wtorek , Grudzień 10 2019
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Wielki test salonów tygodnika Auto Świat – w tym kilka z Pomorza

Wielki test salonów tygodnika Auto Świat – w tym kilka z Pomorza

Tygodnik Auto Świat po raz dwunasty zorganizował „Wielki Test Salonów”. Pod lupę wzięte zostały przedstawicielstwa 12 marek, które w 2014 roku sprzedały minimum 10000 nowych samochodów. Wylosowano 18 salonów każdej z tych marek w całym kraju, gdzie następnie wysłano anonimowych ankieterów, którzy sprawdzili kilka parametrów. Ogółem w teście uwzględniono 216 dealerstw, w tym 19 z Trójmiasta i jego okolic.

Salony ocenione zostały w trzech różnych kategoriach:

– organizacja salonu (między innymi wygląd budynku, sposób ekspozycji samochodów, miejsca parkingowe oraz odpowiadanie na wiadomości e-mail)

– jakość obsługi (m.in. zainteresowanie klientem, rozmowa, prezentacja produktów i ich znajomość przez doradców, ale również gotowość do negocjacji ceny auta)

– jazda próbna (m.in. propozycja i możliwość jej odbycia, dostępny model, a także prezentacja w trakcie jazdy).

Maksymalna liczba punktów, które mogły zostać przyznane to 200.

Jako jedyny, na najwyższą ocenę spośród salonów z naszego regionu zasłużył sobie dealer Opla – firma Serwis Haller. W teście uwzględniony został salon znajdujący się w Gdyni, który uzyskał maksymalny wynik 200 punktów.

Zobacz również: Serwis Haller numerem 1 w rankingu Wielkiego Testu Salonów 2015

Nie wiele dalej, z wynikami 195 punktów znalazł się przedstawiciel Citroen’a – firma Auto-Postek z Gdańska oraz K.M.J. Kaszubowscy (Nissan) z Gdyni.

190 punktów uzyskał salon Peugeot z Rumi należący do firmy JD Kulej. Taki sam wynik otrzymała firma Carter, która w Gdańsku sprzedaje Toyoty.

Ford Store w Euro-Car-07009
Salon Forda z Gdyni, firmy Euro-Car – 185 punktów

Euro-Car z Gdyni (Ford), Auto Centrum Sopot (Skoda) i Volkswagen Plichta (Gdynia, ul.Morska) uzyskały wynik 185 punktów.

Przedstawiciel Skody z Sopotu, firma Auto Centrum Sopot uzyskała 185 punktów
Przedstawiciel Skody z Sopotu, firma Auto Centrum Sopot uzyskała 185 punktów

Zobacz również: Multimedialny salon Ford Store w Euro-Car Gdynia

180 punktów przyznano salonowi KIA z Gdyni, należącemu do firmy K&K Wojtanowicz oraz przedstawicielowi Renault z Gdyni (Zdunek).

Zobacz również: Nowy salon K&K Wojtanowicz w Gdyni

Ogółem nienajgorzej, ale jednak słabiej niż konkurencja wypadł salon KIA należący do firmy Interbis z Gdańska, który uzyskał wynik 165 punktów, tracąc głównie w kategorii „jakość obsługi” i „organizacja salonu”.

Skoda Plichta z Gdańska, z wynikiem 160 punktów
Skoda Plichta z Gdańska, z wynikiem 160 punktów

160 punktów przyznano salonowi Intervapo z Gdańska, gdzie sprzedawane są Peugeot’y, który 40 punktów (ze 100 możliwych) stracił w kategorii „jakość obsługi”. Taki sam wynik uzyskał też salon Skody, należący do firmy Plichta w Gdańsku, przy ulicy Grunwaldzkiej. Tu, według tygodnika Auto Świat, do poprawy jest przede wszystkim jakość obsługi (przyznano 70 pkt) i organizacja salonu (40 pkt).

Przedstawiciel Hyundai’a z Wejherowa, firma Auto-Mobil, otrzymał 155 punktów, tracąc ich aż 30 w kategorii „jazda próbna”.

Poniżej przeciętnej oceniono także salon Toyota Walder z Rumi, który otrzymał 140 punktów, tracąc najwięcej, bo aż 40 punktów, w kategorii „jazda próbna”.

Toyota Walder z Rumi otrzymała 140 punktów
Toyota Walder z Rumi otrzymała 140 punktów

Dość słabo oceniono także salon Hyundai’a w Gdyni, należący do firmy Margo (120 punktów), który najwięcej stracił w „jakości obsługi” oraz gdański salon Dacia należący do PHU Zdunek, który uzyskał 120 punktów.

AutoŚwiat, numer 31 z testem salonów.
AutoŚwiat, numer 31 z testem salonów.

Na szarym końcu listy znalazły się salon Opla z Gdańska, firmy Konocar (100 punktów) oraz przedstawicielstwo Citroen’a z Gdyni, firma ASO11, która uzyskała zaledwie 85 punktów, plasując się wraz z dwoma innymi salonami (z Krakowa i Zielonej Góry) w gronie najsłabiej ocenionych dealerstw.

W skali kraju, Auto Świat ocenia, że nastąpił duży postęp, a jakość obsługi w każdej kolejnej edycji testu wzrasta. Niemniej jednak wyniki z naszego regionu pokazują, że wiele salonów nie spełnia jeszcze pokładanych w nich nadziei. Coraz częściej sami importerzy podobnie oceniają swoich przedstawicieli upominając ich lub w ostateczności zabierając autoryzację na sprzedaż aut danej marki. Takie sytuacje ostatnio zdarzają się również w Trójmieście.

Zobacz również: Przetasowania na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym

Więcej na ten temat znaleźć można w najnowyszm wydaniu tygodnika Auto Świat nr 31 (27 lipca 2015).

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Peugeot 208 – nowe lwiątko

Nowa generacja samochodów marki Peugeot potrafi zachwycić. Język stylistyczny, który zapoczątkował model 508, znalazł teraz ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *