344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Volkswagen znów to zrobił! Klasyk w futurystycznym wydaniu – ID. Buzz debiutuje w VW Plichta

W gamie Volkswagena po raz kolejny pojawił się model, który stylistycznie i koncepcyjnie przypina swojego dawnego poprzednika. Jest to ID. Buzz – futurystyczny Van, nawiązujący do legendarnego busa od tej marki znanego jako „Ogórek”. To kolejne wskrzeszenie legendy w Volkswagenie. Podobną historię miał kiedyś model New Beetle, który był nowoczesną interpretacją słynnego Garbusa. Adekwatnie do współczesnych czasów, obecny „Ogórek” ma elektryczny napęd. 

Modele T1 i T2 – to właśnie one były największą inspiracją dla twórców ID. Buzz’a, zarówno pod względem designu, jak i funkcjonalnych rozwiązań. Warto przypomnieć, że inspiracją dla elektrycznego napędu ID. Buzz’a był też pierwszy elektryczny model marki Volkswagen – T2 Elektro, który powstał 50 lat temu, w roku 1972.

Wystarczy rzut oka i widać, jak bardzo ID. Buzz oddaje hołd kultowym modelom T1 i T2. Przykład? Charakterystyczny przód. Przetłoczenie w kształcie litery V i duże, wyraźne logo VW. Z boku i z tyłu kontynuowany jest podział nadwozia na strefę górną i dolną. Szczególnie efektownie wygląda to w opcjonalnym, dwukolorowym malowaniu, które również nawiązuje do historycznego modelu T1.

Obie wersje modelu – ID. Buzz i dostawczy ID. Buzz Cargo – mają w pełni elektryczny napęd. Są wyposażone w akumulatory o użytecznej pojemności 77 kWh (82 kWh brutto) i 204-konny silnik elektryczny umieszczony z tyłu pojazdu.

Podobnie jak inne modele rodziny ID., także ID. Buzz i ID. Buzz Cargo są zbudowane na platformie opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych (MEB). Ponieważ w modelu ID. Buzz nie ma silnika z przodu, można było zaprojektować przekładnię kierowniczą w taki sposób, by auto było maksymalnie zwrotne. Efekt? Średnica zawracania to ok. 11 m – tyle samo, co w kompaktowym Golfie. To umożliwia parkowanie nawet w ciasnych miejscach parkingowych. ID. Buzz świetnie sprawdzi się więc w zatłoczonych miastach.

Ważną rolę w wyborze materiałów do produkcji ID. Buzza odegrał zrównoważony rozwój. We wnętrzu wyeliminowano całkowicie skórę i materiały pochodzenia zwierzęcego. Na przykład jedna z tkanin obiciowych wykonana jest z przędzy składającej się z przetworzonych butelek PET i plastiku odzyskanego z morza. We wnętrzu zastosowano różne kombinacje z materiałów wysokiej jakości. Stawiając na ekologię, użyto lakieru zamiast chromu i efektu drewna zamiast prawdziwego drewna.

Ceny Volkswagena ID. Buzz zaczynają się od 201 700 zł netto za wersję osobową i od 199 900 zł netto za wersję ID. Buzz Cargo. Samochód w obu odmianach można zobaczyć w salonie Volkswagena Plichta w Gdyni przy ulicy Morskiej 318. Tam też można skorzystać z jazdy testowej.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Samorządy wspólnie wybudują łącznicę nowej obwodnicy OMT w Chwaszczynie

Newralgiczny, brakujący łącznik, który pozwoli kierowcom włączyć się do ruchu na nową Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *