BMW Serii 1 to najtańsza metoda na wejście w posiadanie nowego samochodu z biało-niebieską szachownicą. Nie dziwi więc, że producent mocno się przyłożył do zaoferowania klientom dokładnie tego, czego oczekują. W praktycy jednak okazuje się, że zmiany jakie serwuje BMW nie każdemu przypadną do gustu. Nie do końca polubiony przez fanów marki wielki grill, coraz mniejsze silniki i napęd na przednie koła. Seria 1 broni się jednak rozsądnie skalkulowaną ceną i atrakcyjną stylistyką w wydaniu z pakietem M.
Największą nowością i zarazem rewolucją w Serii 1 jest zastosowanie w nim, po praz pierwszy w historii tego modelu, napędu na przednie koła. Aby jednak nie narazić się od razu na krytykę, BMW bardzo przemyślało sposób prowadzenia „jedynki”. Jak zapewnia producent, samochód ten ma charakterystykę bardzo mocno zbliżoną do aut tylnonapędowych i doprowadzenie w nim do podsterowności ma być… bardzo trudne.
Ponadto, mamy tu do czynienia z nowym jeżykiem stylistycznym. Seria 1 upodabnia się do większych, nowych braci i podobnie jak oni ma wyraźnie zarysowany przedni grill. Wymiary zewnętrzne pozostały niemal takie same, ale dzięki zwiększeniu rozstawu osi i zastosowaniu przedniego napędu, w kabinie wygospodarowano więcej miejsca dla pasażerów.
Nowości zaszły także w kwestii technologii. W nowej Serii 1 wykorzystano najnowsze rozwiązania z zakresu łączności, znane z wyższych serii BMW. Debiutujące w klasie kompaktowej premium rozwiązania to między innymi systemy nadzorujące otoczenie samochodu, które oprócz ostrzegania kierowcy, minimalizują ryzyko kolizji poprzez hamowanie oraz korekty kierunku jazdy, a także inteligentny asystent osobisty BMW umożliwiający obsługę pojazdu za pomocą poleceń głosowych.
Ceny nowego BMW serii 1 rozpoczynają się od 105 900 zł. Samochód jest również dostępny w ramach oferty BMW Comfort Lease, od 1000 zł netto miesięcznie. Dotyczy to modelu 118i w wersji Advantage w cenie 128 002 zł brutto, gdzie opłata wstępna wynosi 5%, a okres finansowania to 48 miesięcy z limitem kilometrów 10 000 rocznie.
Dla miłośników większych emosji za kierownicą dostępna jest od początku sprzedaży wersja M135i xDrive z najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem BMW Group o mocy 306 KM. Pozostałe warianty kompaktowego BMW klasy premium został wyposażone w 3-cylindrowe i 4-cylindrowe silniki z rodziny napędów BMW EfficientDynamics. Ponadto w ofercie znajdą się części z pakietu M Performance, które oprócz podkreślenia sportowego charakteru III generacji BMW serii 1 umożliwiają zmianę wagi, dynamiki oraz osiągów samochodu.