Strona główna / Wiadomości / MOTO Infrastruktura / Wydano zgodę na budowę pierwszego z nowych odcinków S6 w województwie pomorskim

Wydano zgodę na budowę pierwszego z nowych odcinków S6 w województwie pomorskim

Wojewoda Pomorski wydał pierwszą decyzję – zgodę na realizację inwestycji drogowej dla odcinka drogi ekspresowej S6 Szemud – Chwaszczyno. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że jeszcze we wrześniu przekażemy wykonawcy plac budowy i będą mogły rozpocząć się prace budowlane.

Dwa odcinki

Budowa trasy S6 między Szemudem a Gdynią została podzielona przez wykonawcę na dwie części. Odcinek Szemud – Chwaszczyno jest zlokalizowany na terenie powiatu wejherowskiego w gminie Szemud i obejmuje odcinek trasy głównej o długości ok. 13,6 km. W ramach tego zadania zostanie wybudowany węzeł w Koleczkowie, a także miejsca obsługi podróżnych w Kamieniu (dla obu kierunków). Zaprojektowano na nim 19 obiektów inżynierskich, w tym – most, estakadę, a także wiadukty i przejście podziemne.

Równocześnie z przekazaniem placu budowy wykonawcy rozpoczną się prace archeologiczne na wskazanych stanowiskach archeologicznych. Kolejny ZRID (decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej) dla części drogi z Chwaszczyna do Gdyni jest obecnie procedowany. Szacunkowy termin uzyskania ZRID dla tego odcinka to październik 2019 r.

2 i 3 pasy ruchu

Cały odcinek realizacyjny między Szemudem z istniejącą S6 Obwodnicą Trójmiasta na węźle Gdynia Wielki Kack będzie miał ok. 22 km trasy zasadniczej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack – ze względu na natężenia ruchu – będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Wykonawca wybuduje

Przewidziano budowę 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wynosi ok. 817 mln zł.

Fot. GDDKiA

Komfort i bezpieczeństwo

Budowa drogi ekspresowej S6 przyczyni się do:

  • zwiększenia bezpieczeństwa ruchu,
  • skrócenia czasu przejazdu,
  • podniesienia komfortu podróżowania i dojazdu do nadmorskich kurortów,
  • poprawy lokalnych połączeń,
  • zmniejszenia uciążliwości komunikacyjnych (m.in. hałasu, zanieczyszczeń powietrza).

W kolejce pozostałe ZRID

W projektowaniu i oczekiwaniu na wydanie decyzji ZRID są jeszcze odcinki realizacyjne Bożepole Wielkie – Luzino oraz Luzino – Szemud. Planowane uzyskanie ZRID dla tych odcinków to IV kwartał 2019 r.

Dofinansowanie UE

Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

S6 w województwie zachodniopomorskim

Trwa realizacja odcinków łączących Szczecin z Koszalinem. Pierwszy fragment Goleniów-Nowogard o długości 20 km został oddany do ruch w maju 2019 r. Kolejne o łącznej długości ponad 100 km zostaną udostępnione kierowcom do końca tego roku. Będzie to oznaczało zrealizowanie większości S6 w województwie zachodniopomorskim.

Ze względu na problemy geologiczne obwodnica Koszalina i Sianowa nie będzie jeszcze funkcjonowała w całości. Obecnie jest aktualizowana dokumentacja i w I kwartale przyszłego roku planowany jest przetarg na dokończenie sekcji 2 tej obwodnicy. Łącznie cała S6 od Goleniowa do Koszalina (wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa) będzie kosztowała około 3,89 miliarda złotych.

PPP

Odcinki S6 między Sianowem a Słupskiem i dalej w województwie pomorskim do Bożegopola Wielkiego, a także Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej zostały wskazane przez Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów do realizacji w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Obecnie trwa przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla części tej trasy między Sianowem a Słupskiem.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Moto3m TV] Użytkowa nowość w gamie Toyoty: nowa ProAce City Verso w Toyota Walder Chwaszczyno

W gamie marki Toyota debiutuje nowy, użytkowy model ProAce. Konstrukcyjnie samochód jest bliźniakiem Citroen’a Berlingo, ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *