MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

[Wideo] Nowe BMW Serii 3 G20 debiutuje w BMW Zdunek

Nowe BMW Serii 3 G20 debiutuje w BMW Zdunek w Gdyni-08264Jeden z najważniejszych modeli w gamie BMW, ponad 40 lat historii, VII generacji i bardzo dobra opinia wśród użytkowników, szczególnie w dziedzinie prowadzenia. To najkrótsza charakterystyka Serii 3 – jej najnowsze wcielenie właśnie zadebiutowało w Trójmieście. Dealer BMW Zdunek, w sobotę 9 marca, zorganizował premierowe pokazy nowego modelu w swoich salonach w Gdyni i w Olsztynie. Motywem przewodnim był zdrowy tryb życia i nowoczesne technologie. 

Nowa, VII generacja Serii 3 oznaczona jest wewnętrznym kodem G20. Limuzyna średniej klasy mocno upodobniła się do większych braci – Serii 5, a nawet Serii 7. Z tych modeli zapożyczono także wiele rozwiązań technologicznych.

Komfort i technologia

Stylistycznie jest to wciąż najbardziej proporcjonalna limuzyna od BMW. Samochód jest o 85 milimetrów dłuższy od poprzednika – teraz ma 4709 mm długości, jest także szerszy – 16 milimetrów (1827 mm) i tylko o 1 mm wyższy (1442 milimetry). Wydłużony o 41 milimetrów został również rozstaw osi (2851 mm).

Z przodu dominuje duża atrapa chłodnicy BMW w kształcie nerek z odchodzącymi od niej reflektorami, z ruchomymi klapami zamykającymi dopływ powietrza w razie potrzeby. Charakterystyczny podział na dwie części podkreślono poprzez nacięcie w pasie przednim poprowadzone w kierunku reflektorów. W ramach wyposażenia standardowego oferowane są w pełni diodowe reflektory, natomiast reflektory diodowe o rozszerzonym zakresie funkcji i diodowe reflektory adaptacyjne w technologii BMW Laserlight z nieoślepiającymi światłami drogowymi (o zasięgu około 530 metrów) są dostępne jako opcja.

Wnętrze to kolejny ukłon w stronę tradycji – z charakterystycznie ukierunkowanym na kierowcę kokpitem. Przycisk start/stop silnika znajduje się teraz w nowo zaprojektowanym panelu sterowania w konsoli środkowej. Oprócz tradycyjnej dźwigni zmiany biegów do skrzyni manualnej i nowej do skrzyni automatycznej umieszczono tam również kontroler iDrive oraz przyciski przełącznika właściwości jezdnych i elektromechanicznego hamulca parkingowego.

Nowe BMW Serii 3 G20 debiutuje w BMW Zdunek w Gdyni-08256

5 silników do wyboru

Od początku sprzedaży nowe BMW serii 3 Limuzyna będzie dostępne z pięcioma silnikami. Oferta obejmuje dwa benzynowe, 4-cylindrowe silniki w modelach 320i (184 KM) oraz 330i (258 KM) oraz dwa 4-cylindrowe diesle 318d (150 KM) W 318d i 320d (190 KM). Najmocniejszy wariant wysokoprężny to 330d z 6- cylindrowym rzędowym silnikiem o mocy 265 KM. Od początku sprzedaży dostępny będzie także inteligentny system napędu na cztery koła w modelu 320d xDrive.

Ogromny nacisk na prowadzenie

Przy projektowaniu konstrukcji nadwozia i technologii układu jezdnego w nowym BMW serii 3 Limuzyna wyodrębniono kilka priorytetów: udoskonaloną dynamikę, zwinność jazdy, precyzję prowadzenia pojazdu oraz zoptymalizowaną skuteczność hamowania.

W zależności od wariantu modelu i wyposażenia, obniżono masę samochodu nawet o 55 kilogramów w stosunku do poprzedników. Dla poprawy jakości prowadzenia obniżono także środek ciężkości i rozkład masy na osie, który wynosi 50:50. Jednocześnie znacząco zwiększono sztywność konstrukcji karoserii i zawieszenia. Dzięki zoptymalizowanej charakterystyce aerodynamicznej obniżono współczynnik oporu powietrza do 0,23 (BMW 320d).

Indywidualizację zapewniają linie stylistyczne Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport. Na uwagę zasługują także nowe kierownice i listwy wewnętrzne, opcjonalna tapicerka BMW Individual ze skóry Vernasca i Merino, deska rozdzielcza pokryta skórą syntetyczną Sensatec lub skórą BMW Individual, a także trójstrefowa klimatyzacja automatyczna, ogrzewanie postojowe i opcjonalna obsługa telefonu z ładowaniem bezprzewodowym.

Cennik nowego BMW Serii 3 otwiera kwota 148 900 zł za model 318d. Podstawowy benzyniak 320i kosztuje 156 200 zł, a mocne wersje 330i od 178 400 zł i 330d od 227 900 zł. Wersja 320d xDrive to wydatek minimum 179 300 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Zapowiedź] Śniadanie & Gablota Trójmiasto 2025 – sobota, 25 maja, 10:00

W sobotę 25 maja od godziny 10:00 odbędzie się Śniadanie & Gablota Trójmiasto 2025. Do …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *