W oddziale Mercedes-Benz Grupa Wróbel w Straszynie czeka na wydanie klientowi bardzo oryginalny samochód. Klasa V w wersji Marco Polo to “dom na kółkach”. Ta najrzadsza z wersji bardzo popularnego vana jeszcze w tym tygodniu trafi na trójmiejskie drogi.
Kompaktowy kamper Marco Polo bazuje na Klasie V i oferuje przestrzeń mieszkalną dla maksymalnie czterech osób. Wyposażono go w kuchnię, garderobę, obrotowe przednie fotele, kanapę z rozkładanym łóżkiem oraz łóżko dachowe. Samochód ten adresowany jest do klientów, którzy chcą połączyć posiadanie wszechstronnego auta z elegancją i prezencją.
Prezentowany egzemplarz został zamówiony w konfiguracji dla 5 pasażerów. W tylnej części znajduje się 2-osobowa kanapa oraz jeden obracany, a w razie potrzeby również łatwo demontowalny, fotel. Nad całą kabiną pasażerską znajduje się łóżko o wymiarach 2,05 x 1,13 m z materacem oddychającym z zimnej pianki. Dostać się tam można przez otwór znajdujący się nad przednimi fotelami. Cała zabudowa firmy Westfalia sterowana jest elektrycznie. Co więcej, ze względu na ogrzewanie postojowe – istnieje możliwość użytkowania samochodu także poza okresem letnim.
Dzięki mechanizmowi rozkładania zadaszenia nad łóżkiem dachowym, samochód zachowuje wysokość nadwozia poniżej 2 metrów, co sprawia, że może on korzystać z wielopoziomowych parkingów, gdzie tradycyjne kampery najczęściej nie mogą wjechać.
Zależnie od konfiguracji foteli miejsce do spania oferuje też tylna kanapa, która po rozłożeniu mierzy 1,93 x 1,35 m i pomieści nawet trzy osoby. Pod kanapą znajdują się dwie szuflady do przechowywania np. pościeli. Co również istotne, we wszystkich oknach znajdują się rolety, które pozwalają zaciemnić wnętrze samochodu i zachować intymność.
Kokpit bazuje na Klasie V i wykończony jest wysokiej jakości materiałami: do wyboru są okładziny drewnopodobne, o wyglądzie lakieru fortepianowego lub metalu, skórzana tapicerka czy też stylistyka AMG.
Zabudowa kuchenna w kabinie obejmuje również zlew, rozkładany stół i liczne szuflady oraz schowki. W tylnej części znajduje się również zbiornik na wodę z możliwością podłączenia zewnętrznego “rozpylacza”, np. w formie prysznica.
Do napędu Marco Polo służą silniki diesla 2.2 o mocy od 136 KM przez 163 KM do 190 KM. Opcjonalnie, zamiast napędu na tylne koła, dostępny jest napęd na obie osie 4MATIC. Za przekazanie mocy w obu przypadkach odpowiada 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS.
Prezentowany egzemplarz to pierwszy tego typu model sprzedany w naszej firmie – mówi Renata Roszak z Mercedes-Benz Grupa Wróble, oddział Straszyn. Samochód został skonfigurowany według życzeń klienta. Ma najmocniejszy z oferowanych silników i napęd na 4 koła. Jest to tegoroczna produkcja, a jego cena wynosi około 400 000 zł brutto.
Kiedyś w Panek pożyczałem towarowe Mercedesy i bardzo fajnie się u mnie sprawdzały