niedziela , 20 kwietnia 2025
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

[Wideo] BMW X3 M Competition – kolejny mocarny SUV na rynku

Stety czy niestety, ale wygląda na to, że kończy się era informowania o nowych sportowych modelach w ekscytujących nadwoziach typu coupe czy cabrio. Teraz zaczął się nowy trend – supersportowe SUV’y, czyli samochody użytkowe, z obszerną kabiną, dużym bagażnikiem i silnikiem często o mocy ponad 500 koni mechanicznych. Taki właśnie model trafił na ekspozycję w salonie BMW Zdunek w Gdyni. X3 M Competition to najwyższy wariant tego średniej wielkości SUV’a.  

Pod maską samochodu pracuje najmocniejszy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy w historii BMW. Nowa, wysokoobrotowa jednostka napędowa w technologii M TwinPower Turbo generuje maksymalną moc 480 KM przy pojemności 3,0 litra i momencie obrotowym 600 Nm. W prezentowanej wersji Competition osiągi zwiększono o dodatkowe 30 KM do 510 KM. Osiągnięto to dzięki dwóm turbosprężarkom opracowanym specjalnie do tego wariantu.

Z silnikiem współgra 8-stopniowa skrzynia biegów M Steptronic z układem Drivelogic, a o przeniesienie mocy na drogę dba system napędu na cztery koła M xDrive, który zadebiutował w BMW M5. System przekazuje większość momentu obrotowego na tylną oś i oferuje dwa tryby jazdy z napędem na cztery koła. Czas potrzebny na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego to 4,2 sekundy (4,1 w modelu Competition).

W modelu X3 serii M zastosowano elementy wzmacniające nadwozie oraz wyrafinowaną technologię układu jezdnego. Składa się na nią między innymi dwuprzegubowa oś przednią z kolumnami amortyzującymi oraz pięciowahaczowa oś tylna. Uzupełnieniem jest charakterystyczny dla M układ kierowniczy (obejmujący układ M Servotronic i zmienne przełożenie) oraz hamulce kompozytowe M. Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) pozwala na kontrolowany poślizg kół w trybie M Dynamic, dzięki czemu w sprawnych rękach kierowcy, ten SUV potrafi nawet driftować. Ponadto, kierowca może zapisać dwie opcje konfiguracyjne parametrów jezdnych według własnych preferencji w menu iDrive i włączać je w razie potrzeby, korzystając z dwóch charakterystycznych przycisków M na kierownicy.

Stylistyka zewnętrzna modelu X3 M podyktowana jest przede wszystkim aerodynamice i zapewnieniu odpowiedniego chłodzenia elementów napędowych poprzez opływające nadwozie powietrze. We wnętrzu takimi elementami są sportowe fotele, kierownica, kokpit i dźwignia skrzyni biegów zdobione emblematami ///M.

Wyróżnikami odmiany Competioin są natomiast błyszczące, czarne obramowanie atrapy chłodnicy, wykończenia lusterek zewnętrznych i skrzeli M oraz spojlera tylnego SAC. W skład wyposażenia standardowego wchodzą także 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w kolorze polerowanej czerni oraz układ wydechowy M Sport.

Podstawowa cena modelu X3 M wynosi 428 100 zł, a modelu z pakietem Competition 473 671 zł. Prezentowany na zdjęciach egzemplarz skonfigurowano na ponad 528 000 zł.

Oferuje aktualnie specjalne warunki finansowe na zakup tych modeli. Wpłata własna wynosi 20%, czyli w podstawowym wariancie 86 000 zł. Rata miesięczna netto to koszt 2820 zł, przy umowie na 35 miesięcy z limitem 15 000 km rocznie. Zapraszam do kontaktu z naszym salonem w celu uzyskania indywidualnej oferty – zachęca Maciej Sosnowski, dedykowany doradca BMW M w salonie BMW Zdunek.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Pruszcz Gdański bez ciężarówek. GDDKiA ograniczy tonaż na DK91 w tym mieście

18 kwietnia (piątek) wprowadzone zostaną zmiany na drodze krajowej nr 91. Na odcinku od granicy …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *