Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Wielki test salonów tygodnika Auto Świat – w tym kilka z Pomorza

Tygodnik Auto Świat po raz dwunasty zorganizował „Wielki Test Salonów”. Pod lupę wzięte zostały przedstawicielstwa 12 marek, które w 2014 roku sprzedały minimum 10000 nowych samochodów. Wylosowano 18 salonów każdej z tych marek w całym kraju, gdzie następnie wysłano anonimowych ankieterów, którzy sprawdzili kilka parametrów. Ogółem w teście uwzględniono 216 dealerstw, w tym 19 z Trójmiasta i jego okolic.

Salony ocenione zostały w trzech różnych kategoriach:

– organizacja salonu (między innymi wygląd budynku, sposób ekspozycji samochodów, miejsca parkingowe oraz odpowiadanie na wiadomości e-mail)

– jakość obsługi (m.in. zainteresowanie klientem, rozmowa, prezentacja produktów i ich znajomość przez doradców, ale również gotowość do negocjacji ceny auta)

– jazda próbna (m.in. propozycja i możliwość jej odbycia, dostępny model, a także prezentacja w trakcie jazdy).

Maksymalna liczba punktów, które mogły zostać przyznane to 200.

Jako jedyny, na najwyższą ocenę spośród salonów z naszego regionu zasłużył sobie dealer Opla – firma Serwis Haller. W teście uwzględniony został salon znajdujący się w Gdyni, który uzyskał maksymalny wynik 200 punktów.

Zobacz również: Serwis Haller numerem 1 w rankingu Wielkiego Testu Salonów 2015

Nie wiele dalej, z wynikami 195 punktów znalazł się przedstawiciel Citroen’a – firma Auto-Postek z Gdańska oraz K.M.J. Kaszubowscy (Nissan) z Gdyni.

190 punktów uzyskał salon Peugeot z Rumi należący do firmy JD Kulej. Taki sam wynik otrzymała firma Carter, która w Gdańsku sprzedaje Toyoty.

Ford Store w Euro-Car-07009
Salon Forda z Gdyni, firmy Euro-Car – 185 punktów

Euro-Car z Gdyni (Ford), Auto Centrum Sopot (Skoda) i Volkswagen Plichta (Gdynia, ul.Morska) uzyskały wynik 185 punktów.

Przedstawiciel Skody z Sopotu, firma Auto Centrum Sopot uzyskała 185 punktów
Przedstawiciel Skody z Sopotu, firma Auto Centrum Sopot uzyskała 185 punktów

Zobacz również: Multimedialny salon Ford Store w Euro-Car Gdynia

180 punktów przyznano salonowi KIA z Gdyni, należącemu do firmy K&K Wojtanowicz oraz przedstawicielowi Renault z Gdyni (Zdunek).

Zobacz również: Nowy salon K&K Wojtanowicz w Gdyni

Ogółem nienajgorzej, ale jednak słabiej niż konkurencja wypadł salon KIA należący do firmy Interbis z Gdańska, który uzyskał wynik 165 punktów, tracąc głównie w kategorii „jakość obsługi” i „organizacja salonu”.

Skoda Plichta z Gdańska, z wynikiem 160 punktów
Skoda Plichta z Gdańska, z wynikiem 160 punktów

160 punktów przyznano salonowi Intervapo z Gdańska, gdzie sprzedawane są Peugeot’y, który 40 punktów (ze 100 możliwych) stracił w kategorii „jakość obsługi”. Taki sam wynik uzyskał też salon Skody, należący do firmy Plichta w Gdańsku, przy ulicy Grunwaldzkiej. Tu, według tygodnika Auto Świat, do poprawy jest przede wszystkim jakość obsługi (przyznano 70 pkt) i organizacja salonu (40 pkt).

Przedstawiciel Hyundai’a z Wejherowa, firma Auto-Mobil, otrzymał 155 punktów, tracąc ich aż 30 w kategorii „jazda próbna”.

Poniżej przeciętnej oceniono także salon Toyota Walder z Rumi, który otrzymał 140 punktów, tracąc najwięcej, bo aż 40 punktów, w kategorii „jazda próbna”.

Toyota Walder z Rumi otrzymała 140 punktów
Toyota Walder z Rumi otrzymała 140 punktów

Dość słabo oceniono także salon Hyundai’a w Gdyni, należący do firmy Margo (120 punktów), który najwięcej stracił w „jakości obsługi” oraz gdański salon Dacia należący do PHU Zdunek, który uzyskał 120 punktów.

AutoŚwiat, numer 31 z testem salonów.
AutoŚwiat, numer 31 z testem salonów.

Na szarym końcu listy znalazły się salon Opla z Gdańska, firmy Konocar (100 punktów) oraz przedstawicielstwo Citroen’a z Gdyni, firma ASO11, która uzyskała zaledwie 85 punktów, plasując się wraz z dwoma innymi salonami (z Krakowa i Zielonej Góry) w gronie najsłabiej ocenionych dealerstw.

W skali kraju, Auto Świat ocenia, że nastąpił duży postęp, a jakość obsługi w każdej kolejnej edycji testu wzrasta. Niemniej jednak wyniki z naszego regionu pokazują, że wiele salonów nie spełnia jeszcze pokładanych w nich nadziei. Coraz częściej sami importerzy podobnie oceniają swoich przedstawicieli upominając ich lub w ostateczności zabierając autoryzację na sprzedaż aut danej marki. Takie sytuacje ostatnio zdarzają się również w Trójmieście.

Zobacz również: Przetasowania na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym

Więcej na ten temat znaleźć można w najnowyszm wydaniu tygodnika Auto Świat nr 31 (27 lipca 2015).

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Wiadukt wymaga pilnej naprawy! Zmiany w organizacji ruchu na węźle Karwiny w Gdyni.

W środę, 11 grudnia wieczorem zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na wiadukcie na węźle …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *