344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

[Wideo] KIA Stinger w Kia JD Kulej – pierwsze spotkanie z nowością z Korei

KIA Stinger GT 3.3 V6 w KIA JD Kulej-09985Takiego samochodu w ofercie koreańskiej marki Kia jeszcze nie było! Sportowa limuzyna typu Gran Turismo, z silnikiem o mocy nawet 370 koni mechanicznych, napędem na 4 koła i osiągami, które zawstydzą renomowanych konkurentów. To wszystko dostępne jest w cenie typowej, europejskiej limuzyny klasy średniej Premium. Czy spektakularna nowość z Korei ma szanse w starciu z uznanymi rywalami z Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Japonii? 

Redakcyjny telefon tego dnia zadzwonił bardzo wcześnie. Jakub Gołębiewski z działu marketingu firmy JD Kulej zaprosił nas na pierwsze spotkanie z nowością marki Kia. Model Stinger dotarł do sopockiego salonu wieczorem, poprzedniego dnia. O poranku dnia następnego, mieliśmy okazję „rozpakować” tę przesyłkę.

Sposób w jaki samochód został zabezpieczony na czas transportu dowodzi, że producent bardzo poważnie podchodzi do kwestii jakościowych. Staranne zafoliowanie, wszystkich mogących ulec porysowaniu elementów, ochronne pokrowce na kierownicy i fotelach. Odpakowanie samochodu zajmuje dwóm osobom około kwadransa.

Wszyscy wyselekcjonowani do sprzedaży tego samochodu dealerzy w całej Polsce otrzymali Stinger’y tego samego dnia – w środę 20 września. Większość z nich, już następnego dnia zarejestrowała swoje samochody i rozpoczęła jazdy próbne z klientami.

Pięcioosobowy sedan o sylwetce i mocy sportowego coupé nawiązuje pod względem designu i założeń konstrukcyjnych do samochodu koncepcyjnego – Kia GT Concept, którego debiut miał miejsce podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2011 roku. Stinger to najmocniejszy samochód produkowany seryjnie w historii marki Kia.

Powiedzieć, że wygląda on dobrze, byłoby trafnym określeniem, gdyby ten samochód znalazł się w ofercie którejś z niemieckich marek premium. W przypadku Kia można mówić o prawdziwej rewolucji. Świetne proporcje, atrakcyjne detale i mnóstwo szczegółów, dzięki którym samochód odkrywa się godzinami.

Nad designem auta czuwał Niemiec – Peter Schreyer, szef stylistów Kia Motors oraz Gregory Guillaume, szef stylistów w europejskim oddziale Kia. W budowie nadwozia Stingera wykorzystano aż 55% stali o wysokiej wytrzymałości, co zaowocowało bardzo sztywną konstrukcją auta i zapewniło znakomite właściwości jezdne. Współczynnik oporu powietrza nadwozia wynosi 0,30.

Stinger bezpośrednio konkuruje z takimi samochodami jak Audi A5 Sportback, BMW 4 GranCoupe, Volkswagen Arteon, ale sklasyfikować można go w grupie również takich samochodów jak Porsche Panamera czy Mercedes CLS.

KIA Stinger GT 3.3 V6 w KIA JD Kulej-09972

Nowa KIA ma jednak nad nimi wszystkimi przewagę w postaci ceny. Bazowy model z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 255 KM w wersji wyposażeniowej „L” kosztuje 149 900 zł. Wersja z silnikiem wysokoprężnym 2.2 CRDi o mocy 200 KM to wydatek minimum 179 900 zł, a ofertę zamyka czteronapędowy Stinger GT, pod maską którego pracuje 3,3-litrowe V6 twin-turbo o mocy 370 KM wyceniony na 234 900 zł. Ten ostatni, zdecydowanie najciekawszy wariant, to już konkurent takich modeli jak na przykład Audi S5 Sportback. Do osiągnięcia pierwszej „setki” potrzebuje zaledwie 5.1 sekundy, a prędkość maksymalna przewyższa większość konkurentów, bowiem Kia osiąga 269 km/h.

Na pokładzie bazowej wersji zagości m.in.: system autonomicznego hamowania z 3 trybami pracy, przednie lampy typu projekcyjnego ze światłami do jazdy dziennej LED, tylne lampy w technologii LED, czujniki parkowania przód i tył, klimatyzacja automatyczna 2-strefowa, Kia Navi System z kamerą cofania i 7 calowym ekranem dotykowym, tuner KIA Stinger GT 3.3 V6 w KIA JD Kulej-00025cyfrowy DAB, elektryczna regulacja foteli przednich w 8 kierunkach, system dostępu bezkluczykowego Kia Smart Key, podgrzewana kierownica i fotele przednie, systemy bezpieczeństwa czynnego Kia Keep Lane Assist, Driver Attention Alert, High Beam Assist, Speed Assist, Smart Cruise Control, dwie podwójne końcówki układu wydechowego czy felgi aluminiowe 18” z oponami 225/45/R18.

Stinger to także pierwszy model Kia, który umożliwia kierowcy wybór trybu pracy układu przeniesienia napędu poprzez system regulacji elektronicznie sterowanych amortyzatorów, znany jako Dynamic Stability Damping Control. Dzięki niemu Stinger potrafi dostosować siłę tłumienia amortyzatorów do warunków na drodze i do stylu jazdy. Zawieszenie można dostroić tak, aby Stinger zapewniał bardziej dynamiczny sposób pokonywania zakrętów lub zachowywał się bardziej stabilnie podczas jazdy z dużą prędkością. W pierwszym wypadku zmniejsza się siła tłumienia przednich amortyzatorów, dzięki czemu pracują one bardziej miękko, a zwiększa siła tłumienia tylnych, które stają się twardsze. W drugim wypadku system działa odwrotnie – usztywniają się przednie amortyzatory, a tylne stają się bardziej miękkie. Po raz pierwszy w Kia, system oferuje pięć trybów pracy: Personal, Eco, Sport, Comfort i Smart.

KIA Stinger GT 3.3 V6 w KIA JD Kulej-00022

Projektując Stingera inżynierowie wzięli pod lupę nie tylko wymiary jego konkurentów, ale również przestronność wnętrza i pojemność bagażnika. Pod względem rozstawu osi Stinger przerasta Audi A4, Infiniti Q50, Lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet Lexusa GS i Mercedesa CLS. Jest też dłuższy (4830 mm) i szerszy (1870 mm) niż porównywalne modele w tym segmencie, co przekłada się na bardziej przestronne wnętrze. Bagażnik Stingera, który mieści pełnowymiarowe walizki lub torby golfowe również jest większy niż u rywali.

Zainteresowanie nowym modelem jest bardzo duże.

Wielu klientów czekało na możliwość zobaczenia i przejechania się Stingerem, zanim złożą zamówienie – informuje Jerzy Hajski z KIA JD Kulej w Sopotu. W tej chwili mamy umówionych ponad 50 potencjalnie zainteresowanych nabywców.

KIA Stinger GT 3.3 V6 w KIA JD Kulej-00036

Pierwsze spotkanie ze Stingerem rozwiewa wątpliwości co do jego atrakcyjności wizualnej oraz rozsądnie skalkulowanej ceny. Parametry jezdne i ogólne wrażenia ze spotkania z tym samochodem opiszemy już niebawem w obszerniejszym materiale testowym, na który już teraz zapraszamy.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Polepszanie doskonałości? Pakiet Manthey Kit dla GT3 montowany w Porsche Centrum Sopot

Porsche 911 w wydaniu GT3 to samochód z pogranicza aut super-sportowych i wyczynowych. Jeszcze z …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *