Według danych SAMAR w okresie styczeń-wrzesień br. Volvo Car Poland dostarczyło klientom 9 393 samochody (+14,4 procent rok do roku). Z kolei globalna sprzedaż Volvo Cars wyniosła 509 158 samochodów, co stanowi wzrost o 19 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dobre wyniki marki widać też w Trójmieście!
Linia modeli Volvo Cars Recharge z pełnym napędem elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in wzrosła globalnie o 37 procent w porównaniu z wrześniem zeszłego roku i stanowiła 34 procent wszystkich sprzedanych samochodów na świecie. Udział samochodów w pełni elektrycznych wyniósł 15 procent ogólnej sprzedaży, w porównaniu z 12 procentami we wrześniu 2022 roku.
W całej Europie sprzedaż wyniosła 25 489 samochodów, co stanowi wzrost o 32 procent w porównaniu z tym samym miesiącem w ubiegłym roku. Sprzedaż samochodów Recharge wzrosła do 13 599 sztuk, co przekłada się na udział 53 procent dla tego regionu.
Niekwestionowanym królem sprzedaży Volvo Cars na świecie był we wrześniu model XC60, których sprzedano 20 243 samochody (2022: 15 621), następnie XC40 z całkowitą sprzedażą 18 306 samochodów (2022: 14 497), a Volvo XC90 z 8 530 sprzedanymi samochodami (2022: 7 380).
W Trójmieście jest podobnie. To XC60 stanowi trzon podstawy marki.
Dobre wyniki przykładają się jednak na ciekawe zjawisko „pustki” w salonach. Samochody szybko znajdują swoich nowych właścicieli, przez ca czasami w salonach spotkać się można z dość zaskakującą sytuację „braków” ekspozycyjnych.