W niedzielę, 24 kwietnia o godzinie 10.00 przy wjeździe do tunelu Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz po krótkiej uroczystości otworzy szlabany i pierwszym samochodem wraz ze zwycięzcą licytacji w WOŚP przejedzie przez tunel.
Około godziny 10.30 – 11.00 tunele w obu kierunkach zostaną udostępnione do ruchu dla wszystkich kierowców.
Tym samym trwająca od października 2011 roku inwestycja zostanie zakończona, a wraz z nią zakończona zostanie budowa Trasy Słowackiego, której tunel były częścią.
Dzień przed otwarciem tunelu dla ruchu kołowego, w sobotę 23 kwietnia na terenie inwestycji odbędzie się Dzień Otwarty dla wszystkich, którzy chcieliby zobaczyć inwestycję, zanim będzie się w nim odbywał regularny ruch samochodów.
Zobacz również: Dzień otwarty na terenie budowy tunelu pod Martwą Wisłą
Tunel w liczbach:
•1377,5 metrów – całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą,
•1072,5 metrów – długość jednej wydrążonej rury tunelu,
•2200 ton – waga maszyny TBM,
•91 metrów – długość maszyny TBM,
•12,56 metrów – średnica tarczy maszyny TBM,
•11 metrów – średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu,
•35 metrów – odległość od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły,
•1076 pierścieni o wadze ok. 118 000 ton użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów tzw. tubingów),
•500 000 ton – tyle urobku wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli,
•40 km – taką długość miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
•800 ton tyle asfaltu użyto w każdej z rur tunelu
•112 kamer będzie monitorować bezpieczeństwo w tunelu
•głośniki – po 20 szt. na każdą rurę tunelu
•200 rozdzielnic elektrycznych, zasilająco –sterujące znajdzie się w tunelu.
•226 opraw oświetlenia przejazdowego o mocy 50kW
•224 oprawy oświetlenia wyjazdowego o mocy 106kW
•moc pobierana przez urządzenia 1,2 MW
W tunelach (obu rurach) już po wydrążeniu znalazło się prawie 4300 ton stal i 25 000 metrów sześciennych betonu. Ułożonych zostało też 190 km kabli .