czwartek , 12 grudnia 2024
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GDDKiA

Ważna zmiana dla kierowców na węźle Gdańsk Południe

Pod koniec września nastąpi zmiana organizacji ruchu na przebudowywanym węźle Gdańsk Południe. Kolejny etap prac związanych z budową Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej wymaga poprowadzenia ruchu po zewnętrznych łącznicach docelowego węzła.

Umożliwi to obsługę wszystkich relacji na węźle, a dzięki temu wykonawca będzie mógł realizować kolejne prace. Wiadukt w ciągu drogi S7 zostanie przebudowany, a nawierzchnia drogi S6 zostanie wymieniona. Dokończone zostaną także docelowe łącznice węzła.

Fot. GDDKiA

Ruch wokół węzła Gdańsk Południe

Pod koniec września kierowcy podróżujący przez węzeł Gdańsk Południe będą mogli korzystać ze wszystkich relacji: S6 w kierunku Gdyni/Szczecina, S7 w kierunku Elbląga/Gdańska/Warszawy i S6/A1 w kierunku Łodzi. Każda z tych relacji będzie obsługiwana wokół węzła z wykorzystaniem zewnętrznych łącznic, na których dostępne będą dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Łącznice widziane z góry utworzą olbrzymie drogowe karo wokół docelowego węzła. Na trzech wierzchołkach karo (południowym, wschodnim i zachodnim) możliwy będzie skręt w lewo, aby zapewnić połączenie z S6 w S7 i odwrotnie oraz jazdę w ciągu S6 z południa na północ.

Ostatnim etapem prac w tym miejscu będzie uruchomienie wszystkich relacji po docelowym układzie węzła Gdańsk Południe w ramach Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, które planowane jest w III kwartale 2025 r.

Tymczasowa organizacja ruchu w zależności od poziomu zaawansowania prac budowlanych może jeszcze ulec zmianie.

Fot. GDDKiA

Odcinek Żukowo – węzeł Gdańsk Południe

Drugie zadanie budowy OMT na odcinku od Żukowa do węzła Gdańsk Południe realizowane jest przez konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Powstanie ponad 16-kilometrowa trasa ekspresowa oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Obecnie kontynuowane są prace w rejonie węzła Gdańsk Południe, na styku istniejącej Obwodnicy Trójmiasta (S6) i Południowej Obwodnicy Gdańska (S7), gdzie rozbudowywany jest węzeł drogowy. Roboty realizowane są pod ruchem, co znacząco wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Na trasie pojawia się coraz więcej obiektów inżynierskich. Przyspieszyły również prace na odcinku leśnym nad rzeką Radunią, gdzie powstaje estakada i duże przejście dla zwierząt.

Dodatkowo wykonawca realizuje roboty w obrębie Miejsca Obsługi Podróżnych Widlino oraz przy obwodnicy Żukowa, gdzie zlokalizowana jest m.in. wytwórnia mas bitumicznych. Od sierpnia na drodze krajowej nr 20 w Glinczu na ok. 350 m funkcjonuje ruch wahadłowy. Wynika to z konieczności wymiany nawierzchni i budowy ronda w ramach podłączenia obwodnicy Żukowa do DK20. Taka organizacja ruchu na DK20 potrwa do końca br. Zaawansowanie inwestycji przekroczyło półmetek (57 proc.).

Fot. GDDKiA

Połączenie S6 i S7

Nową, dwujezdniową drogą ekspresową o długości ok. 32 km, a także ponad 6-kilometrową obwodnicą Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20 pojedziemy w 2025 r. Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i Trasę Kaszubską, tworząc zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta w ciągu S6.

Obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpoczyna się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie na węźle Żukowo S7 i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Chwila przed otwarciem: odwiedzamy Dom Stellantis Grupy Zdunek przy trójmiejskiej obwodnicy

To największa, wciąż trwająca, motoryzacyjna inwestycja tego roku w Trójmieście. Przy Obwodnicy, pomiędzy węzłami Karczemki …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *