Podczas gdy w Polsce szalał cyklon Grzegorz, w gdańskim salonie Mercedes-Benz Witman rozpoczęła się dwudniowa impreza AMG Performance Tour 2017. Wydarzenie organizowane w tej chwili już cyklicznie, we wszystkich centrach AMG w Polsce, gościło w AMG Performance Center Gdańsk-Oliwa po raz drugi. Tegoroczna edycja miała formułę dwudniowych jazd testowych dla zaproszonych klientów. Łącznie, cała flota liczyła blisko 4500 koni mechanicznych, a jej wartość przekroczyła 5 milionów złotych.
Trasa AMG Performance Tour 2017 wiodła od salonu MB Witman w Gdańsku do Torunia i z powrotem. Niemal w całości przebiegając po Autostradzie A1. Impreza zorganizowana była w stylu “autobahn racing”, z postojami na MOP’ach (Miejsca Odpoczynku Podróżnych), w celu przesiadki pomiędzy samochodami.
Zobacz również: AMG Performance Tour w Mercedes-Benz Witman edycja 2016
Wokół AMG tego dnia kręciło się wszystko – włącznie ze zmianą ekspozycji w nowym, tymczasowym salonie przy Grunwaldzkiej.
Tam, szczególną uwagę, przykuł model AMG GT C Roadster w limitowanej serii edition 50 (jeden z 500 egzemplarzy), wydanej z okazji 50-lecia AMG w cenie blisko 1 miliona złotych. Ekskluzywny, matowy, grafitowo-szary lakier Designo Magno, chromowane na czarno elementy stylizacyjne oraz kute obręcze kół AMG z ekskluzywną ciemną powierzchnią wzmacniają wyraziście sportowy wizerunek. Ponadto reflektory LED High Performance z czarnymi elementami stylizacyjnymi, splitter w spojlerze przednim AMG pokryty czarnym chromem, obudowy lusterek zewnętrznych w błyszczącej czerni oraz czarne nakładki na końcówkach rur wydechowych oraz między innymi wytłoczone logo „Edition 50“ na zagłówku, klamra na kierownicy z napisem „Edition“ i pasy bezpieczeństwa w kolorze srebrnym.
Ponadto w salonie zaprezentowano również AMG GLA45, C43 Cabrio, limuzynę E43 oraz kombi Klasy E w topowej odmianie E63 S.
Flota przeznaczona do jazd testowych składała się z A45, GLA45, C43 Limuzyna i Coupe, C63s Cabrio, E43, S63, GLC43 oraz wisienka na torcie, czyli GT C Roadster.
Warunki pogodowe sprawiły, że najbardziej wymagające od kierowcy uwagi modele, były jeszcze bardziej nerwowe. Tylno-napędowe C63S Cabrio oraz GT C z silnikami o mocy ponad 500 koni mechanicznych nie były w stanie pokazać wszystkich swoich atutów, a wielokrotnie mocno przerażały uczestników imprezy. Doznania akustyczne niestety tłumione były przez zamknięty dach, bo o jeździe bez niego nad głową można było tylko pomarzyć.
Za to w tych warunkach, doskonale swoje zalety zaprezentowała Klasa S, na której ani śliska nawierzchnia, ani silny wiatr nie robiły wrażenia, a niebywały komfort jazdy ze skutecznym podgrzewaniem (nie tylko fotela, ale również podłokietników!) był prawdziwą ostoją.
Osobiście, zaskoczyła nas również Klasa E w “słabszej” odmianie AMG oznaczonej liczbą “43”. Ta wersja jest spokojniejsza, cichsza i mniej narowista niż mocniejszy brat “63” z 4-litrowym V8 o mocy ponad 600 KM, a w codziennej eksploatacji jego 401 KM z 3-litrowej V6 okazują się w pełni wystarczające.
Najciekawszy w stawce (w naszej opinii) model A45 nie był w stanie pokazać wszystkich swoich atutów ze względu na stricte autostradowy charakter trasy. Jeśli jednak droga prowadziłaby bardziej lokalnymi, krętymi odcinkami, Klasa A zapewne okazałaby się skuteczniejsza niż “ślizgający się” GT C, albo ciężka i długa Klasa S.
Pewnym ujawnionym mankamentem, okazało się jedynie zużycie paliwa, a właściwie “mały” zbiornik paliwa. 56 litrów benzyny okazało się ilością “na styk” dla szybkiej jazdy na niemal 400 kilometrowej trasie. Stąd po drodze, pojawiła się konieczność dotankowania całej floty.
Zaskoczeniem było również zachowanie GLC43, które mimo najwyższego w stawce nadwozia, skutecznie opierało się bardzo mocnym, bocznym podmuchom wiatru.
W imprezie łącznie wzięło udział około 40 klientów. Marka AMG obchodzi w tym roku swoje 50 urodziny. Firma Mercedes-Benz Witman w nowo budowanym salonie będzie dysponować odrębną strefą ekspozycyjną, dedykowaną tym najbardziej sportowym modelom.
Nabywcy AMG to jedna z najbardziej “rozpieszczanych” grup klientów na rynku. Polityka firmy zakłada regularne organizowanie imprez i szkoleń dla osób, które zakupiły te samochody, a także wycieczki przybliżające jej historię.