Długo wyczekiwana nowość od Toyoty zadebiutowała w Trójmieście. Crossover C-HR to pierwsza, kompletnie nowa premiera w tym roku w japońskim koncernie. Równocześnie to jeden z najciekawszych modeli w gamie Toyoty, który wreszcie zrywa z dotychczasowym, nudnym stylem tych japońskich samochodów. Premierowy pokaz odbył się w Teatrze Szekspirowski w Gdańsku.
Ten producent przyzwyczaił nas do rewolucji technologicznych w swoich autach, ale stylistycznie nie potrafiła zaprezentować nic nowego od kilku lat. Ledwo zauważalne liftingi Avensis’a czy Auris’a nie robiły na nikim wrażenia, za to nowa C-HR to przełom w tej dziedzinie dla Toyoty.
Podczas niedzielnego pokazu, zorganizowanego przez dealera Toyota Walder nie było łatwo podziwiać kształty najnowszego crossover’a. Zanim na deskach teatru pokazała się “gwiazda” wieczoru, czyli C-HR, goście podziwiać mogli liczne atrakcje, wśród których były występy artystyczne i pokaz laserowy. Całość trwała blisko 2 godziny i dopiero po tym czasie zdradzono sekret wieczoru, prezentując nową Toyotę C-HR.
Impreza odbywała się w klimacie lat 20-tych czyli mocno kontrastowo w stosunku do ultranowoczesnego designu samochodu.
Produkcyjna wersja C-HR nie wiele różni się od prototypu, dzięki czemu szokuje, ale i zachwyca swoją stylistyką. Nadwozie zostało zaprojektowane według koncepcji stylistycznej Sensual Speed-Cross i nawiązuje do szlifowanego diamentu. Wyraźnie zarysowane nadkola podkreślają jego mocną, dynamiczną sylwetkę. Toyota C-HR tylko w niewielkim stopniu różni się od samochodów koncepcyjnych, które podbiły serca publiczności na targach w Paryżu w 2014 roku i we Frankfurcie w roku 2015. Nadwozie łączy smukłą linię coupé z muskularną dolną częścią i wyrazistym przodem, wprowadzając do segmentu crossoverów nowy styl. Tę oryginalną stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design Research.
Symbol C-HR to skrót od słów „Compact Hybrid Revolution”, co oznacza połączenie własności jezdnych samochodu kompaktowego z jedynym w tej klasie napędem hybrydowym oraz zupełnie nową stylistyką, jakiej w Toyocie jeszcze nie było.
Samochód jest pozycjonowany pomiędzy modelami Auris i RAV4. Oparty na platformie segmentu C crossover ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m – tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Toyota C-HR jest jednym z największych crossoverów, pod względem wymiarów zewnętrznych zbliżonym do Nissana Quashquai czy Renault Kadjar. Ma przy tym duży bagażnik o pojemności typowej dla aut kompaktowych – 377 l to o 17 l więcej, niż w Toyocie Auris hatchback.
Model C-HR dysponuje hybrydowym układem napędowym najnowszej generacji, dzięki któremu emisja CO2 wynosi 85 g/km, zaś zużycie paliwa 3,7 l/100 km. Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Jest przy tym lżejszy, bardziej efektywny i ma większą wydajność, niż jego poprzednik w Priusie 3. generacji. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40% – to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej.
Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1,2 Turbo o mocy 116 KM (85 kW) i momencie obrotowym 185 Nm, który zadebiutował w modelu Auris. Silnik wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km oraz emisją spalin 128 g/km. Klienci będą mieli do wyboru 6-stopniową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową przekładnię CVT, zaprojektowaną pod kątem szybkości reagowania.
Cennik Toyoty C-HR z silnikiem 1.2 Turbo zaczyna się od wersji podstawowej w cenie 79 900 zł. Wersja napędzana najnowszym układem hybrydowym IV generacji będzie dostępna od 104 900 zł.
Oferta C-HR obejmuje cztery wersje wyposażenia: Active, Premium, Dynamic i Prestige oraz dwie wersje silnikowe: benzynowa jednostka 1,2 Turbo o mocy 116 KM z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów i hybrydowa IV generacji o mocy 122 KM z przekładnią E-CVT. Samochód z silnikiem 1,2 można wyposażyć w automatyczną skrzynię Multidrive S i napęd 4×4.
Po raz pierwszy przedsprzedaż nowej Toyoty odbywa się nie tylko w sieci dilerskiej, ale również przez dedykowaną stronę internetową http://toyota.pl/c-hr, która ruszyła 1 września. Oficjalna sprzedaż modelu C-HR ma się rozpocząć w roku 2017, ale już dziś klienci mają możliwość składania przez internet zamówień, gwarantujących łatwą i szybką dostępność auta. By zarezerwować samochód, wystarczy wpłacić zaliczkę, otrzymując gwarancję, że jeśli zamówione w ten sposób do Polski auto nie będzie spełniać oczekiwań nabywcy – może zostać zwrócone, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
Pierwsze egzemplarze trafią do salonów Toyoty pod koniec roku.