Marka Volvo, jak mało która, często utożsamiana jest z nadwoziami typu kombi. Przez lata utarło się przekonanie, że kanciaste, rodzinne, pakowane i bezpieczne auto – to musi być Volvo, oczywiście w wersji „wagon”. Obecnie, trzon sprzedaży tej marki stanowią SUV’y. Należy jednak pamiętać, że w ofercie są także limuzyny.
W sprzedaży są aktualnie dwa modele: mniejszy, reprezentant klasy średniej – S60 oraz bardziej luksusowy, klasyfikowany w segmencie E – S90 – oba, prezentowane na zdjęciach, spotkaliśmy w salonie Volvo Car Plichta Gdynia.
Zgodnie ze stosowanymi od kilkunastu lat oznaczeniami w Volvo, wszystkie nadwozia typu sedan oznaczone są literą „S” i numerem wskazującym wielkość/segment. „V” oznacza kombi, „XC” – SUV’y, a do niedawna stosowano także „C” przypisane dla aut typu Coupe lub Cabrio.N 0
Mniejszy z sedanów – S60, ma z założenia bardziej dynamiczny charakter i trafiać ma do młodszych klientów. S90 to model bardziej luksusowy i bardziej reprezentacyjny.
W obu przypadkach, cechami charakterystycznymi jest bardzo dobre wykończenie przedziału pasażerskiego oraz wysoki komfort jazdy. Cechy „sportowe”, mimo mocnych, nawet ponad 300-konnych silników w ofercie, są w dużym stopniu ograniczone.
Rozczarowaniem może okazać się bowiem prędkość maksymalna. Wszystkie nowo sprzedawane Volvo są obecnie wyposażone w elektroniczny limiter, ograniczający prędkość do 180 km/h. Dla zagorzałych miłośników tej marki nie ma to większego znaczenia, ale chcąc trafić do nabywców konkurencji – szczególnie spod znaku Audi i BMW, może to być dyskwalifikujące.
Kto jednak przyjdzie do salonu Volvo po limuzynę, na pewno spodziewa się tego, że samochody będą bezpieczne i wygodne. I dokładnie tak jest! Volvo zawsze było jednym z pionierów bezpieczeństwa. W nowych modelach dokłada także swój niepowtarzalny styl i wysoki komfort podróży.
Ceny S60 rozpoczynają się od 186 850 zł. Większe S90 to wydatek minimum 203 550 zł. Nabywcy mogą jednak liczyć na rabaty i specjalne warunki długoterminowego wynajmu.