W salonie Lexus Trójmiasto, do 3 grudnia włącznie trwają przedpremierowe Dni Otwarte Nowego Leuxs’a NX. Druga generacja tego modelu prezentuje nowe kierunki w projekcie nadwozia i wnętrza oraz wprowadza nowe napędy, w tym pierwszy elektryczny napęd hybrydowy plug-in w gamie Lexusa. Nowy NX zastępuje model, który odniósł w Europie duży sukces – od premiery w 2014 roku jego sprzedaż przekroczyła 170 000 aut. Większość egzemplarzy została kupiona przez nowych klientów Lexusa, stając się głównym czynnikiem rozwoju marki w regionie. W Polsce Lexus NX był i jest najlepiej sprzedającym się modelem marki. Od premiery sprzedano 11 322 aut, z tego 57% egzemplarzy z napędem hybrydowym.
Aż 95% części nowej generacji Lexus’a NX zostało zastąpionych odmiennymi niż te, zastosowane w poprzedniku. Nowy model powstał w zgodzie z zasadą kultywowaną przez Lexusa: „człowiek w centrum uwagi”. Premiera nowego NX-a to początek gruntownej zmiany w designie marki, choć utrzymanej w ramach koncepcji L-finesse, łączącej nowoczesny design i technologię z finezją.
W porównaniu z pierwszą generacją NX-a, nowy model jest o 20 mm dłuższy, o 20 mm szerszy i o 5 mm wyższy. Rozstaw osi, dzięki globalnej platformie GA-K, wzrósł o 30 mm. Charakterystyczny grill w kształcie klepsydry jest teraz bardziej zintegrowany stylistycznie z całym samochodem. Tylne światła w kształcie litery L zostały zaprojektowane na nowo. Łączy je świetlna listwa rozciągnięta na całą szerokość auta, a emblemat marki został zastąpiony na klapie bagażnika napisem LEXUS.
Nowy NX to pierwszy model Lexusa, w którym zastosowana została Tazuna, nowa koncepcja projektowania kokpitu kierowcy. Nazwa pochodzi od japońskiego słowa, które oznacza sposób, w jaki jeździec przy pomocy lejców panuje nad koniem. Koncepcja kokpitu koncentruje się na przekazaniu kierowcy bezpośredniej, intuicyjnej kontroli nad pojazdem, zgodnie z zasadą „ręce na kierownicy, oczy patrzą na drogę”. Przykładem tego, że intuicyjna kontrola jest centralnym punktem konceptu, są dotykowe przyciski na kierownicy, które mogą zostać dopasowane tak, by obsługiwać wybrane przez kierowcę funkcje. W momencie naciśnięcia przycisku jego symbol jest pokazywany na wyświetlaczu head-up, więc kierowca nie musi patrzeć na kierownicę, by upewnić się, jaką funkcję uruchamia. Nowy projekt wnętrza to także więcej przestrzeni i wyższy poziom komfortu dla pasażerów.
Nowe napędy hybrydowe Plug-In
Lexus wykorzystał swoje 15-letnie doświadczenie w dziedzinie technologii hybrydowej, by wyprodukować swoją pierwszą elektryczną hybrydę plug-in (PHEV). NX-a 450h+ to przełomowy model w gamie nowego NX-a. Układ składa się z 2,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika benzynowego, silników elektrycznych oraz baterii litowo-jonowej o największej w klasie pojemności 18,1 kWh. Dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi zapewnia stały napęd na cztery koła. Układ hybrydowy tego modelu generuje łącznie 306 KM i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w czasie nieco ponad 6 sekund.
Z kolei nowy model NX-a 350h ma o 22% większą moc od poprzednika – 242 KM i o 15% lepszy czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h – 7,7 sekundy. Jednocześnie spodziewana jest redukcja emisji CO2 o około 10%. NX 350h będzie dostępny zarówno z napędem na koła przednie, jak i z napędem na cztery koła. Obie wersje mogą pociągnąć przyczepę o masie do 1500 kg.
Cena startowa wersji hybrydowej (Lexus NX 350h FWD) rozpoczyna się od 201 900 zł. Odmiana Plug-in (Lexus NX 450h+) to wydatek od 291 900 zł.
Ekspozycja w salonie Lexus Trójmiasto prezentuje NX’y obu generacji, w bardzo podobnej konfiguracji zewnętrznej. Umożliwia to bezpośrednie porównanie nowego modelu z poprzednikiem. Dni Otwarte potrwają do 3 grudnia. Regularna ekspozycja nowego NX pojawi się w salonie na początku przyszłego roku.