BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Ultraluksusowy SUV od Merecedesa – Maybach GLS600 w Mercedes-Benz Witman

Dwa lata temu Mercedes, korzystając ze swojej najbardziej luksusowej dywizji – Maybach’a, pokazał światu ultraluksuoswego SUV’a bazującego na modelu GLS. Maybach GLS 600 4MATIC to odpowiedź marki ze Stuttgartu na ekskluzywne propozycje z Wielkiej Brytanii – Bentley’a Bentayga oraz Rolls-Royce’a Cullinana. I chociaż Mercedes jest od nich tańszy, to dotrzymuje im kroku w kwestii luksusu i możliwości dojazdu tam, gdzie limuzynie nie wypada. Ogromny SUV oferuje przestronną kabinę wykończoną najwyższej próby materiałami, wyśmienite wygłuszenie oraz dwa komfortowe zawieszenia do wyboru, po raz pierwszy z trybem jazdy Maybach, skonfigurowanym z myślą o wygodzie pasażerów tylnych foteli! 

Samochody sygnowane nazwą Maybach od blisko 100 lat reprezentują najwyższy poziom luksusu i komfortu w połączeniu z najnowocześniejszą techniką. Maksymą założyciela firmy, Wilhelma Maybacha, było tworzenie rzeczy najlepszych z najlepszych. Od 2014 r. tradycje te kontynuuje marka Mercedes-Maybach, która tworzy luksusowe limuzyny na bazie Klasy S. Niedawno dołączył do niej pierwszy w ofercie SUV oznaczony charakterystycznym, podwójnym „M” jest to GLS 600 4MATIC. Na Pomorzu jeździ już kilka sztuk tego modelu.  Pierwszy egzemplarz w salonie Mercedes-Benz Witman pojawił się w sierpniu tego roku.

GLS od Maybach’a ma zmienioną stylistykę przodu. Jego wyższą klasę i dostojność podkreślają liczne chromowane akcenty, inny grill, liczne emblematy marki, ogromne 22- lub 23-calowe obręcze kół, a także opcjonalne, dwukolorowe lakierowanie.

Elementy kabiny standardowo wykończono skórą nappa, a seryjna specyfikacja obejmuje także panoramiczne okno dachowe oraz wentylowane siedzenia z funkcją masażu. Podróżujący w drugim rzędzie mają do dyspozycji m.in. elektrycznie sterowane rolety tylnych okien oraz rozkładane zewnętrzne miejsca kanapy, również ustawiane elektrycznie. Na życzenie dostępna jest rozbudowana tylna konsola środkowa ze stolikami, a nawet z lodówką. Takie właśnie wyposażenie ma na pokładzie prezentowany egzemplarz z gdańskiego salonu.

Funkcjami z zakresu komfortu i rozrywki można intuicyjnie sterować z poziomu tylnych siedzeń za pomocą standardowego tabletu MBUX. Dostęp do kabiny ułatwiają automatycznie rozkładane stopnie progowe, które są specjalnie poszerzone w obszarze tylnych drzwi. Jak przystało na Maybach’a, tutaj w zasadzie wszystko koncentruje się wokół tylnych miejsc… a nie kierowcy. To jasny komunikat, że tym samochodem wypadałoby jeździć z szoferem.

Nie tylko stylistyka – wyraźne zmiany także konstrukcyjne

Technicznie Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC różni się od swojego brata spod znaku Mercedes-Benz m.in. dodatkową, rozległą izolacją akustyczną, osobnym klimatyzatorem dla tylnych siedzeń, a także specjalnym programem jazdy Maybach dla zawieszenia i układu napędowego. Jego konfiguracja zapewnia szczególnie wysoki poziom komfortu ukierunkowany na pasażerów tylnych siedzeń.

Do napędu GLS 600 4MATIC służy uhybrydowiona jednostka 4.0 V8 biturbo o mocy 557 KM i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracująca z instalacją 48 V. Luksusowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h.

Podstawowa cena Mercedesa-Maybach GLS 600 4MATIC w Polsce wynosi 802 400 zł. Tradycyjnie dla samochodów sygnowanych przez Maybacha jego nabywcy mają do wyboru wyjątkowo szerokie możliwości personalizacji wizualnej oraz specjalne, wysokiej próby akcesoria. Prezentowany egzemplarz skonfigurowano na około 1,1 miliona złotych.

Naturalnym konkurentem Maybacha GLS jest oczywiście Range Rover. To odpowiednik zarówno wielkościowy, jak i cenowy, szczególnie w wydłużonej odmianie. Brytyjski król SUV’ów w wersji Long Wheelbase kosztuje od 753 400 zł. Mercedes ma jednak aspiracje, aby celować jeszcze wyżej, czyli w klasie wspomnianych Bentleya i Rolls-Royce. To jednak poziom znacznie powyżej 1 miliona złotych.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Nowy wiadukt na ulicy Puckiej w Gdyni został otwarty

Zakończyła się rozpoczęta w maju 2023 roku budowa wiaduktu na ul. Puckiej. Od dziś mieszkańcy …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *