wtorek , 21 stycznia 2025
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Zabytkowe samochody do nabycia w trójmiejskich salonach

Salony samochodowe słyną z lśniących i pachnących nowością samochodów wprost z fabryki. Ale trójmiejskie firmy regularnie oferują także modele klasyczne. Dotyczy to nie tylko youngtimerów, ale również naprawdę starych, przedwojennych modeli. Aktualnie w ofercie kilku salonów są pojazdy tego typu. Oto nasi faworyci! 

Peugeot 172 M “Torpedo” z 1928 roku w JD Kulej

W gdyńskim salonie marki Peugeot od dłuższego czasu można było podziwiać model 172 M “Torpedo” z 1928 roku, który był ozdobą salony. Teraz trafia na sprzedaż.

Samochód napędzany jest przez silnik o pojemności 720 ccm i mocy 11 KM. Egzemplarz jest w pełni sprawny, na chodzie, a jego stan można określić jako perfekcyjny. Konstrukcja pojazdu jest typowa dla lat dwudziestych. Posiada ramę nośną stalową z posadowionym na niej drewnianym nadwoziem. Wnętrze wykończone jest skórą, a w wyposażeniu znajdują się dwie opuszczane korbkami szyby przednie co w latach 20-tych nie było standardem. Napęd trafia na tylne koła, również hamulce działają tylko na tylną oś.

Samochód jest dostępny w cenie 129 000 zł. Link do ogłoszenia: TUTAJ

Ford model T z 1915 roku w Ford BIG Autohandel

FORD model “T” to pierwszy popularny samochód amerykański produkowany masowo. Auto posiada wybitne kolory historyczno-techniczne i poznawcze odnoszące się do historii amerykańskiej i światowej myśli technicznej związanej z przemysłem samochodowym z początku istnienia motoryzacji w XX wieku. W prezentowanej mosiężnej wersji roadster jest to jedyny egzemplarz w Polsce.

Nadwozie jest otwarte typu roadster, 1-drzwiowe, z karoserią oparta na ramie ze stalowych kształtowników i wzmacniane drewnem. Nakładany miękki dach podtrzymywany jest składanym stelażem. Posiada też dzieloną i składaną szybę przednią. Zawieszenie ma konstrukcję zależną: na przedniej sztywnej belce i sztywnym tylnym moście, do tego długie wahacze skośne i dwa poprzeczne resory piórowe. Do napędu służy silnik gaźnikowy, czterocylindrowy, rzędowy czterosuwowy, dolnozaworowy, o pojemności skokowej 2960ccm i stopniu sprężania 4:1. Moc maksymalna jaką osiąga to 22,5 KM przy 1600 obr./min. Blok silnika jest żeliwnym odlewem, gaźnik zasilany jest opadowo i nie posiada filtra powietrza. Napęd przekazywany jest na tylną oś przez planetarną skrzynię biegów sterowaną pedałami o 2 przełożeniach do przodu i jednym do tyłu. Oświetlenie drogowe jest elektryczne, jednoświatłowe, natomiast oświetlenie pozycyjne – naftowe.

Samochód został wyprodukowany w 1915 roku. Zarejestrowany jest w Polsce i jest wpisany w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków w Warszawie. Cena to 149 900 zł. Link do ogłoszenia: TUTAJ

Porsche 356 z 1961 roku w Motor Centrum

Na koniec prawdziwie sportowy klasyk – Porsche 356 z 1961 roku. W przeciwieństwie do powyższych aut, jest to egzemplarz do renowacji. Porsche 356 1,6 Coupe zostało sprowadzone zza Oceany, ma kompletny silnik, a jego cena to 52 500 €. Link do ogłoszenia: TUTAJ

356 powstawało w latach od 1948 do 1965. Był to pierwszy wyprodukowany przez Porsche model. Jego nazwa – 356, pochodzi od numeru projektu tego samochodu, stworzonego przez Ferdynanda Porsche.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

NRF DEXT P-RALLY TEAM gotowy do startu w Dakar Classic 2025

Już jutro, 3 stycznia, startuje 47. edycja Rajdu Dakar i 5. edycja Rajdu Dakar Classic, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *