poniedziałek , 25 października 2021
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Volkswagen Golf VII 1.4 TSI – po liftingu

Nowy VW Golf VII - po liftingu - VW Plichta-1400397Volkswagen Golf to najpopularniejszy nowy samochód na pomorzu w 2016 roku – na jego zakup zadecydowało się aż 1157 klientów w całym województwie. Nie dziwi więc, że każda nowość w tym modelu jest długo wyczekiwana, nawet jeśli jest na pierwszy rzut oka niewidoczna. W marcu do sprzedaży w Trójmieście weszła odświeżona VII generacja Golfa. Sprawdzamy więc co się zmieniło w bestsellerze z Wolfsburga. 

Golf to także najpopularniejszy model w historii koncernu. Sprzedano go już w ponad 33 milionach egzemplarzy. Od zawsze model ten kojarzył się z ostoją tradycyjnej, praktycznej i funkcjonalnej motoryzacji, zbudowanej na solidnym, niemal niezniszczalnym podłożu.

Nowy VW Golf VII - po liftingu - VW Plichta-1400439

Dlatego też producent bardzo starannie i konserwatywnie podchodzi do każdej zmiany tego modelu, mając na uwadze, że może on decydować o sukcesie całej firmy. W najnowszej generacji obrano inny kierunek, zgodny z aktualnymi trendami. Nowy Golf przeładowany jest elektroniką i gadżetami, które zachwycą 11-latków. A co z ich ojcami?

Zobacz również: Test VW Golf VII w hybrydowej wersji GTE

Test na spostrzegawczość pt. „znajdź różnicę” 

Aktualna generacja Golfa zadebiutowała w 2012 roku. Model poliftingowy zaprezentowano po raz pierwszy w listopadzie 2016 roku, a więc 4 lata po premierze dotychczasowego modelu.

Nowego Golfa można rozpoznać po zmienionej przedniej i tylnej części nadwozia. Ale ponieważ wymiana pras w fabryce byłaby zbyt kosztowna, producent wybrał prostszą drogę, zmieniając kształt… wymiennych elementów takich jak błotniki, plastikowe zderzaki oraz lampy. W tej ostatniej kwestii – zastosowano diodowe światła do jazdy dziennej, a dostępne opcjonalnie w pełni LED-owe reflektory zastępują stosowane dotychczas światła ksenonowe.

W przednim zderzaku znalazły się większe wloty powietrza, a chromowana listwa znajdująca się w dolnej części osłony chłodnicy została przedłużona zarówno z lewej, jak i z prawej strony. Ponadto we wszystkich wersjach z automatycznym systemem regulacji odstępu od poprzedzającego auta (ACC) oraz z systemem Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego (City) i rozpoznawania pieszych, radarowy czujnik niezbędny do właściwego funkcjonowania tych systemów nie znajduje się już w widocznym miejscu w dolnej części zderzaka, lecz jest ukryty za znaczkiem VW na osłonie chłodnicy.

Z tyłu największą zmianą są w pełni diodowe reflektory oraz nowy zderzak z… atrapami końcówek wydechu.

Podsumowując wśród zmienionych elementów znajdują się przedni i tylny zderzak, nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, nowe błotniki z przodu, nowe tylne lampy w technologii LED (seryjne we wszystkich wersjach Golfa), a także nowe – wzory obręczy kół z lekkich stopów oraz lakiery. Wnętrze Golfa z roku modelowego 2017 wzbogacają ponadto nowe dekoracyjne panele i wzory tapicerki.

Nowy VW Golf VII - po liftingu - VW Plichta-1400373

Przybyło technologii – Active Info Display, system sterowania gestami i usługi internetowe

Nowości w zmodernizowanym Golfie najszybciej można zauważyć we wnętrzu – to dlatego, że model 2017 roku ma nowe i w coraz większym stopniu cyfrowe wskaźniki oraz elementy obsługi.

Nowy VW Golf VII - po liftingu - VW Plichta-1400338

Active Info Display znajdujący się w wyposażeniu Golfa to rozwiązanie znane dotychczas np. właścicielom Audi. Jest to w pełni cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala zastępujący tradycyjne „zegary”. System zawiera pięć profili informacyjnych, różniących się rodzajem przekazywanych informacji oraz grafiką. Kierowca może wybierać między profilami „Classic”, „Zużycie paliwa i zasięg”, „Wydajność”, „Moc i systemy asystujące” oraz „Nawigacja”.

Zależnie od potrzeb tarcze prędkościomierza i obrotomierza zostają przesunięte na boki ekranu, by zostawić na środku więcej miejsca na dane dotyczące parametrów jazdy, nawigacji czy systemów asystujących.

Kolejną nowością jest funkcja sterowania multimediami poprzez gesty.  Golf oferuje to rozwiązanie jako pierwszy przedstawiciel klasy kompakt.

Nowy VW Golf VII - po liftingu - VW Plichta-1400371

Centralną część kokpitu zajmuje teraz większy ekran systemu multimedialnego o średnicy nawet 9,2 cala, który może być konfigurowany według własnego uznania. Opcjonalnie Golfa połączyć można z internetem i korzystać z wielu aplikacji z poziomu samochodu.

Co z tradycyjnymi wartościami? 

W tej kwestii nic się nie zmieniło. Golf jest przestronny i wygodny, ale w testowanej wersji mocno narowisty. Silnik 1.4 TSI jest zdecydowanie wielkim atutem tego modelu i z takim benzyniakiem pod maską nawet afera diesel-gate jest niestraszna. 150 koni mechanicznych zapewnia dynamiczną jazdę bez obaw o nadwyrężenie portfela. Średnio w czasie naszego testu Golf zużył ok. 6.8 l/100 km podczas mieszanej jazdy.

Co ciekawe, moc przekazywana na przednie koła okazała się problemem dla trakcji, której kontrola miała dużo pracy przy gwałtownym starcie. Trudno ocenić czy przyczyną tego są niedomagania układu jezdnego, co wydaje się mało realne, czy właściwości opon Hankook w testowanym egzemplarzu. Nie jest to w żaden sposób groźne, ale moc i taka właściwość przeniesienia napędu zapewne przyczyni się do szybszego zużycia ogumienia na napędzaj osi.

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – benz./1395/R4/16
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 150/5000-6000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 250/1500-3500
Skrzynia biegów/napęd – man. 6/przedni

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 8.2
Prędkość maksymalna (km/h) – 216

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4255/1799/1452
Masa własna/ładowność (kg) – 1268/587

Cena – 82 590 zł

Naszym zdaniem

Nowy VW Golf VII - po liftingu - VW Plichta-1400422Lifting Golfa ma charakter technologiczny. Stylistycznie nawet fachowcy mogą mieć problem z rozpoznaniem czy to wersja przed- czy po- liftowa. Poza gadżetami multimedialnymi, którymi chwali się Volkswagen, wprowadzono również nowe systemy bezpieczeństwa, a także nowość silnikową – 1.5 TSI Evo o mocy 130 z funkcją odłączania cylindrów, celem oszczędzania paliwa.

Nowy VW Golf VII - po liftingu - VW Plichta-1400413Ceny Nowego Golfa rozpoczynają się od 66 990 zł za wersję 1.0 TSI (85 KM) z podstawowym pakietem wyposażeniowym Trendline. Najtańszy diesel (1.6 TDI, 90 KM, Trendline) to wydatek 78 190 zł. Testowany egzemplarz z silnikiem 1.4 TSI (150 KM) i manualną 6-biegową skrzynią kosztuje 82 590 zł w bogatszej wersji Comfotline.

Popularny Volkswagen zachowuje wszystkie swoje dotychczasowe cechy, które sprawiły, że odniósł sukces, ale nie da się ukryć, że z Nokii 3310 coraz bardziej przeistacza się w nowoczesny smartphone. Czy to dobrze? Golf idzie z duchem czasu, pytanie tylko czy nabywcy tego modelu tego właśnie oczekują?

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Jeep Gladiator – czyli Wrangler w wersji pick-up

Jeep to ugruntowana marka wśród producentów samochodów terenowych. Jednoznacznie kojarzy się z legendarnym Warnglerem, czyli …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *