Przede wszystkim wagą – ta jest mniejsza niż w standardowym modelu. CLK63 Black Series nie posiada tylnej kanapy. Zamiast wygodnych, regulowanych foteli przednich są wyścigowe kubły opracowane przez AMG. Do konstrukcji i wykończenia wykorzystano lekkie, ale niezwykle mocne materiały takie jak karbon. Jest nawet, jak przystało na samochód wyścigowy, regulowane zawieszenie i system gaśniczy.

Napęd stanowi widlasty, wolnossący, 8-cylindrowy silnik 6,3 l o mocy 507 KM, opracowany przez AMG. Na osiągniecie 100 km/h CLK63 Black Series potrzebuje 4,3 sekundy. Siła napędowa płynie na tylną oś przez7-biegową sekwencyjną skrzynię biegów AMG Speedshift 7G-Tronic z krótszymi biegami od standardowego modelu.

Przednie tarcze hamulcowe wykonano z kompozytów, na przedniej osi zamontowano 19-calowe kute obręcze z oponami w rozmiarze 265/30 R 19, a z tyłu 285/30 R 19.

Zmieniona jest także aerodynamika. Nadwozie „Black’a” zdobią ogromne wloty powietrza w zderzakach, które dostarczają powietrze do hamulców, poszerzone są błotniki oraz inaczej wyprofilowane listwy progowe i tylny dyfuzor.

Prezentowany egzemplarz legitymuje się przebiegiem niespełna 50 tysięcy kilometrów. Auto pochodzi z polskiego salonu i od nowości użytkowane jest przez tego samego właściciela. Dokładna cena jaką trzeba za nie zapłacić w momencie publikacji tego artykułu nie jest jeszcze znana, ale prawdopodobnie oscylować będzie w okolicy 600 000 zł.

Mercedes-Benz SL65 AMG 

SL to kultowy i legendarny model Mercedesa, produkowany od połowy lat 50-tych. Za najbardziej elitarny silnik uchodziły w tym modelu jednostki V12 montowane w wariancie SL600. Dla kogo to jednak było za mało, mógł skierować swoje spojrzenie w kierunku modeli podrasowanych przez AMG.

Obok rasowych V8 (SL55 i SL63) Mercedes zaoferował także krótką serię modeli oznaczonych 65 AMG. Na szczycie był SL65 Black Series, tuż pod nim – także eksponowany w salonie w Gdańsku SL65 AMG.

Aby wykrzesać z 6-litrowego silnika V12 dodatkowy zastrzyk mocy, AMG zastosowało dwie turbosprężarki. Efekt? 612 KM i moment obrotowy na poziomie 1000 NM! Mimo, że osiągi w porównaniu do modelu 55 i później 63, nie były porażająco lepsze, SL65 zapisał się w kartach historii ze względu na elitarność 12-cylidnrowego silnika.

W przeciwieństwie do SL65 Black Series, ten model wciąż pozostaje roadsterem, ze sztywnym, chowanym dachem, wybornym zawieszeniem ABC (Active Body Control) i charakterystycznym bulgotem.

Prezentowany egzemplarz ma niespełna 100 000 kilometrów przebiegu i ma tą samą historię co powyższe CLK – pochodzi od pierwszego właściciela i zostało zakupione w polskim salonie. Cena to 299 900 zł.

Ducati Diavel AMG Limited Edition

Włoski producent motocykli, w 2012 roku zaprezentował swój flagowy model Diavel w limitowanej serii dedykowanej AMG. Współpraca obu firm zaczęła się 2 lata wcześniej od umowy sponsorskiej zespołu wyścigowego Ducatti MotoGP.

Zmiany jakie zastosowano w porównaniu do wersji standardowej, to 5-cio ramienne felgi w stylu aut AMG, wloty powietrza do chłodnicy, wydechy AMG, charakterystyczne malowanie oraz kanapę obszytą alcantarą z emblematami AMG. Wyjątkowości dodaje także unikalny numer seryjny, umieszczony na tabliczce znamionowej na baku.

Podobnie jak w przypadku CLK63Black Series, na ten moment nie jest nam znana dokładna oferta na ten egzemplarz.

GALERIA:

Mercedes-Benz CLK63 AMG Black Series

Mercedes-Benz SL65 AMG

Ducati Diavel AMG Limited Edition