Szemudem a Gdynią została podzielona przez Wykonawcę na dwie części. Odcinek Chwaszczyno – Gdynia jest zlokalizowany na terenie powiatu kartuskiego w gminie Żukowo oraz w Gdyni (powiat grodzki) i obejmuje odcinek trasy głównej o długości ok. 8,4 km. W ramach tego zadania zostaną wybudowane dwa duże węzły zespolone – Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack. Powstanie również 15 obiektów inżynierskich.

Droga ekspresowa S6 na tym odcinku będzie miała, ze względu na natężenia ruchu, po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Istniejąca Obwodnica Trójmiasta zostanie rozbudowana w okolicy Gdyni Wielkiego Kacka również do trzech pasów ruchu.To już drugi ZRID na S6, wcześniej, tj. 24 września 2019 r., wydano decyzję na odcinek Szemud – Chwaszczyno.

Fot. GDDKiA

2 i 3 pasy ruchu 

Cały odcinek realizacyjny między Szemudem a istniejącą drogą ekspresową S6 – Obwodnicą Trójmiasta – będzie miał ok. 22 km trasy zasadniczej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack – ze względu na natężenia ruchu – będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Wykonawca wybuduje

Przewidziano budowę 34 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wyniesie ok. 817 mln zł.

Komfort i bezpieczeństwo

Budowa drogi ekspresowej S6 przyczyni się do:

  • zwiększenia bezpieczeństwa ruchu,
  • skrócenia czasu przejazdu,
  • podniesienia komfortu podróżowania i dojazdu do nadmorskich kurortów,
  • poprawy lokalnych połączeń,
  • zmniejszenia uciążliwości komunikacyjnych (m.in. hałasu, zanieczyszczeń powietrza).

W kolejce pozostałe ZRID

W projektowaniu i oczekiwaniu na wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) są jeszcze odcinki realizacyjne Bożepole Wielkie – Luzino oraz Luzino – Szemud. Planowane uzyskanie ZRID dla tych odcinków to IV kwartał 2019 r.

Dofinansowanie UE

Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

S6 w województwie zachodniopomorskim

Trasa S6 wydłużyła się już o kolejne odcinki między Kołobrzegiem a Koszalinem, wraz z częścią obwodnicy Koszalina i Sianowa. Umożliwi to spięcie S6 w funkcjonalną całość. Na odcinku Ustronie Morskie – Koszalin jeszcze przez najbliższe tygodnie będą wykonywane prace wykończeniowe, w szczególności poza jezdniami drogi ekspresowej.

Do końca miesiąca zostanie jeszcze udostępniony odcinek obwodnicy Koszalina i Sianowa do węzła Koszalin Wschód oraz druga jezdnia na odcinku Nowogard – Płoty.

Zobacz więcej: Nowa droga S6 od Koszalina do Szczecina już w całości przejezdna

PPP

Odcinki S6 między Sianowem a Słupskiem i dalej w województwie pomorskim do Bożegopola Wielkiego, a także Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej zostały wskazane przez Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów do realizacji w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Obecnie trwa przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla części tej trasy między Sianowem a Słupskiem.

Źródło: GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Nowy Ford Capri EV debiutuje w FordStore Euro-Car

Na ekspozycję gdyńskiego salonu FordStore Euro-Car trafił najnowszy, elektryczny model Capri. To właśnie swojej nazwie …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *