piątek , 25 kwietnia 2025
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

[Wideo] Nowe elektryczne MINI Cooper SE zadebiutowało w MINI Zdunek w Gdyni

Elektryczna mobilność w mieście w brytyjskim stylu – tak producent zachwala nowe MINI Cooper SE. To kolejny producent, który dołącza do grana „zeletryfikowanych”. Jest to pierwszy, w pełni elektryczny i seryjnie produkowany model tego producenta. 

Cooper SE bazuje na dotychczas znanym modelu MINI Hatch. Zmiany wizualne są kosmetyczne, a najwięcej nowości odnaleźć można w technicznej i konstrukcyjnej stronie samochodu.

Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 135 kW (czyli ekwiwalent 184 KM) i momencie obrotowym 270 Nm. Specjalnie skonfigurowany dla tego modelu akumulator wysokonapięciowy z ogniw litowo-jonowych podzielonych na 12 modułów, tworzy zasobnik energii w kształcie litery T o pojemności brutto 32,6 kWh. Umieszczony jest on w podłodze pojazdu i umożliwia zasięg od 235 do 270 km – bez ograniczania pojemności bagażnika. Ładowanie może się odbywać z domowego gniazdka elektrycznego, stacji Wallbox lub publicznych stacji ładowania. Możliwe jest szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 50 kW.

Jak przystało na napęd elektryczny, małe MINI potrafi dynamicznie się przemieszczać. Przyspieszenie od 0 do 60 km/h możliwe jest w 3,9 s, a od 0 do 100 km/h w 7,3 s. Dzięki mniejszej masie elektrycznej jednostki, niż spalinowego odpowiednika, spadło obciążenie przedniej osi, co według MINI ma poprawić i tak świetne prowadzenie się „Hatch’a”. Chociaż „elektryk” i tak przybrał masę całkowitą. Model z napędem elektrycznym jest o 145 kg cięższy od 3-drzwiowego MINI Cooper S ze skrzynią Steptronic.

Zewnętrzne różnice to przede wszystkim żółte akcenty stylistyczne, inne logo, dedykowane, bardziej aerodynamiczne felgi oraz zabudowana przednia część samochodu. Ponadto, MINI Cooper SE jest o około 18 mm wyższe niż modele spalinowe, aby zapewnić dostateczny prześwit pod akumulatorem w podłodze pojazdu.

Nowe MINI Cooper SE będzie produkowane w ojczystym kraju marki. Montowane będzie w zakładach MINI w Oxfordzie na tej samej linii montażowej co modele z tradycyjnym napędem.

Ceny nowego MINI Cooper SE rozpoczynają się od 139 200 zł. Samochód eksponowany jest w salonie MINI Zdunek w Gdyni. Możliwe jest także odbycie jazdy próbnej autem demonstracyjnym.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Veloz znaczy szybki. Co kryje się za oznaczeniem VZ w modelach CUPRA?

CUPRA zawsze stawia na sportowe emocje z jazdy, ale modele w wariantach VZ gwarantują jeszcze …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *