„Nie sprawdzamy jak ASO zajmują się autami od strony technicznej, lecz jak traktują klientów i czy spełniają wysokie standardy obsługi”. Takie motto przyświecało redaktorom Auto Świat’a i ankieterom Kantar TNS podczas testu, którego wyniki opublikowano w najnowszym wydaniu Tygodnika (nr 43 z 24 października 2016).
Badanie przeprowadzono w okresie od kwietnia do września bieżącego roku. Audytowi poddanych zostało 190 serwisów 19 najpopularniejszych w Polsce marek. Serwisy wybrano w drodze losowania – po 10 z każdej marki – uwzględniono również ich rozmieszczenie w województwach oraz miastach o różnej wielkości.
Ocenie podlegało telefoniczne lub elektroniczne umówienie wizyty, standard obsługi klienta – czyli powitanie w serwisie, kompetencja doradcy serwisowego oraz przyjęcie i wydanie samochodu, a na końcu – czy po wykonaniu usługi serwis skontaktował się z klientem.
Przygotowano też dwie „pułapki”, którymi były niezgłoszone serwisantowi usterki – obniżone ciśnienie powietrza w jednym z kół oraz przeterminowanie lub brak gaśnicy.
Maksymalna możliwa ocena to 100 punktów, za wynik bardzo dobry uznano minimum 80% możliwych do zdobycia punktów. Taki wynik uzyskały 52 Autoryzowane Stacje Obsługi. Rezultaty pozostałych serwisów nie zostały upublicznione.
Na Pomorzu najlepiej wypadł serwis BMW Bawaria Motors, który ogólnie uzyskał wynik 98% możliwych punktów i zajął 2 miejsce w całym zestawieniu.
Na miejscu 6 uplasował się serwis Mercedes-Benz Witman z Gdańska z wynikiem 93,9%. Na kolejnym, 7 miejscu, znalazł się serwis Renault Zdunek z Gdańska z wynikiem 92.9%. 8 miejsce w rankingu zajął serwis SEAT Plichta z Gdyni – 91.8%, 9 miejsce – Skoda Plichta z Gdańska – 90.8%, na 11 miejscu Hyundai Margo z Gdyni z wynikiem 87,8%, na 12 miejscu Toyota Walder z Chwaszczyna – 86.7%, 15 miejsce – Suzuki MOTOR CENTRUM z Gdańska – 84.7%, 16 miejsce – Volkswagen Fota-Groblewski z Gdańska – 83,7%, 19-miejsce ex-aequo: Mazda BMG Goworowski z Gdańska i Peugeot Intervapo Sopot 81,6% i na 20-stym miejscu – Audi Fota-Groblewski z Gdańska z wynikiem 80,6%.