BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Detailing House

W jaki sposób prawidłowo i skutecznie wyczyścić felgi? Radzi Detailing House

Felgi to element, który może dodawać naszemu pojazdowi uroku. Mogą być kolorowe, większe, mniejsze, z rantem lub bez. Jak o nie zadbać? W tym artykule przedstawimy Wam, jak powinno wyglądać przygotowanie felg przed nałożeniem na nie wybranego zabezpieczenia.  

Na rynku jest wiele produktów do mycia felg. Na półkach znajdziemy produkty różniące się między innymi posiadanym pH, które może być zasadowe, neutralne oraz kwaśne. To, jaki produkt wybrać, zależy od stopnia zabrudzenia felg.

Neutralne pH – Produkty neutralne to zazwyczaj tak zwana „krwawa felga”, czyli produkty, które zawierają składnik reagujący z zabrudzeniami metalicznymi. Podczas reakcji płyn na felgach zmienia kolor na fioletowy. Krwawą felgę zalecamy używać średnio co 3-4 mycie lub gdy zobaczymy nalot metaliczny.

Zasadowe pH – Produkty do bieżącego mycia, często sprawdzają się również przy myciu opon.

Kwaśne pH – Najsilniejsza grupa produktów. Jeżeli inne produkty nie poradziły sobie z zanieczyszczeniami, to możemy spróbować je wyczyścić właśnie produktem o kwaśnym pH.

Przed zabezpieczeniem felg warto użyć:

  1. „Krwawej felgi”.
  2. Produktu do usuwania smoły oraz kleju, czyli Tar&Glue.
  3. Produktu o zasadowym pH.

Czemu akurat w tej kolejności? Tar&Glue jest produktem tłustym i ciężko będzie go wypłukać, więc nakładamy produkt zasadowy, który go zneutralizuje. Może się wydawać, że to dużo pracy, ale dzięki tym etapom zabezpieczenie felg będzie trwalsze.

Podczas nakładania produktu na felgę należy rozprowadzić go szczotką, pędzlem lub rękawicą. Ciężko jest dostać się do wewnętrznej części felgi, więc jeśli nie mamy możliwości zdemontowania koła, to możemy użyć specjalnej szczotki, na przykład:

Work Stuff Blizzard Mini Wheel Brush – Szczotka z delikatnym i elastycznym włosiem, odpornym na chemię, występuje też w większym rozmiarze pod nazwą Work Stuff Thunder Wheel Brush.

Soft99 DiGloss Kamitore Sponge – Szczotka wykonana z gąbki. Jest mała więc będzie idealna do felg z wąskim rozstawem ramion.

Work Stuff Squally Wheel Brush – Szczotka z gęstej i miękkiej mikrofibry. Ma na rączce separator, dzięki któremu brud nie przedostanie się do naszych rąk. Uchwyt jest wyłożony gąbką, żeby było nam wygodniej. Występuje również w większym rozmiarze pod nazwą Work Stuff Squall Wheel Brush.

Chemical Guys Little Red Rocket – Szczotka z włosiem odpornym na chemię a zarazem bezpiecznym dla czyszczonej powierzchni. Jest mała, więc sprawdzi się przy wąskich i ciężko dostępnych miejscach.

Po wyczyszczeniu wnętrza felgi czas na jej ramiona, najlepiej sprawdzi się tu pędzelek lub rękawica, na przykład:

Mothers Wheel Brush – Szczotka z szeroką powierzchnią włosia. Jest lekka i ma antypoślizgową rączkę.

Work Stuff Detailing Brush Rubber Black – Pędzelek  do czyszczenia między innymi felg, jednak nie jest polecany do felg w piano black, ponieważ może je porysować. Do innych felg nada się idealnie. Ma mniejszą powierzchnię, więc łatwiej będzie nam się dzięki niemu dostać w zagięcia. Posiada gumową rączkę. Występuje w trzech rozmiarach.

Work Stuff Hurricane Wheel Mitt – Rękawica do mycia felg, ma dużą powierzchnię czyszczącą, ale jest elastyczna, dzięki czemu możemy szybko i dokładnie wyczyścić felgę.

CarPro Wheels Mitt – Rękawica z mikrofibry, zrobiona z dwóch rodzajów włosia, dłuższe zbiera mocniejsze zabrudzenia, a część z krótszym włosiem pozostałe zabrudzenia.

Fot. Detailing House

Jeżeli po czyszczeniu na felgach nadal widać powbijany brud lub kropki smoły, warto użyć glinki. Glinkowanie to proces, w którym mechanicznie ściągamy głębiej wbite zabrudzenia. Do glinkowania potrzebujemy tylko glinkę i lubrykant,  który zapewni nam poślizg. Możemy często kupić je w zestawie, na przykład:

Good Stuff Clay Kit – zestaw do glinkowania, zawiera lubrykant 250ml oraz glinkę 50 gram.

Po wyczyszczeniu felg należy je odtłuścić. Do odtłuszczania możemy użyć rozcieńczonej Ipy, czyli alkoholu izopropylowego lub produktu gotowego, na przykład: Hyper PrepX Degreaser lub Deturner Expert Line Prepare.

Po tych zabiegach nasze felgi są gotowe do nałożenia zabezpieczenia. Czy warto je nałożyć? Oczywiście, ponieważ felgi będą miały dodatkową powłokę, dzięki której brud nie będzie tak mocno przylegał i przy następnym myciu będzie łatwiej doprowadzić je do czystości. Wizualnie też będą lepiej się prezentować, jednak efekt będzie zależny od zabezpieczenia, jakie wybierzemy.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Leasing bez wpłaty własnej: Czy to opłacalna opcja?

Leasing auta bez wpłaty własnej to opcja, która może przynieść wiele korzyści, zwłaszcza firmom, które …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *