BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Wyjątkowa rodzina GT: wyścigowy Mercedes-AMG GT3, wraz z GT R Pro i GT Black Series w Mercedes-Benz Witman

W salonie AMG Brand Center niedawno zaparkował wyjątkowy, pierwszy egzemplarz w Polsce wyczynowego modelu AMG GT Black Series. Teraz dołączyły do niego dwa kolejne modele z tej rodziny: GT R Pro i niezwykle rzadko widywany model z homologacją wyścigową – AMG GT3 EVO. To wyjątkowa okazja, aby zobaczyć profesjonalny, wyścigowy model i jego drogowych odpowiedników w jednym miejscu. 

Wyścigowa seria GT3 to klasa wyścigowa ukierunkowana na hobbystów. W przeciwieństwie do serii GT1 i GT2, skupia mniejsze, niefabryczne drużyny. Prezentowany egzemplarz Mercedesa-AMG GT3 należy do prywatnego, polskiego zespołu GoodSpeed Racing. Właściciele pojazdu ścigają się nim hobbystycznie, dla własnej przyjemności.

Przyjemność ta ma oczywiście swoją wysoką cenę – bazowo ponad 400 000 euro. Co ciekawe, takie auto klasy GT3 można nabyć w gdańskim salonie AMG Brand Center.

GT3 EVO, czyli najnowsza specyfikacja na rok 2021 dostępna jest dla każdego, kto może sobie na nie pozwolić. Samochód przystosowany jest tylko i wyłącznie do jazdy torowej – nie posiada homologacji drogowej, co oznacza, że nie może być dopuszczony do ruchu. Nie ma w nim wymaganego przepisami oświetlenia, silnik przekracza dopuszczalne normy hałasu, nie ma też miejsca na numery rejestracyjne.

Jest za to lekkie nadwozie o masie od około 1280 kilogramów. Ostateczna waga zależy od przygotowania samochodu pod odpowiedni tor, po którym ma się ścigać. Poszycie karoserii wykonane jest z tworzyw i włókna węglowego. Stal ograniczyła się do głównych elementów konstrukcyjnych i klatki bezpieczeństwa.

AMG GT3 napędzany jest silnikiem V8 o oznaczeniu M159 i pojemności 6.2 litra. Jest to ta sama jednostka, która używana była w supersportowym modelu SLS AMG. Osiągane parametry zależne są od ustawień BOP, czyli tak zwanego wyrównywania osiągów, stosowanych w tej kategorii samochodów – moc silnika waha się od 550 do 650 koni mechanicznych.

Tarcze hamulcowe wystarczają na około 1000 kilometrów jazdy torowej. Sprzęgło wymienia się co 10 000 kilometrów, a zużycie opon to kilka kompletów podczas każdego z wyścigów i treningów. W naszej drużynie pracuje obecnie 6 mechaników, którzy dbają o stan techniczny tego samochodu  – mówi Piotr Bednarek, Szef Zespołu Wyścigowego GoodSpeed Racing.

Właściciel samochodu, ściga się nim w imprezach organizowanych w serii GT3 na całym świecie. Jednorazowy koszt uczestnictwa w tego typu wydarzeniu to 7-8 tysięcy euro. Składka całoroczna, obejmująca serię imprez to nawet 40 000 euro.

Prezentowany egzemplarz AMG GT3 jeździ głównie w Europie, ale także na polskim torze w Poznaniu. W najbliższym czasie będzie go można zobaczyć na SlovakiaRingu. Do polskich klientów należą trzy AMG GT3.

Samochód do Gdańska trafił z okazji polskiej premiery AMG GT Black Series, która odbyła się w salonie AMG Brand Center Gdańsk. Ten unikalny model został w Polsce sprzedany w liczbie 20 sztuk. Dwie z nich nabyli klienci salonu Mercedes-Benz Witman.

Wyścigowy AMG GT3 pozostanie w Gdańsku do czwartku, 29 kwietnia.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Giganci stają się jeszcze więksi! Trójmiejscy dealerzy na liście TOP50

Miesięcznik Dealer po raz kolejny podsumował miniony rok publikując coroczne zestawienie największych grup dealerskich w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *