DS7 Crossback to topowy model i zarazem pierwszy z przedstawicieli nowej generacji samochodów tej marki. Ten ekskluzywny, kompaktowy SUV był pierwszym modelem DS opracowanym samodzielnie. Marka wywodzi się z Citroena, ale dla podkreślenia indywidualizmu jej modeli, zdecydowano się na oddzielny brand. W nowo uruchomionym salonie DS Zdunek Trójmiasto dostępne są obecnie dwa egzemplarze DS7 Crossback jako auta ekspozycyjne oraz jedno, przeznaczone do jazd testowych. Cena modelu rozpoczyna się od 139 900 zł.
DS7 Crossback ma nowoczesną, muskularną i dość niepowtarzalną sylwetkę. Samochód ma blisko 4.6 metra długości i przy tym aż 190,6 cm szerokości. Wysokość nadwozia wynosi 162,5 cm, a rozstaw osi to blisko 274 cm. Nadwozie jest wykonywane techniką spawania i klejenia. Poszczególne blachy są ze sobą łączone za pomocą spawów i punktowego klejenia. Połączenie tych dwóch technik zapewnia maksymalną odporność na uderzenia, większą sztywność konstrukcji i bardziej precyzyjne „wyczucie drogi” (wrażenie „jednoczęściowego” nadwozia, skuteczne tłumienie niepożądanych dźwięków, hałasów otoczenia i wstrząsów).
W stylistyce dominuje niemal pionowy, przedni pas, z charakterystycznym grillem i logiem. Od momentu powstania marki DS głównym elementem jej stylu jest charakterystyczny układ świateł. Moduły LED, zainstalowane w przednich reflektorach DS ACTIVE LED VISION, w chwili otwarcia samochodu zapalają się na purpurowo, po czym obracają o 180°. Ten spektakl powtarza się w kilku wariantach. Uwagę przyciągają także tylne lampy wykorzystujące technologię 3D Full LED, tworząc wzór trójwymiarowej łuski. Aby zaprojektować te światła, eksperci DS wykorzystali technologię grawerowania laserowego.
Takich oryginalnych detali jest tutaj więcej. Kryształowe wykończenia, skóra, alkantara i na przykład animowany zegarek B.R.M R180 od BRM Chronographes, osadzony w centralnej części kokpitu, który pozostaje w ukrycie, aż do włączenia zapłonu. W wystroju wnętrza dominują kształty rombu, które przewijają się niemal na każdej powierzchni.
DS7 cechuje bardzo wysoka jakość wykończenia. To konieczne aby móc konkurować z Audi, BMW, Mercedesem czy Jaguarem. DS7 Crossback ma za zadanie trafić do tego samego odbiorcy, który wybiera modele Q5, X3 bądź GLB/GLC oraz E-Pace.
Nie bez powodu opis tego modelu rozpoczęliśmy od detali – bo to one są najlepszym wyrazem charakteru tego pojazdu. W kwestii technicznej: DS7 oferowany jest z 6 zespołami napędowymi.
Na szczycie listy znajduje się napęd hybrydowy zwany E-TENSE. Składa się n aniego benzynowa jednostka 1.6 o mocy 200 KM oraz dwa silniki elektryczne (jeden z przodu i jeden z tyłu). Zestaw generuje łącznie moc 300 KM. Napęd przekazywany może być na wszystkie 4 koła poprzez 8-biegowy automat. Możliwe są trzy tryby pracy: w 100% elektryczny (ZEV), hybrydowy doskonały na długie trasy bez konieczności ładowania (HEV) i kombinowany (SPORT). Technologia ta umożliwia doładowywanie akumulatora w fazach zwalniania oraz podczas toczenia pojazdu. W trybie w 100% elektrycznym, akumulator o mocy 13 kW zapewnia zasięg do 60 km. W trybie standardowym pełne doładowanie akumulatora z domowego gniazdka trwa 4,5 godziny. W przypadku gniazda 32 A (w trybie przyspieszonym), czas ten ulega skróceniu do 2,5 godzin dzięki układowi ładowania o mocy 6,6 kW. DS7 Crossback E-TENSE osiąga 100 km/h w 5.9 sekundy, a maksymalnie może jechać 235 km/h.
Ponadto dostępne są trzy silniki benzynowe (1.6 THP 225 S&S EAT8, 1.6 THP 180 S&S EAT8, bądź też 1.2 PureTech 130 S&S z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów) oraz dwa silniki wysokoprężne BlueHDi (1.5 BlueHDi 130 S&S z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów lub automatem EAT8, bądź też 2.0 BlueHDi 180 S&S ze skrzynią biegów EAT8).
O bezpieczeństwo jazdy dbają liczne systemy wspomagające, w których znaleźć się może nawet kamera na podczerwień, dająca efekt „noktowizora”, aktywny tempomat, a także system monitorowania zamęczenia kierowcy.
Historyczne nawiązanie – niebywały komfort jazdy
W 1955 model DS (wówczas jeszcze pod marką Citroen’a) wywoływał zdumienie i podziw za sprawą zawieszenie hydropneumatycznego, które zapewniało mu wyjątkowo skuteczne trzymanie się drogi i nieosiągalny dla konkurencji poziom komfortu jazdy.
Kilkadziesiąt lat później, konstruktorzy DS, zainspirowani tą wciąż mocno oddziałującą na wyobraźnię innowacją, opracowali aktywne zawieszenie, sterowane obrazem z kamery. DS ACTIVE SCAN SUSPENSION wykrywa i reaguje z wyprzedzeniem na nierówności nawierzchni sterując w sposób ciągły pracą amortyzatorów.
O komforcie świadczą też fotele. Do ich wypełnienia zespół projektowy zastosował pianki wysokiej gęstości. Przednie mogą być podgrzewane i wyposażone w funkcje masażu oraz wentylacji. Ponadto, tylne siedzenia posiadają też elektryczną regulację ustawienia oparcia w zakresie od 23° do 32°. Samochód występuje tylko w wersji z dwoma rzędami siedzeń. Bagażnik ma pojemność 555 litrów.
DS 7 CROSSBACK został zaprojektowany w Paryżu, a produkcja odbywa się w zakładach w Miluzie (Francja) i w Shenzhen (Chiny).
Cennik otwiera podstawowa wersja CHIC za 139 900 zł, a zamyka model hybrydowy z najbogatszym pakietem wyposażeniowym, za blisko 300 000 zł.