BMW Serii 5 to elegancka i wygodna limuzyna klasy wyższej. M5 to jej usportowiona odmiana, która łączy cechy komfortowej podroży z wyczynowymi osiągami. Dostępna jest jeszcze bardziej ekstremalna wersja M5 Competition. Dla kogo to wciąż za mało, powstało M5 CS. To szczytowe osiągnięcie sportowej inżynierii dywizji M Power i ekstremum możliwości tej linii modelowej. Wyjątkowy, limitowany egzemplarz tego wariantu spotkać można w salonie BMW Bawaria Motors Gdańsk. Zła wiadomość jest jednak taka, że samochód ma już swojego właściciela.
Seria modeli CS w BMW M GmbH to samochody wybitnie sportowe. Skrót CS najsłuszniej jest interpretować jako Competition Sport. Wśród modeli oznaczonych takim symbolem były między innymi klasyczne modele Serii E9 i E24, aż po nowożytne – M2 CS, M3/M4 CS.
M5 CS to limitowany i ekskluzywny model specjalny. Napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy 635 KM. Daje mu to miano najmocniejszego samochodu w historii BMW M. Napęd przekazywany jest przez 8-stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic na wszystkie koła poprzez układ M xDrive z opcją 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym.
CS dla lepszych parametrów jezdnych jest też odciążone w stosunku do M5 Competition o 70 kilogramów. Specjalnie dobrane zostały sprężyny zawieszenia przedniej i tylnej osi oraz udoskonalona regulacja amortyzatorów, które dostosowują układ jezdny do niższej masy pojazdu i większego potencjału standardowych opon Pirelli P Zero Corsa Track w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu.
M5 CS na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje równe 3 sekundy, a do 200 km/h 10,4 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 305 km/h.
Ważne zmiany zaszły także we wnętrzu. Wrażeniami z jazdy BMW M5 CS mogą cieszyć się w sumie cztery osoby zasiadające na karbonowych fotelach M z przodu oraz na dwóch pojedynczych siedzeniach z tyłu. Zintegrowane zagłówki z podświetlanym logo M5 zdobi kontur legendarnego toru Nürburgring. Kierownica M z alcantary ma środkowy znacznik na godzinie 12:00, nawiązujący do klasycznych samochodów wyścigowych, łopatki zmiany biegów są wykonane z karbonu, a panele ozdobne na ramionach kierownicy w czarnym chromie. Zamknięta, lekka pokrywa konsoli środkowej zastępuje tradycyjny otwierany podłokietnik środkowy.
Z zewnątrz wyróżnia się ramka atrapy chłodnicy BMW oraz znaczki BMW M5 CS na grillu, skrzelach M, przednich błotnikach i klapie tylnej oraz 20-calowe kute obręcze kół M Y Spoke wykonane w kolorze złotobrązowym. Maska silnika, przedni splitter, lusterka zewnętrzne oraz spojler i dyfuzor tylny BMW M5 CS oraz osłona silnika M Power i tłumik wlotu powietrza są wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) z częściowo widoczną strukturą włókien. Kolejny wyróżnik dostrzec można szczególnie w nocy – elementy świetlne w kształcie litery L w reflektorach laserowych BMW świecą na żółto zamiast na biało, tak jak dzieje się to w sportowych autach GT.\
Prezentowany egzemplarz pokryty jest ekskluzywnym matowym lakierem BMW Individual w kolorze mroźnej głębokiej zieleni.
Ceny nowego BMW M5 CS zaczynają się od 849 900 zł. W salonie BMW Bawaria Motors Gdańsk sprzedano 2 egzemplarze tego modelu.