środa , 14 kwietnia 2021
Slider
previous arrow
next arrow
Slider

[Wideo] Ford Puma II 1.0 EcoBoost 125 KM – teraz również z „automatem”

Ford Puma II generacji przeistoczył się z miejskiego coupe w modnego crossover’a, wszak ten typ samochodu to teraz „obowiązek” każdego producenta. Czasami jednak o sukcesie lub porażce zdecydować może jeden element. Ford nie pozostawia więc żadnych luk i oferuje w tym modelu już potencjalnie wszystko, czego mogą oczekiwać klienci. Jest diesel, jest hybryda, są sportowe pakiety ST Line, a teraz także automatyczna skrzynia biegów.

Puma II to jeden z bardziej udanych samochodów segmentu B. Jest atrakcyjny stylistycznie, świetnie się prowadzi, ma stosunkowo pojemne wnętrze i praktyczne rozwiązania.

Samochody tego typu szczególnie polecane są do miasta. Podwyższone zawieszenie nie ma w tym przypadku nadawać mu cech auta terenowego, lecz sprzyjać ma lepszej widoczności oraz dodawać pewności siebie podczas parkowania na wysokim krawężniku.

Jako auto o przeznaczeniu miejskim, niewątpliwie pożądane jest w nim także automatyczna skrzynia biegów. Ten ważny element nie był oferowany od początku, ale na szczęście do oferty „automat” dołączył.

Skrzynia posiada 7-przełożeń, funkcjonuje w technologi dwusprzęgłowej, a za jego konstrukcję odpowiada firma ZF. Przekładnia montowana jest także w autach spod znaku BMW.

Automat sparowany może być tylko z jedną wersją silnikową, a jest nią 125-konny wariant benzynowego motoru 1.0. Moc przekazywana jest na przednie koła, a osiągi jaki oferuje taki zestaw to 10 sekund potrzebne na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego i prędkość maksymalna wynosząca 191 km/h.

Bardzo optymistycznie wypada spalanie w tej wersji, bowiem podczas naszego testu wyniosło średnio mniej niż 6.5 litra.

Pumą z automatyczną skrzynią biegów jeździ się przyjemnie. Zarówno osiągi, jak i praca przekładni nie dają powodów do narzekania. Przełożenia są dobrze dobrane, a sam charakter automatu pasuje do miejskiego crossover’a.

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – benz./998/R3/12
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 125/6000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 170/1400
Skrzynia biegów/napęd – aut.7/przedni

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 10.0
Prędkość maksymalna (km/h) – 191

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4186/1805/1537
Masa własna/ładowność (kg) – 1205/560

Cena – od 68 900 zł (testowany – 118 700 zł)

Naszym zdaniem

Automatyczna skrzynia biegów może być wskazana w tym modelu. Będąc reprezentantem miejskiego segmentu i często trafiając w ręce kobiet, Puma musiała zaoferować takie rozwianie. Na pewno nie będzie ono bardzo popularne, ale znajdą się chętni do wydania 7000 zł więcej, aby nie musieć zmieniać biegów ręcznie.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo – za taką motoryzacją wkrótce zatęsknimy

Nowy Opel Insignia to samochód, który nie rozpieszcza kosmiczną technologią, ani ultranowoczesnym designem, ale właśnie …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *