Są bardziej ekologiczne niż samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi. W Uni Europejskiej mogą liczyć na legalny wjazd do samego centrum miasta oraz darmowe strefy parkowania. Napęd hybrydowy – czyli spalinowo-elektryczny jest coraz częściej wybierany przez nabywców nowych samochodów w Trójmieście.
Prym w tej dziedzinie wiedzie Toyota.
– Wyraźnie widać spadek sprzedaży samochodów z silnikiem diesla na rzecz hybryd. Dotyczy to nie tylko Yarisa, ale także Aurisa. Nie oznacza to jednak, że rezygnujemy z diesla. W naszej ofercie pojawiły się nowe silniki tego typu, które trafiły pod maskę debiutującego w czerwcu Avensisa. Diesel to także cały czas podstawowa jednostka wybierana przez klientów w RAV 4. W 2014 roku bramy Toyota Carter Gdańsk opuściło 361 pojazdów z silnikami benzynowymi. 61 hybryd i 140 diesli. W tym roku spośród 303 aut, sprzedanych od stycznia, do maja, 244 mają silniki benzynowe. 24 hybrydowe i tylko 36 silniki diesla. Tym samym wyraźnie widać przewagę silnika benzynowego i wzrastający udział hybryd – mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk.
Coraz więcej firm wprowadza modele hybrydowe do swojej oferty i coraz częściej znajdują one nabywców w Trójmieście. Kilka dni temu firma Motor Centrum wydała swojemu klientowi kolejne już Mitsubishi Outlander PHEV.
Hybrydy świetnie sprzedają się także w salonie Lexus Trójmiasto. Na Pomorzu nabywcę znalazła także jedna z najdroższych hybryd na rynku – Porsche 918 Spyder sprzedane w Porsche Centrum Sopot.