Salony samochodowe słyną z lśniących i pachnących nowością samochodów wprost z fabryki. Ale trójmiejskie firmy regularnie oferują także modele klasyczne. Dotyczy to nie tylko youngtimerów, ale również naprawdę starych, przedwojennych modeli. Aktualnie w ofercie kilku salonów są pojazdy tego typu. Oto nasi faworyci!
Peugeot 172 M “Torpedo” z 1928 roku w JD Kulej
W gdyńskim salonie marki Peugeot od dłuższego czasu można było podziwiać model 172 M “Torpedo” z 1928 roku, który był ozdobą salony. Teraz trafia na sprzedaż.
Samochód napędzany jest przez silnik o pojemności 720 ccm i mocy 11 KM. Egzemplarz jest w pełni sprawny, na chodzie, a jego stan można określić jako perfekcyjny. Konstrukcja pojazdu jest typowa dla lat dwudziestych. Posiada ramę nośną stalową z posadowionym na niej drewnianym nadwoziem. Wnętrze wykończone jest skórą, a w wyposażeniu znajdują się dwie opuszczane korbkami szyby przednie co w latach 20-tych nie było standardem. Napęd trafia na tylne koła, również hamulce działają tylko na tylną oś.
Samochód jest dostępny w cenie 129 000 zł. Link do ogłoszenia: TUTAJ
Ford model T z 1915 roku w Ford BIG Autohandel
FORD model “T” to pierwszy popularny samochód amerykański produkowany masowo. Auto posiada wybitne kolory historyczno-techniczne i poznawcze odnoszące się do historii amerykańskiej i światowej myśli technicznej związanej z przemysłem samochodowym z początku istnienia motoryzacji w XX wieku. W prezentowanej mosiężnej wersji roadster jest to jedyny egzemplarz w Polsce.
Nadwozie jest otwarte typu roadster, 1-drzwiowe, z karoserią oparta na ramie ze stalowych kształtowników i wzmacniane drewnem. Nakładany miękki dach podtrzymywany jest składanym stelażem. Posiada też dzieloną i składaną szybę przednią. Zawieszenie ma konstrukcję zależną: na przedniej sztywnej belce i sztywnym tylnym moście, do tego długie wahacze skośne i dwa poprzeczne resory piórowe. Do napędu służy silnik gaźnikowy, czterocylindrowy, rzędowy czterosuwowy, dolnozaworowy, o pojemności skokowej 2960ccm i stopniu sprężania 4:1. Moc maksymalna jaką osiąga to 22,5 KM przy 1600 obr./min. Blok silnika jest żeliwnym odlewem, gaźnik zasilany jest opadowo i nie posiada filtra powietrza. Napęd przekazywany jest na tylną oś przez planetarną skrzynię biegów sterowaną pedałami o 2 przełożeniach do przodu i jednym do tyłu. Oświetlenie drogowe jest elektryczne, jednoświatłowe, natomiast oświetlenie pozycyjne – naftowe.
Samochód został wyprodukowany w 1915 roku. Zarejestrowany jest w Polsce i jest wpisany w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków w Warszawie. Cena to 149 900 zł. Link do ogłoszenia: TUTAJ
Porsche 356 z 1961 roku w Motor Centrum
Na koniec prawdziwie sportowy klasyk – Porsche 356 z 1961 roku. W przeciwieństwie do powyższych aut, jest to egzemplarz do renowacji. Porsche 356 1,6 Coupe zostało sprowadzone zza Oceany, ma kompletny silnik, a jego cena to 52 500 €. Link do ogłoszenia: TUTAJ
356 powstawało w latach od 1948 do 1965. Był to pierwszy wyprodukowany przez Porsche model. Jego nazwa – 356, pochodzi od numeru projektu tego samochodu, stworzonego przez Ferdynanda Porsche.