Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
moto3m_KIA_750x200
previous arrow
next arrow

Wyjątkowa rodzina GT: wyścigowy Mercedes-AMG GT3, wraz z GT R Pro i GT Black Series w Mercedes-Benz Witman

W salonie AMG Brand Center niedawno zaparkował wyjątkowy, pierwszy egzemplarz w Polsce wyczynowego modelu AMG GT Black Series. Teraz dołączyły do niego dwa kolejne modele z tej rodziny: GT R Pro i niezwykle rzadko widywany model z homologacją wyścigową – AMG GT3 EVO. To wyjątkowa okazja, aby zobaczyć profesjonalny, wyścigowy model i jego drogowych odpowiedników w jednym miejscu. 

Wyścigowa seria GT3 to klasa wyścigowa ukierunkowana na hobbystów. W przeciwieństwie do serii GT1 i GT2, skupia mniejsze, niefabryczne drużyny. Prezentowany egzemplarz Mercedesa-AMG GT3 należy do prywatnego, polskiego zespołu GoodSpeed Racing. Właściciele pojazdu ścigają się nim hobbystycznie, dla własnej przyjemności.

Przyjemność ta ma oczywiście swoją wysoką cenę – bazowo ponad 400 000 euro. Co ciekawe, takie auto klasy GT3 można nabyć w gdańskim salonie AMG Brand Center.

GT3 EVO, czyli najnowsza specyfikacja na rok 2021 dostępna jest dla każdego, kto może sobie na nie pozwolić. Samochód przystosowany jest tylko i wyłącznie do jazdy torowej – nie posiada homologacji drogowej, co oznacza, że nie może być dopuszczony do ruchu. Nie ma w nim wymaganego przepisami oświetlenia, silnik przekracza dopuszczalne normy hałasu, nie ma też miejsca na numery rejestracyjne.

Jest za to lekkie nadwozie o masie od około 1280 kilogramów. Ostateczna waga zależy od przygotowania samochodu pod odpowiedni tor, po którym ma się ścigać. Poszycie karoserii wykonane jest z tworzyw i włókna węglowego. Stal ograniczyła się do głównych elementów konstrukcyjnych i klatki bezpieczeństwa.

AMG GT3 napędzany jest silnikiem V8 o oznaczeniu M159 i pojemności 6.2 litra. Jest to ta sama jednostka, która używana była w supersportowym modelu SLS AMG. Osiągane parametry zależne są od ustawień BOP, czyli tak zwanego wyrównywania osiągów, stosowanych w tej kategorii samochodów – moc silnika waha się od 550 do 650 koni mechanicznych.

Tarcze hamulcowe wystarczają na około 1000 kilometrów jazdy torowej. Sprzęgło wymienia się co 10 000 kilometrów, a zużycie opon to kilka kompletów podczas każdego z wyścigów i treningów. W naszej drużynie pracuje obecnie 6 mechaników, którzy dbają o stan techniczny tego samochodu  – mówi Piotr Bednarek, Szef Zespołu Wyścigowego GoodSpeed Racing.

Właściciel samochodu, ściga się nim w imprezach organizowanych w serii GT3 na całym świecie. Jednorazowy koszt uczestnictwa w tego typu wydarzeniu to 7-8 tysięcy euro. Składka całoroczna, obejmująca serię imprez to nawet 40 000 euro.

Prezentowany egzemplarz AMG GT3 jeździ głównie w Europie, ale także na polskim torze w Poznaniu. W najbliższym czasie będzie go można zobaczyć na SlovakiaRingu. Do polskich klientów należą trzy AMG GT3.

Samochód do Gdańska trafił z okazji polskiej premiery AMG GT Black Series, która odbyła się w salonie AMG Brand Center Gdańsk. Ten unikalny model został w Polsce sprzedany w liczbie 20 sztuk. Dwie z nich nabyli klienci salonu Mercedes-Benz Witman.

Wyścigowy AMG GT3 pozostanie w Gdańsku do czwartku, 29 kwietnia.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Ostatni etap prac na moście wantowym w Gdańsku. W sobotę zawężenie jezdni

Dobiegają końca prace konserwacyjne na moście wantowym im. Jana Pawła II w ciągu ul. Sucharskiego. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *