MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Wybrano najkorzystniejszą ofertę na system zarządzania ruchem na S6 i S7. Inwestycja za blisko 180 milionów złotych

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę zarządzania ruchem w obszarze dróg ekspresowych S6 i S7 w woj. pomorskim i warmińsko-mazurskim. System przyczyni się do zapewnienia bezpieczeństwa i płynności ruchu.

Wybrana oferta została złożona przez konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Wartość zamówienia podstawowego wynosi 178 979 864,00 zł.

Regionalny Projekt Wdrożeniowy w województwach pomorskim i warmińsko-mazurskim obejmie 31 km drogi ekspresowej S6 oraz 200 km drogi ekspresowej S7. Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom.

Dla pobierania danych o sytuacji na drogach, by sprawnie zarządzać systemem, zostaną zainstalowane:
• stacje pomiarowe ruchu drogowego dla celów zarządzania ruchem oraz zapewniających wykrywanie zdarzeń drogowych takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu, czy pojazd jadący pod prąd,
• kamery służące pozyskiwaniu obrazu z dróg objętych systemem zarządzania ruchem,
• kamery służące do pomiaru czasu przejazdu;
• stacje meteorologiczne.

W celu informowania kierujących pojazdami:
• znaki zmiennej treści służących do informowania kierowców m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi;
• znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności;
• znaki zmiennej treści służących do informowania o warunkach pogodowych;
• urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem;
• tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

Projekt Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym Etap I uzyskał dofinansowanie w kwocie ponad 123 mln euro ze środków unijnych w ramach Instrumentu „Łącząc Europę”. Jest on prowadzony pod nadzorem Komisji Europejskiej poprzez agencję wykonawczą INEA. Na poziomie krajowym nadzór sprawuje Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Źródło: GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Samorządy wspólnie wybudują łącznicę nowej obwodnicy OMT w Chwaszczynie

Newralgiczny, brakujący łącznik, który pozwoli kierowcom włączyć się do ruchu na nową Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *