Mercedes-Benz Witman, w środowy wieczór w Starym Maneżu we Wrzeszczu, zaprezentował nową Klasę C w wersji Coupe oraz pokazywanego już w Trójmieście Mercedesa G500 4×42.
Sportowa odmiana limuzyny średniej klasy wyraźnie nawiązuje swoją stylistyką do większej, bardziej luksusowej i znacznie droższej Klasy S Coupe. Przód zachowuje kształt znany ze standardowej klasy C, ale tył wyraźnie przypomina większą siostrę.
Oczywiście jak to w Mercedesach, oferta silnikowa obejmuje wiele jednostek. Klasa C Coupe dostępna jest w wersjach benzynowych:
C180 (1.6, 156 KM),
C200 (2.0 184 KM),
C250 (2.0 211 KM),
C300 (2.0, 245 KM).
Miłośnicy silników wysokoprężnych mogą z kolei wybrać dwie wersje mocy 4-cylindrowego silnika 2.1:
C220d – 170 KM
lub
C250d – 204 KM.
Paletę jednostek napędowych zamyka topowa odmiana 63 AMG z silnikiem 4.0 V8 o mocy 475 lub 510 (AMG C 63 S) koni mechanicznych.
Bazowa cena tego modelu rozpoczyna się od 153 000 zł. A w przypadku raty leasinowej jest to opłata od około 2000 zł miesięcznie. Za wersję 63 AMG trzeba zapłacić minimum 344 000 zł.
Paweł Stefaniak, Dyrektor Handlowy Mercedes-Benz Witman.
Druga nowość to wchodząca do seryjnej produkcji Klasa G w swojej najnowszej odmianie G500 4×42. Bazuje ona na zaprezentowanej 2 lata temu odmianie 6×6 i wykorzystuje jej osi portalowe, które nadają jej niemal nieograniczone możliwości terenowe. W przeciwieństwie do 6-kołowego brata, 4×42 nie wymaga do prowadzenia prawa jazdy kategorii C, bowiem jej masa własna 2996 kilogramów.
Zobacz również: Rynkowy debiut G500 4×42 w Ciekocinku
G500 4×42 napędzany jest przez silnik pochodzący z modelu AMG GT. Jest to 4 litrowe V8 o mocy 422 koni mechanicznych i osiągające 620 Nm momentu obrotowego. Jest on lżejszy od stosowanych dotychczas motorów i został ulokowany możliwie nisko, aby obniżyć środek ciężkości i tak bardzo wysokiego samochodu (225 cm).
Napęd trafia stale na 4 koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni 7G-tronic z możliwością ręcznej zmiany za pomocą łopatek przy kierownicy.
Zobacz również: Wieczór Emocji Mercedes-Benz Witman z G63 AMG 6×6
Prześwit, w stosunku do dotychczasowych modeli zwiększył się o aż 21 cm i w G500 4×42 wynosi 45 cm. Znacznie lepsze są też wartości kątów natarcia, zejścia i rampowego (między osiowego) – odpowiednio wynoszą one 52/54/47, podczas gdy w „zwykłej” Klasie G, choć także te parametry są bardzo dobre, to mają wartość 36/27/21. Głębokość brodzenia wynosi 100 cm (standardowa klasa G – 60 cm).
Prezentowany egzemplarz jest oferowany na sprzedaż za kwotę około 1.4 miliona złotych.
Zobacz również: Mercedes G Experience w Ciekocinku