Właściciel pierwszego w tej części Europy Nissana GT-R NISMO jest osobą dobrze znaną w trójmiejskim środowisku motoryzacyjnym. Unikalny, sportowy model z kraju kwitnącej wiśni trafił do niego w 2015 roku. Od tego momentu konsekwentnie i intensywnie propaguje on motoryzację spod znaku Nissana. Jego starania docenia również producent, zdając sobie sprawę, że staje się on swego rodzaju ambasadorem tego modelu w Polsce.
W czerwcu ubiegłego roku Michał Herok został zaproszony przez Nissana jako jedyny posiadacz GT-R’a z Polski do przetestowania nowego modelu na rok 2017. Spotkanie odbyło się na torze Spa Francorchamps w Belgii.
Podczas mojej wizyty na torze poinformowano mnie, że przy tej okazji nagrywany będzie film reklamowy, prezentujący reakcje aktualnych posiadaczy Nissana GT-R na odczucia związane z jazdą i emocjami towarzyszącymi podczas przejazdu GT-R’em na rok 2017 – mówi Michał Herok.
Ponadto miałem okazję poznać osobiście jednego z kierowców NISMO – Lucasa Ordóñeza. To bardzo ciekawa postać, ponieważ jest to pierwszy kierowca, który trafił do NISMO dzięki zwycięstwu w GT Academy, czyli w skrócie okazał się najlepszy grając w Gran Turismo na PlayStation 3 – dodaje.
Zobacz również: Trójmiejski Nissan GT-R NISMO
W wydarzeniu wzięli też udział polscy dziennikarze motoryzacyjni oraz pracownicy Nissan Polska.
Klip reklamowy z udziałem Michała Heroka rozpowszechniany jest na całym świecie. Występują w nim również Anglicy, Belg, Hiszpan oraz Szwed.
Najnowsza wersja GT-R’a dysponuje silnikiem o mocy 575 KM, czyli o 25 KM mocniejszym w stosunku do poprzednika. Moment obrotowy zwiększył się o 5 Nm, do 637 Nm przy nieco większym zakresie obrotów – od 3200 do 6200 obr/min. Zaowocowało to skróceniem sprintu od 0 do 100 km/h z 2.8 sekundy do 2.7. Zmiany zaszły również w stylistyce nadwozia, natomiast wnętrze przeszło wręcz rewolucję, upodabniając się do najbardziej luksusowych sportowych modeli. Zawieszenie usprawniono celem zwiększenie jeszcze bardziej imponującej stabilności i precyzji prowadzenia. Zadbano również o dodatkowe wyciszenie kabiny, a wisienką na torcie jest nowy lakier w ofercie – pomarańczowy Katsura.
Ceny GT-R’a 2017 rozpoczynają się od 499 900 zł. Model Black Edition kosztuje od 530 000 zł, najbardziej elegancka odmiana Prestige 538 000 zł, a torowa wersja Track Edition 576 660 zł. Topowe NISMO to wydatek 775 000 zł.