czwartek , 10 października 2024
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

[Wideo] Ford Bronco RoadShow w FordStore Euro-Car Gdynia – trójmiejski debiut nowego off-road’era

Ford wprowadza do Polski nowy model o nazwie Bronco. W naszym kraju jest on znany nielicznym kierowcom, natomiast za oceanem to jeden z najpopularniejszych samochodów terenowych. Nowe wcielenie Bronco oferowane jest po raz pierwszy w oficjalnej sieci sprzedaży Forda w Polsce, a na Pomorzu premierowo swoim klientom prezentuje go dealer FordStore Euro-Car z Gdyni. Dni Otwarte potrwają do 26 czerwca, natomiast głównym punktem jest sobota 24 czerwca, kiedy to odbędzie się najwięcej atrakcji. 

Nowy Bronco, nawiązujący do niepowtarzalnego, utylitarnego wnętrza i wyglądu zewnętrznego oryginału z 1966 roku, czerpie inspirację z wytrzymałego amerykańskiego pickupa serii F oraz ducha osiągów Forda Mustanga. To surowy i wytrzymały pojazd, który możliwościami terenowymi znacznie przewyższa typowe SUV’y.

Krótkie zwisy i odważne, funkcjonalne linie nadwozia nie tylko sprawiają, że Bronco jest natychmiast rozpoznawalny, ale też przyczyniają się do jego wyjątkowych możliwości terenowych. Samochód wyróżnia się szerokim wlotem powietrza i znanymi z pierwszej generacji okrągłymi reflektorami, otrzymał również kanciaste nadwozie, które zapewnia dobrą widoczność narożników samochodu, co ułatwia poruszanie się w trudnych warunkach terenowych.

Na przednich błotnikach znajdują się również tzw. trail sights – wystające nakładki wskazujące krawędzie nadwozia, które mogą być również wykorzystane jako punkty mocowania o nośności do 68 kg, przydatne w przypadku transportu na bagażniku dachowym dłuższych przedmiotów, takich jak deski surfingowe czy kajaki.

Standardowy, zdejmowany twardy dach (hardtop) posiada tłumiącą dźwięki podsufitkę i dzieli się na cztery panele z przeznaczonymi dla dwóch przednich paneli pokładowymi schowkami. Możliwy jest pełny demontaż czterech drzwi – kierowca może to zrobić za pomocą jednego narzędzia i w ciągu ośmiu minut. Zapewnia to swobodę w plenerze, poprawiając również pole obserwacji wokół samochodu w warunkach trudnych terenowych przepraw.

Pozbawione ramek okna obniżają masę całych drzwi, dzięki czemu są one na tyle lekkie, aby mógł je zdemontować niemal każdy, niezależnie od siły i postury. Szyte na miarę torby, dostępne dla Bronco Badlands, pozwalają na bezpieczne przechowywanie drzwi w samochodzie, by były gotowe do ponownego montażu w ciągu kilku minut.

Kolejne demontowalne elementy pozwalają na dostosowanie konfiguracji do indywidualnych potrzeb, jak i na zwiększenie zdolności do jazdy w terenie. Grill przedniego wlotu powietrza i zderzak mogą być zamienione na alternatywne wersje, natomiast plastikowe obramowania nadkoli zostały zaprojektowane tak, by w przypadku otarć w czasie jazdy terenowej, oddzielić się od błotnika bez uszkodzeń, dzięki czemu można je łatwo i szybko ponownie zamontować.

W Bronco ukrytych jest kilka „niespodzianek”, upamiętniających tradycje Bronco i czekających na odkrycie przez właścicieli, którzy zagłębią się w detale swojego samochodu. Są to na przykład: ukryte logo Bronco, grafika przedstawiająca gamę wersji pierwszej generacji modelu z 1966 roku, wbudowany we wnętrzu otwieracz do butelek, czy współrzędne GPS miejsc, w których testowano prototypy nowego Bronco na etapie prac rozwojowych.

Dzięki doskonałym zdolnościom terenowym oryginalny Bronco otrzymał przydomek G.O.A.T. Zgodnie z tą tradycją, także nowa generacja Bronco zapewnia doskonałe osiągi w trudnych warunkach.

Podwójnie turbodoładowany, wyposażony we wtrysk paliwa do kolektora oraz bezpośredni wtrysk paliwa 2,7-litrowy fordowski benzynowy silnik EcoBoost V6 rozwija moc 335 KM i moment obrotowy 563 Nm. Blok silnika wykonany z żeliwa CGI o zagęszczonym graficie charakteryzuje zwiększona wytrzymałość i sztywność w porównaniu z tradycyjnymi odlewami żeliwnymi o analogicznej masie, natomiast takie elementy jak elektronicznie uruchamiany zawór upustowy i wysokociśnieniowy układ recyrkulacji spalin zwiększają moc i obniżają zużycie paliwa.

Wyposażeniem standardowym jest 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów, zapewniająca płynną, zoptymalizowaną pod kątem momentu obrotowego jazdę na drodze i w terenie. Maksymalny wskaźnik przełożenia pełzającego wynoszący aż 64,33:1 przy najniższym przełożeniu terenowym daje Bronco możliwość poruszania się z prędkością 6 km/h przy silniku pracującym przy 2400 obr/min, co zapewnia precyzyjną kontrolę przy niskich prędkościach i zmniejsza prawdopodobieństwo zdławienia silnika w trudnym terenie.

Cena nowego Forda Bronco rozpoczyna się od 419 300 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

VIII Konferencja Polskiej Platformy LNG i bioLNG w Gdyni za nami

W dniach 2-3 października 2024 roku w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni odbyła się VIII …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *