BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

[Wideo] Królowa luksusu. Nowa Klasa S debiutuje w Mercedes-Benz Witman

Mercedes-Benz Klasy S to od wielu lat symbol luksusowej limuzyny. Najnowsza, VII generacja tego modelu, opatrzona wewnętrznym kodem W223, właśnie zadebiutowała w Trójmieście. Pierwszy egzemplarz w poniedziałek 23 listopada trafił do gdańskiego salonu Mercedes-Benz Witman. Najnowsze wcielenie limuzyny reprezentuje kolejny awans pod względem komfortu, bezpieczeństwa i wydajności, a dzięki cyfryzacji wprowadza także nowy standard obsługi do tego modelu. 

Projektanci nowej Klasy S chcieli, aby samochód ten był azylem pomiędzy miejscem pracy a domem. Z zewnątrz zaoferowano nową stylistykę, która upodabnia Klasę S do modeli CLS oraz CLA z tyłu, a z przodu do poliftingowej Klasy E. Uwagę przyciągają także chowane klamki i spektakularne efekty świetlne w przednich i tylnych lampach.

Zmieniły się także rozmiary. Nowa Klasa S jest wyraźnie większa od poprzedniczki i już w wersji z krótszym rozstawem osi mierzy aż 517 cm długości, natomiast w wersji „long” jest to blisko 529 cm (dopłata do wersji o przedłużanym rozstawie osi wynosi 20 000 zł.)! Aby łatwiej było tym samochodem przemieszczać się po wąskich ulicach, opcjonalnie Klasa S może być wyposażona w skrętną tylną oś, która wychyla koła nawet o 10 stopni. Dzięki temu zwrotność tej ogromnej limuzyny nie odbiega od aut niższych segmentów. Nowa Klasa S dostępna jest w dwóch liniach stylistycznych – standardowej oraz AMG (na zdjęciach).

Wnętrze imponuje przestronnością i nowoczesnością. Ogromny tablet w konsoli centralnej to całkowite przełamanie dotychczasowego stylu, znanego posiadaczom Klasy S. Z tego rozwiązania nie będą jednak zachwyceni esteci. Ponieważ niemal wszystko w samochodzie obsługuje się dotykowo, wypielęgnowane wnętrze już po chwili jest mocno „wypalcowane”. Rozwiązaniem byłoby seryjne wyposażenie Klasy S w… rękawiczki do obsługiwania funkcji.

Przyzwyczajenia wymagają np. dotykowe przyciski obsługujące ustawienie foteli. „Guzik” rozpoznaje nacisk w którąś ze stron i w ten sposób zmienia położenie poszczególnych elementów siedzenia.

Klasa S to także ponadprzeciętnie wysoki poziom bezpieczeństwa. Dla osób na tylnych fotelach przewidziano innowacyjną poduszkę czołową. Reflektory z opcjonalną funkcją „Digital Light” mają z kolei możliwość wyświetlania na drodze przed samochodem znaków drogowych, albo informacji nawigacyjnych. To swoiste dopełnienie największego na rynku wyświetlacza head-up display.

Inteligentne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oparte na instalacji 48 V zapewnia niezrównany komfort jazdy, a w razie zagrożenia kolizją boczną podnosi całe nadwozie, by chronić podróżujących. Asystent wnętrza MBUX monitoruje ruchy głowy i rąk i potrafi sam „odgadnąć”, które funkcje pojazdu aktywować. Klasa S otrzymała także nowy system filtracji powietrza. Mnogość „gadżetów” jest jak zawsze w tym modelu imponująca!

Na początku, nowa Klasa S oferowana będzie w 3 wariantach silnikowych i 4 napędowych (podstawowa wersja z napędem na tylną oś, reszta na 4 koła).

Warto jednak zwrócić uwagę na zmianę oznaczeń. Prezentowany egzemplarz S500, eksponowany w salonie Mercedes-Benz Witman w Gdańsku, nie ma pod maską 5-litrowego silnika V8, lecz 3-litrową benzynę z 6 cylindrami w rzędzie. Oznaczenia pozostały, ale rzeczywistość się zmieniła. Klasa S dostępna jest z następującymi silnikami:

  • S 350 d (2.9 R6 diesel, 286 KM): 434 200 zł
  • S 350 d 4MATIC (2.9 R6 diesel, 286 KM): 452 700 zł
  • S 400 d 4MATIC (2.9 R6 diesel, 330 KM): 490 300 zł
  • S 500 4MATIC (3.0 R6 benz., 435 KM): 532 500 zł

Wszystkie motory współpracują z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC. Dodatkowo, odmiany benzynowe korzystają z techniki hybrydowej EQ Boost, która zapewnia dodatkową moc przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa.

Prezentowany na zdjęciach egzemplarz Mercedesa Klasy S nowej generacji, jest pierwszym, który dotarł do Trójmiasta. Model w tym tygodniu powinien pojawić się w większości czołowych dealerstw Mercedesa w Polsce. Na pierwsze jazdy testowy przyjdzie jednak poczekać najprawdopodobniej do nowego roku.

Ceny nowej Klasy S rozpoczynają się od 434 200 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Nowy Ford Capri EV debiutuje w FordStore Euro-Car

Na ekspozycję gdyńskiego salonu FordStore Euro-Car trafił najnowszy, elektryczny model Capri. To właśnie swojej nazwie …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *