Salon sprzedaży ekskluzywnych samochodów Unique-Cars nieraz już zaskoczył trójmiejski rynek motoryzacyjny unikalnymi autami w swojej ofercie dostępnymi w salonie w Redzie. Tym razem jednak w ofercie pojawiły sie wyjątkowo unikatowe modele. Pierwszym jest rozchwytywany na wszystkich rynkach wyczynowy model Porsche 911 – GT3 RS generacji 991, drugim – jedno z 333 wyprodukowanych Audi A1 Quattro.
Oba samochody należą do jednego z klientów firmy. Zarejestrowane są we Francji i głównie tam przejechały niewiele kilometrów ze swoich przebiegów.
Audi A1 Quattro
To najmocniejsza odmiana tego małego modelu z Ingolstadt. Wyposażony jest w silnik 2.0 TFSI o mocy 265 koni mechanicznych, który dzięki stosunkowo małej masie własnej samochodu zapewnia mu osiągi na poziomie 5.7 sekundy od 0 do 100 km/h oraz katalogową prędkość maksymalną 245 km/h.
Napęd przekazywany jest na wszystkie 4 koła za pomocą tradycyjnej, 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Produkcja A1 Quattro limitowana była do 333 sztuk. Auto od podstawowej wersji tego modelu odróżnia się przede wszystkim trochę obniżonym zawieszeniem, 18-calowymi kołami oraz inaczej ukształtowanymi zderzakami, listwami progowymi i spojlerem nad tylną szybą.
Egzemplarz prezentowany w salonie Unique-Cars pochodzi z 2012 roku i ma 21 500 kilometrów przebiegu. Cena to 219 000 zł.
Porsche 911 GT3 RS (991)
Kolejny rarytas, pochodzący z kolekcji tego samego właściciela – to wyczynowy model GT3 RS Porsche 911. Samochód ten ma stricte torowy charakter z szelkowymi pasami i klatką bezpieczeństwa włącznie.
Napęd GT3 RS stanowi największy i najmocniejszy, wolnossący silnik w palecie 911’tek. 4-litrowy bokser o 6 cylindrach generuje 500 koni mechanicznych i 480 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia oczywiście tylko na tylne koła, za pośrednictwem specjalnie przeprogramowanej dla tego modelu skrzyni PDK. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3.3 sekundy, do 200 km/h – 10.9. Maksymalna prędkość wynosi 310 km/h.
Sekretem tej wersji jest jednak nie tylko moc silnika, ale przede wszystkim lekkość konstrukcji. Zastosowano tu elementy z kompozytu węglowego, również w konstrukcji dachu, aby obniżyć środek ciężkości i tym samym poprawić prowadzenie.
Z zewnątrz tą wersję najłatwiej rozpoznać po wielkim i charakterystycznym skrzydle na tylnej klapie silnika oraz bocznych wylotach nad przednimi kołami, które aerodynamicznie poprawiają docisk przedniej osi. Zmieniony jest także przedni spojler oraz przednia maska z wgłębieniem niespotykanym w innych modelach 911.
911 (991) GT3 RS to obecnie bardzo poszukiwany model, który często był kupowany w celach spekulacyjnych. Limitowana produkcja dla wielu klientów była jasnym sygnałem, że model ten szybko będzie zyskiwał na wartości. Aktualne ceny GT3 RS na rynku wtórnym są nawet 20-30% wyższe niż te, gdy samochód oferowany był przez dealerów tej marki i znacząco przekraczają 1 milion złotych.