poniedziałek , 8 sierpnia 2022
Baner_Cupra_Plichta_marzec_2022
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Baner_Cupra_Plichta_marzec_2022
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
moto3m_KIA_750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GiK

W niedzielę 24 kwietnia otwarty zostanie tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku

W niedzielę, 24 kwietnia o godzinie 10.00 przy wjeździe do tunelu Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz po krótkiej uroczystości otworzy szlabany i pierwszym samochodem wraz ze zwycięzcą licytacji w WOŚP przejedzie przez tunel.

Około godziny 10.30 – 11.00 tunele w obu kierunkach zostaną udostępnione do ruchu dla wszystkich kierowców.

Tym samym trwająca od października 2011 roku inwestycja zostanie zakończona, a wraz z nią zakończona zostanie budowa Trasy Słowackiego, której tunel były częścią.

Dzień przed otwarciem tunelu dla ruchu kołowego, w sobotę 23 kwietnia na terenie inwestycji odbędzie się Dzień Otwarty dla wszystkich, którzy chcieliby zobaczyć inwestycję, zanim będzie się w nim odbywał regularny ruch samochodów.

Zobacz również: Dzień otwarty na terenie budowy tunelu pod Martwą Wisłą

Tunel w liczbach:

•1377,5 metrów – całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą,

•1072,5 metrów – długość jednej wydrążonej rury tunelu,

•2200 ton – waga maszyny TBM,

•91 metrów –  długość maszyny TBM,

•12,56 metrów – średnica tarczy maszyny TBM,

•11 metrów  – średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu,

•35 metrów – odległość od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły,

•1076 pierścieni o wadze ok. 118 000 ton użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów tzw. tubingów),

•500 000 ton – tyle urobku wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli,

•40 km – taką długość miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

•800 ton tyle asfaltu użyto w każdej z rur tunelu

•112 kamer będzie monitorować bezpieczeństwo w tunelu

•głośniki – po 20 szt. na każdą rurę tunelu

•200 rozdzielnic elektrycznych, zasilająco –sterujące znajdzie się w tunelu.

•226 opraw oświetlenia przejazdowego o mocy 50kW

•224 oprawy oświetlenia wyjazdowego o mocy 106kW

•moc pobierana przez urządzenia 1,2 MW

W tunelach (obu rurach) już po wydrążeniu znalazło się prawie 4300 ton stal i 25 000 metrów sześciennych betonu. Ułożonych zostało też 190 km kabli .

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Autobusy elektryczne dla gdańskiej komunikacji. Umowa z firmą MAN na 18 pojazdów podpisana

Nowa era w historii komunikacji miejskiej w Gdańsku. Za kwotę 62 mln zł Miasto zakupi …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.