Ubiegły, 2022 rok był dla Volvo Car Poland jednym z najlepszych w historii. Do pobicia rekordu sprzedaży z 2021 roku zabrakło zaledwie 61 rejestracji. W Polsce w 2022 roku sprzedano łącznie 10 947 samochodów, podczas gdy w 2021 było to 11 014 sztuk. Udział sprzedaży aut elektrycznych i hybryd plug-in w globalnej sprzedaży wyniósł 33%, ale w europejskiej już 55%. Jak na tym tle wypada Polska i nasz lokalny rynek? Zapytaliśmy o to Dyrektora Zarządzającego Volvo Car Plichta Gdynia.
W Polsce, mimo tego, że klienci z dużą rezerwą podchodzą do aut elektrycznych i zelektryfikowanych, ten udział sięgnął 13%, z czego 3% stanowiły auta w pełni elektryczne (BEV) i 10% hybrydy typu PHEV.
W Volvo Car Plichta Gdynia sprzedaliśmy w 2022 roku 14 w pełni elektrycznych samochodów Volvo. 10 sztuk to model C40, a XC40 znalazł 40 nabywców. Samochody te dostępne są w cenach: C40 od 256 900 zł oraz XC40 od 248 900 zł – informuje Łukasz Jarząb, Dyrektor Zarządzający Volvo Car Plichta Gdynia.
W gamie Volvo debiutuje także nowy, topowy model EX90. Dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych. Każda z nich jest wyposażona w dwa silniki elektryczne i akumulator o pojemności 111 kWh. Cennik otwiera wersja Twin Motor o mocy 402 KM w cenie 479 900 zł brutto. Za dopłatą 20 000 zł można wybrać wersję Twin Motor Performance 517 KM w cenie 499 900 zł
Wersja Twin Motor przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Wersja Performance – w 4,9 s. Zasięg WLTP w trybie mieszanym wynosi odpowiednio 580 i 585 km.
Co jeszcze czeka Volvo w tym roku w kwestii elektryfikacji?
W tym roku producent zaprezentuje nowy model EX30. Nie zapominajmy, że ponadto przyjmujemy zamówienia na flagowy model EX90, którego pierwsze przekazania do klientów nastąpią z początkiem roku 2024. Wtedy też będzie można dość mocno odczuć zmiany w marce Volvo, bowiem wówczas planowane jest zakończenie/ograniczenie produkcji silników spalinowych – podsumowuje Łukasz Jarząb.
Elektryczne auta to przyszłość