Po wielu latach rynkowej nieobecności, do oferty BMW powraca Seria 8. To najwyższy numer w gamie tej marki, więc oczekiwania wobec tego modelu były ogromne. “Ósemka” we współczesnym wydaniu to duże, ekskluzywne coupe typu GT z wyraźnie usportowionym charakterem. Drugim debiutantem jest jeden z najważniejszych i najpopularniejszych modeli dla BMW, czyli X5. Prekursor klasy SAV trafił po raz pierwszy na rynek niemal 20 lat temu i od tamtego czasu znalazł ponad 2.2 miliona nabywców.
Premierowy wieczór w gdyńskim salonie zgromadził ponad 100 zaproszonych gości. Imprezę prowadził ambasador BMW Zdunek – komentator sportowy Mateusz Borek. W prezentacji nowych modeli wtórował mu Maciej Kaczmarek, instruktor jazdy z zespołu BMW Polska.
Nowe BMW serii 8 Coupé
BMW otwiera nowy dla siebie rozdział w dziedzinie samochodów sportowych. Seria 8 Coupé nawiązuje do historycznego modelu e31 z 1989 roku i stanowi współczesne wskrzeszenie tamtej legendy.
Nie wszystkim przypada ona jednak do gustu. Mimo niezaprzeczalnego piękna nowej Serii 8, jej stylistyka nie jest już tak szokująca jak miało to miejsce z klasyczną “ósemką” w latach 90-tych, która prezentowała się wówczas jak samochód “nie z tej ziemi”. Mimo zaprzeczeń ze strony BMW, trudno nie odnieść wrażenia, że jest to raczej kontynuator Serii 6, tylko z wyższym oznaczenie.
Dla porównania, dealer BMW Zdunek podczas premierowego pokazu, zaprezentował również klasyczny model 840Ci z lat 90-tych, który wzbudził nie mniejsze zainteresowanie, niż nowe wcielenie.
Nową serię 8 cechuje połączenie sportowego charakteru z nowoczesnym luksusem, wysokim komfortem jazdy na długich trasach oraz innowacyjnymi technologiami obsługi. Opływowe linie, niska karoseria, długa maska silnika, mocno zwężająca się nadbudowa kabiny, masywne barki, charakterystyczne podwójne wysklepienie dachu, długa, sięgająca aż po tył tylna szyba. Do tego typowe dla samochodów sportowych proporcje: długość nadwozia to 4843 mm, jego szerokość wynosi 1902 mm, a wysokość 1341 mm. Rozstaw osi to 2822 mm.
Seria 8 oferowana będzie na początek w dwóch wersjach silnikowych. Benzynowe M850i xDrive Coupé z nowym silnikiem 4.4 litra w układzie V8 o mocy 530 KM (0-100 km/h w 3.7 sek, 250 km/h) oraz BMW 840d xDrive Coupé z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 3 litrów i mocy 320 KM (0-100 km/h w 4.9 sek, 250 km/h). Przeniesienie napędu w obu modelach odbywa się przez zmodernizowaną 8-stopniową skrzynię Steptronic i trafia na wszystkie 4 koła.
Podstawowa cena modelu Serii 8 rozpoczyna się od 476 000 zł. Wkrótce do oferty dołączy również odmiana Cabrio z otwartym nadwozie, wyczynowa wersja M8 oraz model 4 drzwiowy Gran Coupe.
Nowe BMW X5
Czwarta generacja prekursora gatunku SAV (Sports Activity Vehicle) produkowana jest tak jak poprzednicy, w zakładach BMW w Spartanburgu w Stanach Zjednoczonych.
Nowa generacja, jak zapewnia producent, to kompletnie nowy samochód. Długość pojazdu zwiększona została o 36 mm w stosunku do poprzednika i nowe X5 mierzy 4922 mm długości. Samochód stał się również szerszy – o 66 mm do 2004 mm oraz wyższy – o 19 mm do 1745 mm. Powiększeniu uległ także rozstaw osi, który zwiększono o 42 mm do 2975 mm.
W X5 zastosowano wyjątkowo dużą atrapę chłodnicy. Charakterystyczne dla marki nerki mają teraz jednoczęściową ramkę. Samochód, po raz pierwszy w BMW, można zamówić nawet z 22-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich.
Innym kierunkiem, który obrać mogą nabywcy tego samochodu, jest także oferowany po raz pierwszy – pakiet off-road.
Nowe BMW X5 debiutuje z czterema wariantami silników: najmocniejsze benzynowe V8 o mocy 462 KM, oznaczone jako X5 xDrive50i niestety niedostępne będzie w Europie.
Na chwilę obecną, w polskiej ofercie pojawi się X5 xDrive40i z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowy o mocy 340 KM i pojemności 3 lirów. Ponadto dwie wersje wysokoprężne: X5 xDrive30d (3.0, R6, 265 KM) i X5 M50d (3.0 R6, 400 KM).
Wszystkie jednostki napędowe wyposażone są w układ oczyszczania spalin z filtrem cząstek stałych do silników benzynowych lub katalizatorem SCR spełniające normę emisji spalin Euro 6d-TEMP.
Napęd na cztery koła BMW xDrive z nowym, zoptymalizowanym pod kątem wydajności sterownikiem i większym przeniesieniem mocy na tylne koła, trafia tam poprzez 8-stopniową skrzynia Steptronic.
Opcjonalnie, nowe X5 może być doposażone w trzeci rząd siedzeń. Cena rozpoczyna się od 330 800 zł.
Nowa Seria 8 od dzisiaj w Trójmieście.
Nowe modele już od soboty eksponowane będą w salonach BMW. Także w sobotę, w BMW Zdunek w Gdyni, wydany zostanie pierwszy egzemplarz Nowej Serii 8, który tego dnia trafi do nabywcy, który zdecydował się na zakup tego samochodu, jeszcze długo przed oficjalną prezentacją w salonie.