niedziela , 28 listopada 2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow

Travel in Style – magia Rolls-Royce’a!

W 1906 roku narodził się symbol luksusu motoryzacyjnego, który do dzisiaj utrzymuje się na szczycie. Legendarna marka założona przez Henryego  Royce’a i Charlesa Stewarda Rolls’a wciąż wyznacza standardy samochodowej elegancji, komfortu i szyku. Od 2010 roku w Warszawie funkcjonuje jej oficjalne przedstawicielstwo – Rolls-Royce Motor Cars Warszawa. Należący do Grupy Auto Fus salon z roku na rok notuje coraz lepsze wyniki sprzedażowe, pozwalając także nad Wisłą doświadczać tego niezwykłego automobilizmu. 

Rolls-Royce otacza troską swoich klientów i dba o ich prywatność, dlatego trudno jest uzyskać oficjalne wyniki sprzedaży tej marki przez warszawski salon. Niemniej, 2021 rok jest rekordowy dla marki. Mimo pandemii i wiszącego widma kryzysu gospodarczego, w I kwartale tego roku producent zanotował 62% wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku! Od początku roku do końca marca brytyjska marka dostarczyła klientom na całym świecie 1380 samochodów – to najlepszy wynik jaki osiągnęła firma przez 116-lat swojej egzystencji.

Zawdzięcza to przede wszystkim dwóm modelom: SUVowi Culinan i nowej generacji „podstawowej” limuzyny, czyli Ghost. Oba te samochody miałem okazję przetestować osobiście podczas wydarzenia „Travel in Style” zorganizowanej w ostatnim tygodniu września w Warszawie.

Dziennikarze z kilkunastu redakcji z całego kraju zostali zaproszenie do najbardziej ekskluzywnego hotelu w naszym kraju – warszawskiego Raffles Europejski na kolację, podczas której wspólnie z Frankiem Tiemann, szefem PR Rolls-Royce’a dla Europy Wschodniej, Rosji i centralnej Azji przybliżono nam markę, jej ideologię i przede wszystkim – następnego dnia – samochody.

Cullinan, Ghost oraz Ghost EWB (Extended Wheelbase), czyli z przedłużonym rozstawem osi były do naszej dyspozycji przez cały dzień. Łącznie pokonaliśmy trasę liczącą około 300 kilometrów.

Z każdym kilometrem, samochody te zaskakują – nie tylko wybitnym komfortem i osiągami silników 6.75 l w układzie V12, ale także subtelnością, delikatnością i tym, jak reagują na nie inni użytkownicy drogi i przechodnie.

Wielu klientów decyduje się także na personalizację swoich egzemplarzy w ramach programu „Bespoke”. Generalnie każdy ze sprzedanych egzemplarzy trafia do bardzo świadomych nabywców, którzy wiedzę czego pragną, a brytyjska manufaktura jest im to w stanie dostarczyć.

Co ciekawe bardzo wiele z pośród wszystkich wyprodukowanych modeli Rolls-Royce’a wciąż jest na chodzie i utrzymuje dużą wartość.

Szczegółowe wrażenia z jazd testowych modelami Cullinan i Ghost opiszemy w oddzielnych artykułach.

Zdjęcia: Dominik Kalamus

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Dane z GPR 2020/21 na drogach woj. pomorskiego

Zakończyły się badania natężenia ruchu na drogach krajowych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu. Największy ruch …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *