piątek , 16 kwietnia 2021
Slider
previous arrow
next arrow
Slider
Fot. Maciej Bejm/GDDKiA

Wybrano najkorzystniejsze oferty na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Fot. Maciej Bejm/GDDKiA

Komisja przetargowa GDDKiA wybrała najkorzystniejsze oferty na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT). Oferty te złożyły Budimex (Zadanie nr 1) oraz konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia (Zadanie nr 2).

Po przeanalizowaniu 22 ofert, które łącznie wpłynęły od firm i konsorcjów zainteresowanych realizacją dwóch zadań w ramach budowy drogi ekspresowej S6 OMT, GDDKiA wskazała dwie najkorzystniejsze.

Na zadanie nr 1, między węzłami Chwaszczyno i Żukowo, wybrano ofertę Budimexu za 715 169 700,63 zł, a na zadanie nr 2, między węzłami Żukowo i Gdańsk Południe (wraz z obwodnicą Żukowa), ofertę konsorcjum Mirbudu (lider) i Kobylarni (partner) za 776 999 999,91 zł. Obie oferty uwzględniają wydłużenie terminu gwarancji jakości na wybrane elementy infrastruktury o 5 lat oraz skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące. Projektowanie i roboty budowlane potrwają 38 miesięcy bez przerw zimowych (w tym czasie, tylko w okresie robót, będą trzy przerwy zimowe – od 16 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe.

Droga ekspresowa S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie realizowana w formule Projektuj i buduj. Trasa będzie dwujezdniową drogą ekspresową po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. OMT ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa zadania realizacyjne:

1. Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
2. Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Fot. GDDKiA

Co dalej z przetargiem?

Firmy, które wzięły udział w przetargu, mają czas na składanie ewentualnych odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. W przypadku braku odwołań rozpocznie się tzw. Kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po tej obligatoryjnej, standardowej kontroli będzie można podpisać umowy z wykonawcami.

Postępowanie obejmuje odcinki drogi ekspresowej, na które decyzją Rządu z czerwca 2020 roku zostały przeznaczone dodatkowe środki z budżetu państwa.

Przed nami kolejne przetargi

W zeszłym roku zostały wykonane projekty budowlane na odcinki od Koszalina do  Obwodnicy Słupska, po to by w III kw. 2021 r. ruszyły przetargi na budowę w formule Buduj.

Trzy odcinki już są budowane

W budowie w województwie pomorskim są trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 41 km. Natomiast w fazie przetargu jest łącznie z OMT siedem odcinków drogi ekspresowej S6 o łącznej „długości ok. 104 km: Leśnice (k. Lęborka) – Bożepole Wielkie, druga jezdnia obwodnicy Słupska, Bobrowniki – Skórowo, Skórowo – Leśnice.

Budowa wszystkich odcinków dróg ekspresowych w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. Do dyspozycji kierowców będzie to łącznie z istniejącymi odcinkami blisko 200 km.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.

Źródło: GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

134 mandaty w 3,5 tygodnia. Czy kierowcy respektują nowe ograniczenia na gdańskich ulicach?

Od soboty 13 marca br. na al. Grunwaldzkiej i Al. Zwycięstwa obowiązuje ograniczenie prędkości do …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *